91 816 läst ·
591 svar
92k läst
591 svar
Bra brottmålsadvokat för trafikbrott
i vår ”tjänstemanna-förort” har vi en väg rakt igenom samhället och från den stickvägar in i villa samt radhusområden mm. Vägen är väl ungefär 7-8km totalt och är skyltad blandat 50/70km/h. Tycker generellt att barnen går åt sidan in på busshållsplatser och fastnar man bakom så tappar jag lite mindre än 3 minuter från motortrafikleden och hem. Om alla mansfittor som piper funderar och verkligen räknar på hur mycket dom förlorar bakom traktorerna så lovar jag att det blir inte så mycket.richardtenggren skrev:
Skall ni gnälla så gnäll på A-traktorerna som helt utan omdöme kör om er i 90km/h på 50-väg istället, det är berättigat att ha synpunkter om. Det är farligt och det är olagligt.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 290 inlägg
Kör E22 dagligen (typ) mellan Söderköping- Valdemarsvik, många traktorer ock A-traktorer kör därF fsn skrev:Då hävdar du samtidigt att över halva sträckan av E22, alltså runt 300km är klassad lägre än motortrafikled då, typ landsväg. Och även om den är det så kan (och borde) det råda totalt traktorförbud eller traktorförbud vissa tider. Jag vet inte då det enda jag kör på E22 är en gång om året och på den delen av E22 är det garanterat traktorförbud.
Har du nån känsla för hur det är på andra Europavägar, typ E6 från Svinesundsbron till Trelleborg eller bebodda delar av E4? Men det är klart, eftersatta riksvägar som klassats upp till europavägar 2007-2010 eller nåt sånt kan man säkert delvis åka traktor på, tex delar av E45, åtminstone vissa tider. Sen är det ju Europavägarna (tvärs) i Norrland med det räknas knappast till extremt trafikerade.
I flera inlägg här, använder du det generella begreppet "Traktor", när jag antar att du egentligen menar "A-traktor".F fsn skrev:Då hävdar du samtidigt att över halva sträckan av E22, alltså runt 300km är klassad lägre än motortrafikled då, typ landsväg. Och även om den är det så kan (och borde) det råda totalt traktorförbud eller traktorförbud vissa tider. Jag vet inte då det enda jag kör på E22 är en gång om året och på den delen av E22 är det garanterat traktorförbud.
Har du nån känsla för hur det är på andra Europavägar, typ E6 från Svinesundsbron till Trelleborg eller bebodda delar av E4? Men det är klart, eftersatta riksvägar som klassats upp till europavägar 2007-2010 eller nåt sånt kan man säkert delvis åka traktor på, tex delar av E45, åtminstone vissa tider. Sen är det ju Europavägarna (tvärs) i Norrland med det räknas knappast till extremt trafikerade.
Det gör argumentationen lite märklig: Anser du att nyttofordon som jordbrukstraktor, eller skördetröska ska vara förbjudna att trafikera Europavägar och riksvägar, i sin väg till/mellan åkrar?
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
Du skulle haft dig en StesolidF fsn skrev:i vår ”tjänstemanna-förort” har vi en väg rakt igenom samhället och från den stickvägar in i villa samt radhusområden mm. Vägen är väl ungefär 7-8km totalt och är skyltad blandat 50/70km/h. Tycker generellt att barnen går åt sidan in på busshållsplatser och fastnar man bakom så tappar jag lite mindre än 3 minuter från motortrafikleden och hem. Om alla mansfittor som piper funderar och verkligen räknar på hur mycket dom förlorar bakom traktorerna så lovar jag att det blir inte så mycket.
Skall ni gnälla så gnäll på A-traktorerna som helt utan omdöme kör om er i 90km/h på 50-väg istället, det är berättigat att ha synpunkter om. Det är farligt och det är olagligt.
Det är ingen argumentation, en traktor är en traktor, det finns två olika Traktor a och Traktor b. En A-traktor är en Traktor a, en bannatraktor är också en Traktor a.S skogaliten skrev:I flera inlägg här, använder du det generella begreppet "Traktor", när jag antar att du egentligen menar "A-traktor".
Det gör argumentationen lite märklig: Anser du att nyttofordon som jordbrukstraktor, eller skördetröska ska vara förbjudna att trafikera Europavägar och riksvägar, i sin väg till/mellan åkrar?
Jag menar ingenting, det är mer ett konstaterande att det på många vägar råder traktorförbud mellan vissa tider och på motortrafikled samt motorväg är ett generellt förbud mot traktorer, det innefattar alla traktorer.
Det är tex inte tillåtet att bygga om till tex motorväg och på det sättet begränsa lantbrukare från möjligheten att ta sig till sina åkrar, då måste det samtidigt byggas tillfartsvägar för det.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 290 inlägg
Heij83
Lösvirkesbyggare
· Västra Götaland
· 1 037 inlägg
Heij83
Lösvirkesbyggare
- Västra Götaland
- 1 037 inlägg
Typ hela E45 norr om Vänersborg hela vägen till Karesuando går att köra traktor bortsett från några små snuttar kring KarlstadF fsn skrev:Då hävdar du samtidigt att över halva sträckan av E22, alltså runt 300km är klassad lägre än motortrafikled då, typ landsväg. Och även om den är det så kan (och borde) det råda totalt traktorförbud eller traktorförbud vissa tider. Jag vet inte då det enda jag kör på E22 är en gång om året och på den delen av E22 är det garanterat traktorförbud.
Har du nån känsla för hur det är på andra Europavägar, typ E6 från Svinesundsbron till Trelleborg eller bebodda delar av E4? Men det är klart, eftersatta riksvägar som klassats upp till europavägar 2007-2010 eller nåt sånt kan man säkert delvis åka traktor på, tex delar av E45, åtminstone vissa tider. Sen är det ju Europavägarna (tvärs) i Norrland med det räknas knappast till extremt trafikerade.
Nu nämnde jag väl specifikt E45 som en urusel och dåligt rustad riksväg som för drygt 10 år sen klassades om till E och jag nämnde specifikt Norrland där det på nåder går att kalla asfalterat på vissa sträckor så det finns väl extremt få incitament att återupprepa det jag redan har skrivit eller?Heij83 skrev:
Heij83
Lösvirkesbyggare
· Västra Götaland
· 1 037 inlägg
Heij83
Lösvirkesbyggare
- Västra Götaland
- 1 037 inlägg
Du skriver delar av E45, jag säger största delen av E45 innan man kommer in i Norrland….F fsn skrev:
finns det delar av E45 man inte får köra traktor på? E45 börjar väl i västra Göteborg precis när man kör av färjan? Är ”den större delen av” E45 man får köra traktor på i Norrland eller inte? Är den procentuella delen man får köra traktor på större i Norrland? Semantik, man får köra traktor på delar av E45. Majoriteten av de delar av E45 där man får köra traktor är knappast klassat som trafikintensiv på nåt sätt öht faktiskt.Heij83 skrev:
Faktum kvarstår, man får inte köra traktor på motortrafikled eller motorväg, vidare så råder traktorförbud på många trafikintensiva vägar utöver det på vissa tider runt städer.