A
Borde ju vara en felkod om kompressorn inte fungerar.

Om du sätter den manuellt på varmt 20 minuter.? Alltså inte något auto program för de använder fuktsensorer.

Vulcan61
Erik_Hansson skrev:

Om du sätter den manuellt på varmt 20 minuter.? Alltså inte något auto program för de använder fuktsensorer.
Ja körde den Manuellt läge i 20 30min.

Vissa av dessa maskiner har sålts med 5 års garanti. Skall stå på kvittot i så fall.
Den angivna effekten kan det vara lite si och så med när det gäller kompressortumlare.
Vanliga modeller har ju bara ett värmeelement som blir varmt direkt. Kompressorn får ju jobba fram värme på ett annat sätt. Men den är ju energisnålare. Jag är jättenöjd med min kompressortumlare och vill inte byta till ”vanlig”

Erik_Hansson skrev:

Är det läcka på systemet kommer ingen felkod, den bara tuffar på

A
Jag har en bosh vp tumlare. Den tar ganska lång tid innan tvätten blir varm. Kondensorn borde dock bli kall. Själva pumpen kanske inte blir varm? Den borde låta distinkt rrrrr lite som en liten utombordsmotor på håll.

A
torbeno torbeno skrev:
Är det läcka på systemet kommer ingen felkod, den bara tuffar på
Vi fick ju inte svar om den gick bara att den inte blev varm.

Vulcan61
Ingen aning om den går. Hör inget från den iallafall . Låter samma från det man sätter på maskinen.. Kan kolla kvittot imorgon..

Vulcan61 Vulcan61 skrev:
Ingen aning om den går. Hör inget från den iallafall . Låter samma från det man sätter på maskinen.. Kan kolla kvittot imorgon..
Om kompressorn går så hör och inte minst känner man det när sidan är av. Detta måste du verifiera först innan du skrotar den. Jag kan filma min imorgon så att du vet hur det skall låta.

Vulcan61
torbeno torbeno skrev:
Om kompressorn går så hör och inte minst känner man det när sidan är av. Detta måste du verifiera först innan du skrotar den. Jag kan filma min imorgon så att du vet hur det skall låta.
Kanon vi kolla det imorgon tack

Kör ett kompressortest enligt följande
1. Maskin avstängd och lucka stängd
2. Vrid vredet till position 8, vänta tills displayen visar siffror.
3. Tryck in och håll inne knappen med en sol på, andra knappen från vänster.
4. Vrid vredet ett snäpp till pos 9, släpp upp solknappen
Nu skall det det stå P09 i display.
Vrid tillbaka vredet tills det står P02. Tryck på startknappen. Nu skall kompen starta. Du skall höra ett brummande ljud.
Med knappen längst till vänster kan du se tempen. Säg att den börjar på 22 grader, senast efter 20 min skall du ha nått 55 om allt är rätt

• Gilla
Vulcan61
  • Laddar…
Vulcan61
torbeno torbeno skrev:
Kör ett kompressortest enligt följande
1. Maskin avstängd och lucka stängd
2. Vrid vredet till position 8, vänta tills displayen visar siffror.
3. Tryck in och håll inne knappen med en sol på, andra knappen från vänster.
4. Vrid vredet ett snäpp till pos 9, släpp upp solknappen
Nu skall det det stå P09 i display.
Vrid tillbaka vredet tills det står P02. Tryck på startknappen. Nu skall kompen starta. Du skall höra ett brummande ljud.
Med knappen längst till vänster kan du se tempen. Säg att den börjar på 22 grader, senast efter 20 min skall du ha nått 55 om allt är rätt

Kanon. Den fungerar och brummar med lite vibrationer. Och den blir varm och kommer upp till 57 grader innan 20 min. Men varför i hela friden sätts den inte på När man ska tumla tvätt

Redigerat:
Vulcan61

Den låter och blir varm här :)

Redigerat:
Vulcan61
Det är bara trumman som susar när den snurrar när jag kör program. Alltså kompressorn sätts ej på. Nu förstår jag hur den ska låta när kompressorn är igång. Går ju ej missa. Låter som felet är nån givare eller liknande som gör att kompressorn ej sätts på vid torkprogram.

Redigerat:
Vulcan61
Låter så här vid program. Ingen värme alls och kompressorn värkar vara helt avstängd

Ok, då var ju kompen ok iaf. En bra start :-)
Men att den inte startar i programläget är ju udda. På rak arm vet jag inte men skall fundera lite till.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.