Vulcan61
Jag har en bosch serier 4. Ska vara sjävrengörande. Problemet på min är att behållaren knappt samlar upp nått vatten. Och vissa gånger hoppa den igång och suger upp vatten. Känns som nån pump sätts igång och då suger den vatten. Kan et vara samma fel som ni pratar om? Eller vad kan felet vara på min? Tack

Ja, kolla om du har modellen med pumpen lätt åtkomlig baktill.

Vulcan61
Så ser den ut bak till

• Bakre vy av en liggande vitvaruprodukt med synliga komponenter och anslutningar mot en gulaktig golvbeläggning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Fram med en spårskruvmejsel och peta bort kåpan. Lyft upp pumpen och känn om den kan rotera lätt

Vulcan61
Ser rent där. Borde ej vara nått fel. Inget skit i motorn där den ska suga upp vattnet ifrån

• Ren och skräpfri maskindel med sladdar och mekaniska komponenter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
du får snurra på motoraxeln oxå.
kolla givaren till vänster.
var det fullt med vatten där pumpen sitter?

Vulcan61
electroluxaren skrev:
du får snurra på motoraxeln oxå.
kolla givaren till vänster.
var det fullt med vatten där pumpen sitter?
Var en halv cm kanske. Va inget stopp i slangen heller. Torkade ett par jeans igår. Tog 5 tim att torkar på extra torrt som inställning. Kan ju knappast vara normalt. Första 2 tim kom det inget vatten alls i behållaren. Sen efter typ 3dje tim så började den fylla på med vatten i tanken. Den är inte använd mycket heller. Funkade bra i början. Sen måste något hänt

Redigerat:
Får du nån värme i maskinen?

Vulcan61
Tryckte in spärren körde nu luckan öppen. Ingen värme under 2 min Kanske ta längre tid innan värmen kommer senare?

Vulcan61
Men skulle tippa på att den inte värme korrekt faktiskt. Eller nån termostat strul som bara slå värmen ibland?

Denna maskin har ju kompressor så det tar en stund att få upp värmen. Det finns ett testläge där du kan köra kompen. Skall kolla upp det ...

Vulcan61
torbeno torbeno skrev:
Denna maskin har ju kompressor så det tar en stund att få upp värmen. Det finns ett testläge där du kan köra kompen. Skall

Aha ok! låter bra tack

Vulcan61
Alltså tvätten blir ej varm
Provade 50 min nu. Så nån termostat eller värmelementt som strular. Efter 5 tim var byxorna lite torrare och hade sugit upp e tänk med vatten. Men ej helt torrare. Dåligt då maskinen inte gått alls mycket. Max 200 tim skulle ja tro men garantin är slut.

Kör ett tidsprogram utan tvätt i. Typ 30 min varmt. Lyssna om kompressorn startar, det skall ta dryga minuten. Sitt bredvid och lyssna så hör du när den startar och den skall sen gå hela tiden. Om kompen går men det inte blir värme, bara fisljummet så är det stor risk för köldmedelsbrist. Bad News ...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.