176 980 läst ·
164 svar
177k läst
164 svar
Bosch torktumlare larmar "töm vattenbehållare"
Jag har en bosch serier 4. Ska vara sjävrengörande. Problemet på min är att behållaren knappt samlar upp nått vatten. Och vissa gånger hoppa den igång och suger upp vatten. Känns som nån pump sätts igång och då suger den vatten. Kan et vara samma fel som ni pratar om? Eller vad kan felet vara på min? Tack
Var en halv cm kanske. Va inget stopp i slangen heller. Torkade ett par jeans igår. Tog 5 tim att torkar på extra torrt som inställning. Kan ju knappast vara normalt. Första 2 tim kom det inget vatten alls i behållaren. Sen efter typ 3dje tim så började den fylla på med vatten i tanken. Den är inte använd mycket heller. Funkade bra i början. Sen måste något häntelectroluxaren skrev:
Redigerat:
Alltså tvätten blir ej varm
Provade 50 min nu. Så nån termostat eller värmelementt som strular. Efter 5 tim var byxorna lite torrare och hade sugit upp e tänk med vatten. Men ej helt torrare. Dåligt då maskinen inte gått alls mycket. Max 200 tim skulle ja tro men garantin är slut.
Provade 50 min nu. Så nån termostat eller värmelementt som strular. Efter 5 tim var byxorna lite torrare och hade sugit upp e tänk med vatten. Men ej helt torrare. Dåligt då maskinen inte gått alls mycket. Max 200 tim skulle ja tro men garantin är slut.
Kör ett tidsprogram utan tvätt i. Typ 30 min varmt. Lyssna om kompressorn startar, det skall ta dryga minuten. Sitt bredvid och lyssna så hör du när den startar och den skall sen gå hela tiden. Om kompen går men det inte blir värme, bara fisljummet så är det stor risk för köldmedelsbrist. Bad News ...