Vulcan61
Öppnade kåpan baktill.fläkten snurra hela tiden vid drift. Men ingen värme alls. Körde ca 15 min innan. Kompressorn sitter den innanför fläkten eller vart

• Inre delen av en fläkt med synliga rotorblad och komponenter, ingen uppvärmning trots att fläkten är igång.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Lättast är att lyssna framifrån, om man inte vill plocka loss höger sida.
Framifrån vy av en tvättmaskin med blå tejp som pekar mot ventilationen på sidan, antyder lyssningsplats.
Skapa konto

Vulcan61
torbeno torbeno skrev:
Lättast är att lyssna framifrån, om man inte vill plocka loss höger sida.
[bild]

Lyste med ficklampa där emellan gallret. Första 70 sekunder så snurra fläkten innanför. Sen stängs den av. Ljudet låter typ samma hela tiden tycker jag. Lite vibrationsljud enda ja märker av. Testade bara i ca 5 min. Ska ja sitta och lyssna längre då? Eller nått paj? Under dessa 5 min var det ingen värme alls i tummlaren när jag öppande

Vulcan61
Ja körde program utan nån tvätt i.. programmet stog på 4:09 tim. Efter 5 min i drift står det plötsligt 0:01 tim i displayen så går maskinen endast 1 min till så stannar den..skumt. Kanske är så när maskinen är tom?

• Tvättmaskinsdisplay visar en återstående tid på 0:01 timme efter en snabb ändring från 4:09 timmar.
    Skapa konto
Det är inte fläkten du skall ha koll på utan kompressorn. Kanske lika bra i ditt fall att skruva loss höger sida så att det inte blir någon oklarhet. Då ser du tydligt vad som är vad och kan både se och känna på den.

Mm, du måste köra tidsprogram om du inte har tvätt i. Annars stannar den efter några minuter

• Gilla
Vulcan61
  • Laddar…
Vulcan61
torbeno torbeno skrev:
Mm, du måste köra tidsprogram om du inte har tvätt i. Annars stannar den efter några minuter
Ok då vet jag tack

Vulcan61
Blev inte klokare av med kåpan av. Samma ljud hela tiden. Ingen värme i tummlaren

• Interiör av en torktumlare med synliga elektriska komponenter och kablar.
    Skapa konto
Kompressorn (svarta klumpen) går alltså? Känn med handen så att den vibrerar.
Låt den gå i 20 min, har det inte blivit varmt då så får du ta ett tårfyllt farväl av den.

• Gilla
Vulcan61
  • Laddar…
Vulcan61
torbeno torbeno skrev:
Kompressorn (svarta klumpen) går alltså? Känn med handen så att den vibrerar.
Låt den gå i 20 min, har det inte blivit varmt då så får du ta ett tårfyllt farväl av den.
Den blir inte varm. Otroligt dåligt. Max 150-200 tim. Användes enbart under ett år. Tack för hjälpen ändå

Men hur gammal är den? Du har ju tre års reklamationsrätt

• Gilla
Vulcan61
  • Laddar…
A
Du har 3 års rätt att reklamera

• Gilla
Vulcan61
  • Laddar…
Vulcan61
Ja vet men den är över 3 år idag. Ca 3.5 år.. Den blev över efter en flytt. Och har stått i ett förråd i nästan 2, 3 år. då nya bostaden hade en tumlare redan. Men nu behövdes den igen. Men fungera inte längre :(

Surt för dig. Men hemförsäkring då?

Vulcan61
torbeno torbeno skrev:
Surt för dig. Men hemförsäkring då?
Det kan nog gå. Frågan är om det är värt 1500 2000 skulle ja tro självrisken är. Tror maskinen är på 1000w. Vad skulle du gjort? Få nog bli en annat märke isåfall om ja väljer köpa en ny. Tror du dom lagar denna eller få man en ny direkt om det är kompressor fel?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.