32 685 läst ·
66 svar
33k läst
66 svar
Borrade in till grannens lägenhet
Det är skillnad på vilket försäkringsbolag som handlägger skadan och vem som i slutänden får betala.
Skada på DIN egendom anmäler du till DITT försäkringsbolag.
Täcks det inte av din försäkring får du stämma den andra parten (och då tar eventuellt den partens försäkring smällen).
Skada på DIN egendom anmäler du till DITT försäkringsbolag.
Täcks det inte av din försäkring får du stämma den andra parten (och då tar eventuellt den partens försäkring smällen).
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Varför det?Qunaki skrev:
Det räcker väl att han ber hustrun/sambon att gömma det långa borret
i smyckeskrinet eller bland städgrejerna
När jag och hustrun flyttade förr-förra gången gömde hon min kofot.
Hon var trött på att bo i halvfärdiga projekt sa hon :x
Jo men du pajade ju bara hemma hos dig själv (och din relation), här skapas kanske världskrig.KnockOnWood skrev:
(Men jag känner igen mig i dig, För här hemma är det ett antal taklister som skall tillbaka... snart.)
Ett 1 meter långt borr fanns tillhands
Spårade för rör som går från ett rum till ett annat, väggarna med röret ligger i 90 graders vinkel röret skulle gå från lodrät(ca 15cm från hörnet) till horisontellt så jag valde att borra snett för att få en fin radie.
Precisionen va ju inte så stor men jag borde ha märkt det tycker jag. Jag kommer inte ihåg detaljerna riktigt då det dröjde några veckor innan det upptäcktes. Det blev färdigt i tid iaf!
Har borrat hundratals hål med borrhammaren och det kommer bli massor fler i den närmaste framtiden. Jag vill också passa på att gratulera alla som aldrig gör missar
Vi får se hur det blir med världskriget, fredsavtal finns men upprustning pågår på min sida
Spårade för rör som går från ett rum till ett annat, väggarna med röret ligger i 90 graders vinkel röret skulle gå från lodrät(ca 15cm från hörnet) till horisontellt så jag valde att borra snett för att få en fin radie.
Precisionen va ju inte så stor men jag borde ha märkt det tycker jag. Jag kommer inte ihåg detaljerna riktigt då det dröjde några veckor innan det upptäcktes. Det blev färdigt i tid iaf!
Har borrat hundratals hål med borrhammaren och det kommer bli massor fler i den närmaste framtiden. Jag vill också passa på att gratulera alla som aldrig gör missar
Vi får se hur det blir med världskriget, fredsavtal finns men upprustning pågår på min sida
Du vet väl att det är viktigt att taklisterna får mogna ordentligt innan de sätts upp... och att eventuell målarfärg i tak får torkaQunaki skrev:
Klicka här för att svara