32 685 läst ·
66 svar
33k läst
66 svar
Borrade in till grannens lägenhet
Ot: Fattar inte varför så många här alltid ska balla ur och tjaffsa med varandra om rätt och fel osv osv.
håll er till vad trådskaparen frågar om ni nu ska svara.
Ts:
Ja som vissa redan sagt så är det juh bara att gå över och vara ödmjuk och heltenket bara säga, shitt va jag klantade mig. Vad gick sönder, vill du jag fixar eller vad tycker du ?
Ödmjukhet och snällhet kommer man långt på om man tabbar sig. =)
Det där kommer nog gå bra skall du se.
Sen undrar jag med hur tusen man lyckas med att borra genom dubbeltegelvägg haha.
Okej du var stressad och dåligthummör, men tänkte du hänga upp en stålbalk eller en travers.
Du behöver juh inte borra djupare än skruvens längd menar ja ;P
Ts:
Ja som vissa redan sagt så är det juh bara att gå över och vara ödmjuk och heltenket bara säga, shitt va jag klantade mig. Vad gick sönder, vill du jag fixar eller vad tycker du ?
Ödmjukhet och snällhet kommer man långt på om man tabbar sig. =)
Det där kommer nog gå bra skall du se.
Sen undrar jag med hur tusen man lyckas med att borra genom dubbeltegelvägg haha.
Okej du var stressad och dåligthummör, men tänkte du hänga upp en stålbalk eller en travers.
Är man inte van att hålla på så är det inte så lätt alltid och man gör misstag.
När jag flyttade in i första sprickan en liten etta så höll jag på med antennuttaget skulle borra 2 hål de 3 vart värdelösa, så jag lärde mig spackla också innan det vart 2 bra och satt uppe.
Tur att jag inte dök in här och frågade om råd :wow:
När jag flyttade in i första sprickan en liten etta så höll jag på med antennuttaget skulle borra 2 hål de 3 vart värdelösa, så jag lärde mig spackla också innan det vart 2 bra och satt uppe.
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 628 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 628 inlägg
Det är väl mer borrhålets längd som skapar lite problemAndy78 skrev:Är man inte van att hålla på så är det inte så lätt alltid och man gör misstag.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Skall man ha ett riktigt ordentligt fäste finns det inget som slår genomgående bult.
Be grannen flytta ut garderoben en liten bit från väggen innan du borrar nästa hål
Be grannen flytta ut garderoben en liten bit från väggen innan du borrar nästa hål
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Men det är alltså bättre att tjafsa om varför det blev hål in till grannenKitchenDesign skrev:Ot: Fattar inte varför så många här alltid ska balla ur och tjaffsa med varandra om rätt och fel osv osv.
...
Hej,
Vet att när det rann ner vatten på min vägg från grannens element som de missat att stänga till efter luftning så fick jag ingen ersättning för det. Det var något som jag skulle ta med försäkringsbolaget. Med en självrisk på 1500 hundra så blev det billigare att bara köpa färg själv och göra jobbet.
Nu vet jag inte hur det är om man råkar borra igenom. Men gäller samma regler behöver du inte fixa det. Men som sagt hade varit trevligt om de kom ner och sa att de kunde stå för färgen i alla fall.
Vet att när det rann ner vatten på min vägg från grannens element som de missat att stänga till efter luftning så fick jag ingen ersättning för det. Det var något som jag skulle ta med försäkringsbolaget. Med en självrisk på 1500 hundra så blev det billigare att bara köpa färg själv och göra jobbet.
Nu vet jag inte hur det är om man råkar borra igenom. Men gäller samma regler behöver du inte fixa det. Men som sagt hade varit trevligt om de kom ner och sa att de kunde stå för färgen i alla fall.
Medlem
· Stockholm
· 4 636 inlägg
Det kunde varit värre, MYCKET VÄRRE!!!!!!!!! http://www.dn.se/sthlm/borrade-ner-i-taket-pa-t-banetag/Anna_H skrev:
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 628 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 628 inlägg
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 628 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 628 inlägg
Har inte förstått det heller, man tycker ju att dens försäkring som har vållat skadan som skall stå för alla skador.Andy78 skrev:
Å andra sidan om det blir en skada i en lägenhet och den som vållar skadan inte har någon försäkring, då blir det ju knepigt. I det fallet är det ju bra om ens egna försäkringsbolag går in.