32 685 läst ·
66 svar
33k läst
66 svar
Borrade in till grannens lägenhet
Sida 1 av 5
Blev hål i en målad vägg och baksidan på en garderob som stod framför sprack baksidan upp på lite, bitarna till garderoben sitter kvar så det går att limma ihop så att det knappt syns.
Tycker det blir dyrt med självrisken för dom små skadorna.
Har jag någon rätt att få återställa skadorna själv?
Tycker det blir dyrt med självrisken för dom små skadorna.
Har jag någon rätt att få återställa skadorna själv?
Självbyggare
· Stockholm
· 2 705 inlägg
Vad tycker grannen? Kanske är enklare att ge ett presentkort på ikea så får grannen själv
Välja vad man ska göra
Välja vad man ska göra
Låter som helt fel läge att börja påpeka sina rättigheter för grannen. Såna där fadäser löser man i samförstånd med grannen och en extra stor portion ödmjukhet.
Rent juridiskt kan du hävda att det var en olyckshändelse och att grannen får fixa det själv. I princip.
Rent juridiskt kan du hävda att det var en olyckshändelse och att grannen får fixa det själv. I princip.
Betyder detta att era lgh inte är separata brandceller utan att ni har tunnare väggar mellan er?
Tänkte ur aspekten hur viktigt det är att lagningen av väggen blir tät
Tänkte ur aspekten hur viktigt det är att lagningen av väggen blir tät
https://www.msb.se/ribdata/filer/pdf/25375.pdf Sid 8
....om grannen som just borrat tvärs igenom min vägg och in i en garderob erbjöd sig att montera ner garderoben och byta bakstycke - skulle jag då tycka att det vore en bra ide?
Knappast.
Och, om du började tjafsa bara för att jag inte gillar läget så så skulle jag lacka ur än mer => mitt tips är att du håller en grymt låg profil även om inte grannen uppskattar dina fixasjälvlösningar.
Knappast.
Och, om du började tjafsa bara för att jag inte gillar läget så så skulle jag lacka ur än mer => mitt tips är att du håller en grymt låg profil även om inte grannen uppskattar dina fixasjälvlösningar.
Jag tänkte erbjuda mig att laga garderoben så gott det går plus ekonomisk kompensation för va en ny bakskiva kostar och kanske lite till.MathiasS skrev:....om grannen som just borrat tvärs igenom min vägg och in i en garderob erbjöd sig att montera ner garderoben och byta bakstycke - skulle jag då tycka att det vore en bra ide?
Knappast.
Har hållt låg profil hittils. Jag måste väl få säga hur jag vill göra, varför ska jag bry mig om han lackar för det?