Alternativt att anlita en takkonsult för en takbesiktning om jag va osäker. Alltså INTE en takentrepenör utan en oberoende konsult som lämnar en skriftlig rapport.
Vet inte vad det kostar för en privatperson men jag betalar typ 20-30 000 ex moms för en stor fastighet så kan väl kanske vara 10-15 000 för en liten villa.

M Mikael Ströms skrev:
Alternativt att anlita en takkonsult för en takbesiktning om jag va osäker. Alltså INTE en takentrepenör utan en oberoende konsult som lämnar en skriftlig rapport.
Vet inte vad det kostar för en privatperson men jag betalar typ 20-30 000 ex moms för en stor fastighet så kan väl kanske vara 10-15 000 för en liten villa.
Jag sparar hellre på den investeringen till material när det blir dags att byta taket helt och håller. Tänkte göra det inom de närmaste åren, och efter svaren från denna tråd känner jag mig trygg på att vänta några år. Så länge jag har det under uppsikt samt åtgärdar ovan nämnt problem vid ett fönstergenomföring.

Jag känner mig trygg på att göra en sådan besiktning själv, med hjälp från er dvs. Några bilder på misstänkta platser och lägga upp på forumet så får man bra feedback.

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Tack alla för goda svar!!

Jag har fått den hjälp jag behöver. Men fritt fram att kommentera på tidigare inlägg, ge nya svar eller perspektiv, samt för andra medlemmar att ställa sina frågor på samma tema.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.