Status
Inte öppen för fler kommentarer.
R
P paralun skrev:
Jo jag har funderat på vad som startat det här och det är ju en allt djupare misstro mot USA efter Trump-eran i världen. Trump var nog droppen för många och sedan kom en till galning i form av Putin fram.

Sen är ju "marknaden" de som sitter i New York, Shanghai, Frankfurt, London och förvaltar världens pengar
och den marknaden är klart brutal om man vill åstadkomma förändringar.

Vi behöver "Status Que" igen för att gå vidare....
Förstår fortfarande inte varför och vilka som behövde starta krig mot Ukraina för att Ryssland skulle sluta handla med väst och börja handla med Kina och Indien. Det hade väl bara varit att göra så?

Det heter förresten "status quo", om du nu inte menar "status vadådå?" Och något sådant kommer vi förstås inte tillbaka till på mycket länge efter vad som hänt.

R RoAd skrev:
Förstår fortfarande inte varför och vilka som behövde starta krig mot Ukraina för att Ryssland skulle sluta handla med väst och börja handla med Kina och Indien. Det hade väl bara varit att göra så?

Det heter förresten "status quo", om du nu inte menar "status vadådå?" Och något sådant kommer vi förstås inte tillbaka till på mycket länge efter vad som hänt.
Jo och det vet vi inte än.
DN nosar vidare
https://www.dn.se/varlden/lavrov-i-kina-vill-skapa-tydligare-varldsordning/
Allt handlar ju om "status que" och att man kan gå vidare oavsett vad man tycker om varandra. "Business as usual"

P
P paralun skrev:
DN nosar vidare
[länk]
Allt handlar ju om "status que" och att man kan gå vidare oavsett vad man tycker om varandra. "Business as usual"
klart att Ryssland anser detta även Kina...
De är ju förbannade på väst för tullar och sanktioner genom åren..
Medans ändå väst är beroende av Kinas produktion mm samt rysk gas och olja..

behöver inte bli en ny världsmakt eller marknad för det.

Maskintok skrev:
Nej flera länders utredare pekar på att filmen är äkta och att det är Ukrainskt förband som utfört detta.

baserat på tidpunkt, väder, läge, klockslag på dygnet mm.

Det stod om detta i expressen för flera dagar sedan...
Vi ska inte dra förhastade slutsatser.
Det finns även bevis på att det är tjetjener trogna Ramzan Kadyrov.
Detta har bla analyserats på deras vapen camo mm.
Även så visade blodet tydliga tecken på vara spräckta blodpåsar.
Man måste komma ihåg att det är ett propagandakrig också.

• Gilla
Krille4
  • Laddar…
P
T TheGame skrev:
Vi ska inte dra förhastade slutsatser.
Det finns även bevis på att det är tjetjener trogna Ramzan Kadyrov.
Detta har bla analyserats på deras vapen camo mm.
Även så visade blodet tydliga tecken på vara spräckta blodpåsar.
Man måste komma ihåg att det är ett propagandakrig också.
oja.. Men enligt engelska MI5 så är det inte så..
Men vi får se..

R
P paralun skrev:
Du svarar ju inte på mina frågor. Varför var det tvunget att startas ett anfallskrig mot Ukraina för att Ryssland ska börja handla med Kina och Indien istället för väst? Och vem (om inte putin) ligger bakom detta beslut?

P paralun skrev:
DN nosar vidare
[länk]
Det där är ju samma artikel du länkade till innan. Att du postar den igen gör inte din åsikt tydligare.

Jag ser bara en effekt av sanktionerna från väst. Att handla med Kina och Indien kunde man väl gjort utan att bomba sönder Ukraina.

P paralun skrev:
DN nosar vidare
[länk]
Status quo! Och nej, det kan du glömma i många år framöver. Putin har gjort det omöjligt att återgå till en tillvaro som den innan invasionen. Den fria världen kommer att jobba stenhårt för att göra sig oberoende (eller i.a.f. mycket mindre beroende) av diktaturer i allmänhet, och Ryssland i synnerhet.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
klart att Ryssland anser detta även Kina...
De är ju förbannade på väst för tullar och sanktioner genom åren..
Medans ändå väst är beroende av Kinas produktion mm samt rysk gas och olja..

behöver inte bli en ny världsmakt eller marknad för det.
Jo måhända lite förvirrat men Kina styr ju världen just nu oavsett vad vi eventullt tycker.
Det bara är så!

P
P paralun skrev:
Jo måhända lite förvirrat men Kina styr ju världen just nu oavsett vad vi eventullt tycker.
Det bara är så!
Jo men det har inte så mycket med själva konflikten mellan Ukraina och Ryssland..
Annars hade Kina sålt en massa vapen helt öppet till Ryssland..
Men de kanske gör som Sverige..
säljer i Lego... Och brister i sina rutiner... ;)

R RoAd skrev:
Du svarar ju inte på mina frågor. Varför var det tvunget att startas ett anfallskrig mot Ukraina för att Ryssland ska börja handla med Kina och Indien istället för väst? Och vem (om inte putin) ligger bakom detta beslut?

Det där är ju samma artikel du länkade till innan. Att du postar den igen gör inte din åsikt tydligare.

Jag ser bara en effekt av sanktionerna från väst. Att handla med Kina och Indien kunde man väl gjort utan att bomba sönder Ukraina.

Status quo! Och nej, det kan du glömma i många år framöver. Putin har gjort det omöjligt att återgå till en tillvaro som den innan invasionen. Den fria världen kommer att jobba stenhårt för att göra sig oberoende (eller i.a.f. mycket mindre beroende) av diktaturer i allmänhet, och Ryssland i synnerhet.
Flera frågor och jag är ganska säker på att vi kan spåra flera svar till galnignen Donald Trump. Det absolut sämsta mänsklighten har drabbats av.

Sen är det ju tydligt hur vi kan se att världen är mer än EU samt väst. (dvs enough)

R
P paralun skrev:
Det bara är så!
Så det är Kina som egentligen ligger bakom invasionen i Ukraina? Kunde du inte sagt rakt ut att det var det du menade.

Maskintok skrev:
oja.. Men enligt engelska MI5 så är det inte så..
Men vi får se..
Ja det kan förståss vara vad som helst.
Jag tror att ju längre ett krig pågår ju mer krigsförbrytelser kommer hända,från båda sidor, det är trots allt mer eller mindre anarki.

R
P paralun skrev:
Flera frågor och jag är ganska säker på att vi kan spåra flera svar till galnignen Donald Trump. Det absolut sämsta mänsklighten har drabbats av.

Sen är det ju tydligt hur vi kan se att världen är mer än EU samt väst. (dvs enough)
Så det är Trump som ligger bakom det?

Det känns som om du bara blir spretigare och rörigare ju fler inlägg du skriver.

R RoAd skrev:
Så det är Kina som egentligen ligger bakom invasionen i Ukraina? Kunde du inte sagt rakt ut att det var det du menade.
Jo jag är helt övertygad om attt Kina gett sin klartecken.

• Gilla
Karl Olssvan
  • Laddar…
P
T TheGame skrev:
Ja det kan förståss vara vad som helst.
Jag tror att ju längre ett krig pågår ju mer krigsförbrytelser kommer hända,från båda sidor, det är trots allt mer eller mindre anarki.
självklart.
Det kommer bli mycket värre saker än detta innan detta är över...
Blir det som Tjetjenien... Så kommer ryssarna att massmörda och våldta sig fram över Ukraina...

R
P paralun skrev:
Jo jag är helt övertygad om attt Kina gett sin klartecken.
Som i att Putin informerat dem om sina planer och de sagt något i stil med, "vi kommer inte lägga oss i"?

Ja, det kan nog stämma. Jag kan gå så långt att jag tror att Putin anpassade sina planer så invasionen gjordes när OS var slut.

Men att Kina skulle ligga bakom detta är en ren konspirationsteori som jag antar att du saknar bevis för.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.