Status
Inte öppen för fler kommentarer.
R
Maskintok skrev:
Kritiken mot Biden efter spontana orden om Putin
[länk]

Jag orkar inte med att sitta och leta igenom en massa dokument jag läst..
Så detta får vara en av allt jag läst i frågan.
Att Biden vill störta Putin tror jag inte att någon tvivlar på. Jag tror att de flesta normalt funtade människor vill se honom avsatt. Det du länkar till säger inte mer än så. Han sa något improviserat och känslomässigt under ett tal helt enkelt.

Och både du och jag vet att du inte läser några "dokument". Om du mot förmodan gör det så får du gärna dela med dig av dem ;)

• Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
A
K Krille4 skrev:
Som sagt - Ukrainarna känner säkert stort medlidande med alla som p g a höga bränslepriser kämpar för sin "överlevnad" i Sverige......

/Krille
Jag kan utan problem säga att jag inte bryr mig så mycket om vad ukrainarna tycker om våran överlevnad.

Jag har ingen större lust att påverkas av något som inte kommit upp till folkomröstning i detta land..
utan ännu en gång har politiker fattat beslut och straffar medborgare i Sverige med höga skatter...

• Arg
Lilak
  • Laddar…
A
P pmd skrev:
"Detta"?

Putin startade det här kriget. Han är ansvarig för följderna.
att agera i frågan om EU träda och att förmedla spannmålet från dessa åkrar till Egypten.

K
skoge skoge skrev:
Du är medveten om att de även dör av svält i Ukraina? Om vi inte har bönder då kan även vi få dåligt med mat...
Det är inte bristen på bönder som gör att de dör av svält i Ukraina.

/Krille

• Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
A
R RoAd skrev:
Att Biden vill störta Putin tror jag inte att någon tvivlar på. Jag tror att de flesta normalt funtade människor vill se honom avsatt. Det du länkar till säger inte mer än så. Han sa något improviserat och känslomässigt under ett tal helt enkelt.

Och både du och jag vet att du inte läser några "dokument". Om du mot förmodan gör det så får du gärna dela med dig av dem ;)
Skulle jag dela med mig av information till en kritiker av sanningen?
som inte ens trodde på Hunter Bidens uppoffring för vad som skett tidigare.. nä nä.. Aldrig.
När jag läser dina inlägg så märks det även att du missat poängen i detta..

att en president uttalar sig så här och som han gjorde till sina trupper tidigare är precis i de agendor som finns i Washington...
självklart måste vita huset stoppa detta fort... Innan det ger ringar på vattnet och fler länder ansluter sig till Ryssland..

P
K Karl Olssvan skrev:
Nej, att öka på konflikten är inte någon lösning.
Ja, Putins krig i Ukraina är redan ett krig för mycket.
Mera vapen och krig är inte någon väg fram.
Jo, vi måste förse Ukraina med vapen i stora mängder så att de kan kasta ut ryssarna.
Ryssland kommer inte ge sig.
Till slut kommer Putler inte längre att ha varken soldater eller krigmateriel kvar att kriga med. Då tar kriget slut utan att Ryssland behöver "ge sig".
Och bäst just nu vore om de förhandlar.
Kanske, men jag är tveksam. Ryssland kan dock inte tillåtas att förhandla i en styrkeposition.
Det finns en stark önskan att kunna slå söder Ryssland internt.
Det vore förmodligen bra. En de-nazifiering av Ryssland skulle det ryska folket vinna mycket på.

• Gilla
Lilak och 1 till
  • Laddar…
A
P pmd skrev:
"Detta"?

Putin startade det här kriget. Han är ansvarig för följderna.
Ja Putin skapade konflikten i Ukraina.
av flera anledningar.
Inga av dem är eller var dock legitima.

P
makhno_ makhno_ skrev:
Pratar du om nittotalet och svenska rådgivare som Anders Åslund och även Bildt? Dessa svenskar blev inte fattiga och har länge ekonomisk stöttat Putin. De fortsätter så vitt jag förstår med detta även efter Ukraina invasionen?

[bild]
Översätt gärna, tack!

K
Maskintok skrev:
Jag kan utan problem säga att jag inte bryr mig så mycket om vad ukrainarna tycker om våran överlevnad.

Jag har ingen större lust att påverkas av något som inte kommit upp till folkomröstning i detta land..
utan ännu en gång har politiker fattat beslut och straffar medborgare i Sverige med höga skatter...
Om du inte förstår att hela världen inklusive Sverige påverkas av Rysslands invasion av Ukraina är det bara att beklaga.

/Krille

• Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
R
Maskintok skrev:
Och jag tror inte att de i Ukraina bryr sig speciellt mycket om dig heller. De har annat att tänka på.

Maskintok skrev:
Ibland slår du mig som en riktig vuxenbäbis. Du har "inte lust"? Jag saknar ord.

• Gilla
kashieda och 5 till
  • Laddar…
A
K Krille4 skrev:

/Krille
Nä men de flesta åkrar som man nu skulle börja odla på är inte rensade från skrot och de kan även innehålla gifter som gör att det inte går att odla spannmål på.

samt att många män nu behövs i fält mer än i jordbruket.

A
K Krille4 skrev:
Om du inte förstår att hela världen inklusive Sverige påverkas av Rysslands invasion av Ukraina är det bara att beklaga.

/Krille
Jag har fullförståelse över detta.
dock behöver jag inte anse att det är korrekt eller ens acceptera detta.
speciellt inte med skatter som drivit upp priset rejält.

A
R RoAd skrev:
Och jag tror inte att de i Ukraina bryr sig speciellt mycket om dig heller. De har annat att tänka på.

Ibland slår du mig som en riktig vuxenbäbis. Du har "inte lust"? Jag saknar ord.
bra.

K Krille4 skrev:

/Krille
Nej, det är bristen på mat...det blir det här om vi inte har bönderna kvar

• Gilla
1
  • Laddar…
R
Maskintok skrev:
Skulle jag dela med mig av information till en kritiker av sanningen?
Vad yrar du om? Jag ber dig bara att belägga det du påstår.

Maskintok skrev:
som inte ens trodde på Hunter Bidens uppoffring för vad som skett tidigare.. nä nä.. Aldrig.
Är det för många Arboga 10,2 nu? Jag förstår inte ens vad du vill säga.

Jag lägger ner för kvällen. Mest för din skull faktiskt.

• Gilla
Krille4
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.