51 756 läst ·
938 svar
52k läst
938 svar
Bojkottar ni företag som handlar med Ryssland?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Du klagade på att vissa i tråden hade spottat på dig och andra som jobbar. Inte på folket i detta landet. (Inlägg #446),Maskintok skrev:
Om du nu byter fokus till "folket i detta landet" så blir det en annan diskussion. Om vi ska diskutera svenska folkets inställning så behövs dock ett bra underlag. Finns det någon bra opinonsundersökning om vad svenskar tycker om ukrainska uppoffringar jämfört med svenska?
Nej, det är enbart Putins och de övriga ryska fascisternas fel.
njä underskatta inte den ryska armen..Nötegårdsgubben skrev:
Synd för honom, men så blir det när korruptionen sipprar ner från regimens värdelösa ledare. Senast idag rapporterades om en rysk överste som sköt sig själv i huvudet efter att hans förband avslöjades ha förstört och sålt delarna från 90 % av deras förrådsställda stridsvagnar.
Så de är nog inte främst omedgörliga. De förmår inte bättre.
Det är ett farligt misstag..
Men detta är en del av armen som absolut inte vill strida i Ukraina..
Det kan bli helt annat med andra förband eller utländska soldater..
Sedan kan kämparglöd födas om det blir fler som lägger sig i konflikten..
Då strider de inte främst emot Ukraina...
70% står bakom Putin.. Och en hel del står bakom honom även i Ukraina...
I Ukraina är det nog så rätt ofta.Maskintok skrev:
Att överleva innebär att man inte dör. Antingen lever man eller så är man död. Det finns inte olika typer av att vara död.
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
varför måste jag göra massa uppoffringar för? Mer än vår redan dyra bensin blir ännu dyrare? Blir de gladare i Ukraina för att jag offrar mig här i Sverige..P pmd skrev:
Som sagt - Ukrainarna känner säkert stort medlidande med alla som p g a höga bränslepriser kämpar för sin "överlevnad" i Sverige......Maskintok skrev:
/Krille
Kritiken mot Biden efter spontana orden om PutinR RoAd skrev:
https://www.expressen.se/nyheter/han-maste-forsta-kan-inte-prata-pa-det-sattet/?referrer=todays-news
Jag orkar inte med att sitta och leta igenom en massa dokument jag läst..
Så detta får vara en av allt jag läst i frågan.
Bönder som lägger ner dör inte av det. De får kanske lämna huset och gården, men de dör inte.skoge skrev:
I det här sammanhanget är det en förolämpning mot Ukrainas folk att använda ordet överlevnad annat än i sin bokstavliga betydelse.
Jag har inga lösningar. Det jag kan ge är saker som stämmer. Sedan får man tänka själv.Nötegårdsgubben skrev:
Enligt mig är det skräp på många olika ställen. Och några blanka vapen kan eller ska vi inte använda!
Det som också har glömts är alla som tidigare dött i östra Ukraina. Jag såg faktiskt en film för flera år sen som jag inte glömt. En kvinna bloggar från mobilen, sen kommer ett plan och peppar henne. På torget i den mindre byn. Hon dör fort pga alla kulhål i magen. Detta var en 50-årig överviktig kvinna. Hemskt.
ta och läs igen.P pmd skrev:Du klagade på att vissa i tråden hade spottat på dig och andra som jobbar. Inte på folket i detta landet. (Inlägg #446),
Om du nu byter fokus till "folket i detta landet" så blir det en annan diskussion. Om vi ska diskutera svenska folkets inställning så behövs dock ett bra underlag. Finns det någon bra opinonsundersökning om vad svenskar tycker om ukrainska uppoffringar jämfört med svenska?
Det stod aldrig att det gällde mig..
dock är jag en del av de som blir bespottade..
minns stormen Gudrun..P pmd skrev:
Där folk tog livet av sig för att ha förlorat sin skog... Så jo det sker... tänk på det.
Och det finns många som förlorat allt som avslutar sina liv...
Du är medveten om att de även dör av svält i Ukraina? Om vi inte har bönder då kan även vi få dåligt med mat...P pmd skrev:
snack.P pmd skrev:Du klagade på att vissa i tråden hade spottat på dig och andra som jobbar. Inte på folket i detta landet. (Inlägg #446),
Och detta fick EU att agera i frågan om spannmål.
För att inte detta ska kosta oskyldiga livet i Egypten.
Där är väst en del av orsaken, vare sig du vill erkänna det eller ej.