51 748 läst ·
938 svar
52k läst
938 svar
Bojkottar ni företag som handlar med Ryssland?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Ukraina har inte drabbats av en obskyr konspiration. Ukraina har blivit anfallet av en rysk fascistisk diktator med medeltida idéer om det ryska imperiet.P paralun skrev:
Kriget är helt och hållet Putins verk. Låt bli att försvara honom genom att skylla på andra.
Japp och när gödseln kostar 3 gånger mer i år än ifjol så blir det illa...skoge skrev:
fram till midsommar så kan priset ha stigit till 5 gånger...
Sedan så skall dieseln betalas och så utsäde som det dels är brist på men också väldigt mycket dyrare än tidigare... Så då blir det ohållbart...
Ja när argumenten tar slut kommer angreppen fram istället..jag har inte druckit en enda öl idag eller ikväll.R RoAd skrev:
Jag har inga problem med att erkänna när jag har tagit mig en öl eller whisky.
Och idag har jag inte druckit alkohol.
Det du kallar lägga fram belägg är egentligen ett krav.. Vilket du inte har rätt att ställa hur mycket du än vill.
information finns och det var en expert som jag hänvisade till.
Att du väljer att vifta bort detta får stå för dig.. Men det visar också att du är en Biden anhängare... Det är inte jag...
Redigerat:
Ja,vi får väl visa lite hänsyn...det är inte lätt att se sammanhanget när man handlar på snabbköpet.Maskintok skrev:
paralun har rätt till sin åsikt.P pmd skrev:
Den ska du inte trycka ner.
Vill du inte läsa den så kolla åt annat håll istället.
paralun brukar skriva inlägg med många olika aspekter i frågan och dennes källor är fullt läsvärda.
precis.skoge skrev:
Vissa tror att bönderna får samma summa för spannmålet som marknaden vill betala..
Det är fel.. samma sak som med mjölk och kött.. producenterna får små kronor och mellanhänderna det mesta..
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
Jag handlar t.o.m. online och får maten utburen till bilen av ICA-personal.skoge skrev:
Jag ser fortfarande sammanhanget och är medveten om att detta kommer svida ekonomiskt för oss alla (det är knappast så att vi i tätbebyggda områden är idioter).
Jag känner mig hur som helst lyckligt lottad även om maten blir dyrare. Jag bor kvar i mitt hem utan att det faller bomber på taket.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 21 926 inlägg
Ja, Ryssland inledde sin invasion av östra Ukraina redan 2014, så där har det varit krig länge. Samma visa där i stort, ryssarna angriper och flyktingströmmarna går västerut.K Karl Olssvan skrev:Jag har inga lösningar. Det jag kan ge är saker som stämmer. Sedan får man tänka själv.
Enligt mig är det skräp på många olika ställen. Och några blanka vapen kan eller ska vi inte använda!
Det som också har glömts är alla som tidigare dött i östra Ukraina. Jag såg faktiskt en film för flera år sen som jag inte glömt. En kvinna bloggar från mobilen, sen kommer ett plan och peppar henne. På torget i den mindre byn. Hon dör fort pga alla kulhål i magen. Detta var en 50-årig överviktig kvinna. Hemskt.
Vart vill du komma, ska du ta fram hela putinistpropagandaarsenalen och hävda att angreppet var ukrainskt och inte ryskt?
Eller så importerar de allt..skoge skrev:
Och våra livsmedelpriset skjuter i höjden rejält... samt att staten går miste om stora belopp på moms och skatt...
klart.. det kanske skulle minska avgiften till EU om vi inte har något jordbruk längre..
Och även skogsbruket skulle påverkas..
Ja detta faller i god jord hos EU...
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
Du kan inte må bra... När du hela tiden måste vrida det till att någon annan har det sämre.K Krille4 skrev:
Men får jag inte lida bara för att någon har det värre?
Det är tufft för de som bor i Ukraina. Men tror du att de blir gladare för att vi sitter och lider för att Ukraina är i krig?
Vad skulle det lösa?Nötegårdsgubben skrev:
spela Putin i händerna? hoppas att han släpper lite på sina planer?
Nej tack.. föga troligt att det ens skulle lösa något..
dock skulle omvärlden se ut som clowner... Och den delen har vi haft så det räcker...
Det finns ganska mycket utländska matvaror så jag är inte helt övertygad om det.skoge skrev:
Men jag betalar personligen gärna mer för lokalproducerad mat så du behöver verkligen inte anklaga mig för att motarbeta svenska bönder (om det nu var det du gjorde).
Jo, Ryssland och Ukraina stod väl för ca 70% av spannmålsproduktion i världen?Maskintok skrev:Eller så importerar de allt..
Och våra livsmedelpriset skjuter i höjden rejält... samt att staten går miste om stora belopp på moms och skatt...
klart.. det kanske skulle minska avgiften till EU om vi inte har något jordbruk längre..
Och även skogsbruket skulle påverkas..
Ja detta faller i god jord hos EU...
Blir 30% kvar att slåss ekonomiskt om