Status
Inte öppen för fler kommentarer.
A
P pmd skrev:
Läste igår om ett barn som satt bredvid sina dödsskjutna föräldrar och inte riktigt visste vad han skulle göra. Det känns nog inte heller för Putin.
Vad hjälpte sanktioner denne?
Vad hjälper det att utöva ekonomiska sanktioner emot en analog vapenmakt?

Rysslands styre förstår inte detta, utan behöver ha ett större motstånd emot sig rent militäriskt.. Inte förens då, kommer de att ge sig.

P
Maskintok skrev:
Vad hjälpte sanktioner denne?
Ett sånt resonemang ställer ingen vettig människor med empati för barn upp på.
Vad hjälper det att utöva ekonomiska sanktioner emot en analog vapenmakt?
Det kostar mycket pengar att bedriva krig.
Rysslands styre förstår inte detta, utan behöver ha ett större motstånd emot sig rent militäriskt.. Inte förens då, kommer de att ge sig.
Det vore fullständigt vansinne att angripa Ryssland militärt. Det skulle legitimera Putins krig, och risken för att få atombomber i skallen skulle öka radikalt. Putin är minst lika galen och hänsynslös som Stalin och Hitler. Han är en råtta som redan är trängd och om han fick ett militärt angrepp från väst på halsen skulle han bli ännu mer trängd.

Bara idén om en "begränsad" militär insats i form av en flygförbudzon över Ukraina är helt galen. Se denna kloka militäranalytiker förklara varför. Bläddra fram till 40:58 om videon startar vid en annan tidpunkt.

Redigerat:
  • Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
A
P pmd skrev:
Ett sånt resonemang ställer ingen vettig människor med empati för barn upp på.

Det kostar mycket pengar att bedriva krig.

Det vore fullständigt vansinne att angripa Ryssland militärt. Det skulle legitimera Putins krig, och risken för att få atombomber i skallen skulle öka radikalt. Putin är minst lika galen och hänsynslös som Stalin och Hitler. Han är en råtta som redan är trängd och om han fick ett militärt angrepp från väst på halsen skulle han bli ännu mer trängd.

[media]
Bara idén om en "begränsad" militär insats i form av en flygförbudzon över Ukraina är helt galen. Se denna kloka militäranalytiker förklara varför:

[media]
vet inte att jag nämnde något sådant..

P
Maskintok skrev:
vet inte att jag nämnde något sådant..
Du ställde en retorisk fråga om hur ekonomiska sanktioner hjälpte ett barn vars föräldrar dödats i Putins krig. Det är en helt felställda fråga. Varför förstår du nog.

• Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
A
P pmd skrev:
Du ställde en retorisk fråga om hur ekonomiska sanktioner hjälpte ett barn vars föräldrar dödats i Putins krig. Det är en helt felställda fråga. Varför förstår du nog.
Ah jag avsåg annat i mitt inlägg du citerade..

P
Vad?

A
P pmd skrev:
Vad?
Jag har inte nämnt något om något luftrum.
samt att de behöver inte invadera Ryssland..
Finns andra sätt..

Bilder på ensamma barn säljer.
Dock så tror jag inte Putin bryr sig nämn värt.

• Gilla
1
  • Laddar…
P pmd skrev:
Det är en balansakt på slak lina att minska gasimporten från Ryssland och samtidigt inte göra tyska folket irriterat för att det fryser. Linan kommer att bli spändare ju närmare sommaren vi kommer.
Vill de stänga ner gasen kan de. Det finns alternativ. Dessa är säkerligen ingen hit för miljön samt att det skulle kosta. Men det skulle kännas,

N Nilsson i Boda skrev:
Varför drar vi alltid kortaste strået i Europa
Alltid är väl att ta i.

Fråga gärna de tidigare kolonierna om de tycker att de fick en bättre deal än kolonisatörerna.

kashieda kashieda skrev:
Fråga gärna de tidigare kolonierna om de tycker att de fick en bättre deal än kolonisatörerna.
Jo Indiens hållning med en miljardbefolkning är mycket intressant, de är förmodligen spysjuka av att vara landet som ska göra alla skitjobb åt väst inkl bli dikterad av USA, EU och framförallt England (som fd koloni).
De verkar vilja skapa något helt eget utan väst's inblandning.

A
Maskintok skrev:
läste om en idag som inte ens kan betala sina räkningar... Så det känns nog.. Men inte för Putin..
Sanktionerna är inte till putin. Den är endast till för att folket kanske skall vända sida. Det kan ju förvisso ta tid med den äldre delen.

Förövrigt är usa och fn så sanktionskåta att om du skulle vifta med något de inte gillar så sanktionerar de ihjäl dig.
Ta nordkorea, de provade en ny robot och fn/usa skriker sanktion direkt.

Men vad gör de för nytta mot lille kim egentligen? De har ju varit sanktionerade nästan sen de tillkom på 40 talet.

A
Rkarlsson skrev:
Sanktionerna är inte till putin. Den är endast till för att folket kanske skall vända sida. Det kan ju förvisso ta tid med den äldre delen.

Förövrigt är usa och fn så sanktionskåta att om du skulle vifta med något de inte gillar så sanktionerar de ihjäl dig.
Ta nordkorea, de provade en ny robot och fn/usa skriker sanktion direkt.

Men vad gör de för nytta mot lille kim egentligen? De har ju varit sanktionerade nästan sen de tillkom på 40 talet.
De gör ingen nytt bara förpestar ännu mer för folket.. För styret är det skitsamma..
något väst inte förstått.. någonsin

A
Maskintok skrev:
De gör ingen nytt bara förpestar ännu mer för folket.. För styret är det skitsamma..
något väst inte förstått.. någonsin
Jag förstår deras grundtanke. Men det slår ju något jävulskt fel, det är ju inte bara de 2 länderna som krigar som är drabbade. Utan nästan hela världen.

Men lille gubben i sitt palats klarar sig ändå. Han är ju som alla visste sen han blev känd ganska empatilös och iskall mot allt och alla.
Hans kollega ännu mer i öst är ju ännu mer iskall och värre. Men sanktionerna har inte stoppat dessa gubbar alls.

A
Rkarlsson skrev:
Jag förstår deras grundtanke. Men det slår ju något jävulskt fel, det är ju inte bara de 2 länderna som krigar som är drabbade. Utan nästan hela världen.

Men lille gubben i sitt palats klarar sig ändå. Han är ju som alla visste sen han blev känd ganska empatilös och iskall mot allt och alla.
Hans kollega ännu mer i öst är ju ännu mer iskall och värre. Men sanktionerna har inte stoppat dessa gubbar alls.
Finns bara en sak som stoppar Putin...
Men då blir det krig överallt..

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.