Status
Inte öppen för fler kommentarer.
A
P paralun skrev:
Jo det är ett extremt allvarligt läge nu om någon gör ett större misstag, WWIII nästa.
väldig skillnad på vad som sker på ett forum mot vad världsledare gör..

Maskintok skrev:
väldig skillnad på vad som sker på ett forum mot vad världsledare gör..
Du ser "krigshetsare" överallt även bland olika länders ledare.
Man måste ju fundera igenom vad priset är för ett större krig!
Så jag håller helt med pmd's kommentar!

• Gilla
pmd
  • Laddar…
A
P paralun skrev:
Du ser "krigshetsare" överallt även bland olika länders ledare.
Man måste ju fundera igenom vad priset är för ett större krig!
Så jag håller helt med pmd's kommentar!
Så att lägga skulden på ALLA som är inblandade och bär ansvaret är krigshets?
jaha ja... trodde det mer var sanningen...
Och att folk nu i detta glömt bort vilka som orsakat att Sveriges elpriser och bränslepriser var och är höga...
bränsle priset högsta i världen.. grattis..

Maskintok skrev:
Så att lägga skulden på ALLA som är inblandade och bär ansvaret är krigshets?
jaha ja... trodde det mer var sanningen...
Och att folk nu i detta glömt bort vilka som orsakat att Sveriges elpriser och bränslepriser var och är höga...
bränsle priset högsta i världen.. grattis..
Jo nu har vi nog lyckats ställa till mycket helt själva i väst genom att ha varit mycket naiva!

• Gilla
pmd
  • Laddar…
A
P paralun skrev:
Jo nu har vi nog lyckats ställa till mycket helt själva i väst genom att ha varit mycket naiva!
Nja beroende skulle jag kalla det.
Och sedan svaga inför EU som utövar sina påtryckningar om energi mm..

att sedan det står fack sossar i media och säger Putin priser är rent åt helvete.. det är deras politik som skapat detta.

• Gilla
Markarbetaren
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Nja beroende skulle jag kalla det.
Och sedan svaga inför EU som utövar sina påtryckningar om energi mm..

att sedan det står fack sossar i media och säger Putin priser är rent åt helvete.. det är deras politik som skapat detta.
"We told you so" !
https://www.politico.eu/article/wes...untries-that-know-russia-best-ukraine-poland/
Det är så dumt så att det inte är sant att man inte lyssnade på Polen och de baltiska ländernas varningar om Kreml!

A
P paralun skrev:
"We told you so" !
[länk]
Det är så dumt så att det inte är sant att man inte lyssnade på främst de baltiska ländernas varningar om Kreml!
Ja men det är ju så.
fin skiteri före förstånd..
globalister och liberala marknader... jo jo..

Maskintok skrev:
Ja men det är ju så.
fin skiteri före förstånd..
globalister och liberala marknader... jo jo..
Jo det är den sorgliga sanningen hur väst valde med Angela Merkel i spetsen inkl ryskt gasberoende.
Sen lider jag med Ukraina och det alltmer barbariska kriget.
Så sluta "krigshetsa" !

• Gilla
pmd och 3 till
  • Laddar…
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
I Europa tycker jag dock de slår sig själva lite väl om bröstet. Kriget var redan avgjort när de gav sig in.
Möjligtvis var utgången av första världskriget klart innan USA gick med.
Men det är helt säkert att andra världskriget hade slutat med en seger för Axelmakterna om inte USA hade hjälp till med främst mat och krigsmateriel till England och Sovjet.
Pga. det kalla kriget har Sovjet/Ryssland alltid förminskat betydelsen av hjälpen de fick av USA, men den var helt avgörande för segern

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
Två personer i kostymer med pratbubblor med text om att efterfölja Kremls anvisningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Gilla
kashieda och 10 till
  • Laddar…
B
Maskintok skrev:
Ja en del av Sovjet sedan 1919.
fram tills 1990.
Sovjetunionen bildades 1922 och upplöstes 1991, om man ska vara noga.

Den 30 december 1922 utropades Sovjetunionen, som till en början bestod av fyra delstater, sovjetrepublikerna Ryska SFSR, Ukrainska SSR, Vitryska SSR och Transkaukasiska SFSR. Dagen därpå antogs landets konstitution.
När republik efter republik utropade autonomi eller självständighet avgick Gorbatjov den 25 december 1991. Dagen efter avgick alla ledamöterna i Sovjetunionens högsta sovjet, vilket innebar att unionen stod utan ledning och i praktiken var upplöst. 31 december[20] slutade de sista sovjetiska institutionerna sin verksamhet, och unionen upplöstes då också på papperet.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Sovjetunionen

• Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
john68 john68 skrev:
Försöker att undvika att köpa frukt mm från Israel pga deras ockupation av mark som de inte har rätt till.
Det där har du, som så många andra, tyvärr fått om bakfoten. Det är komplicerat om man inte vet något och bara tror på medias obildade inlägg, men det finns en som förklarar på vad som egentligen gäller för områdena A, B och C, och mycket annat.
Kolla in Christina Toledano Åsbrink, jag lovar att det är värt det ;)

Åter till ämnet då, jag bojkottar gärna. Inte för jag tror det gör skillnad för terrorstater som Iran och Ryssland (ja, jag tycker Ryssland har kvalat in som terrorstat), men för min egen skull.
Jag vill välja rätt och bra istället för fel och dåligt, liksom.

• Gilla
Peter787
  • Laddar…
galento
Man har väl ingen större lust att sponsra Ryssland nu med att medvetet köpa nåt därifrån. Hade inte putin gått in i Ukraina hade vi väl inte haft dessa sanktionerna heller. Men det är väl ett sätt att underminera ekonomin för att bromsa ryssarna även om det drabbar vanligt folk.
Var faktiskt i öst Tyskland i samband med att muren föll och östtyskarna hade nog flyt som kom ifrån kommunist skiten , man såg hur det såg ut med vakttorn mm , i östberlin fanns affärer som bara västerlänningar fick handla i och annat.
Men det var bra att alla västländer var eniga nu mot Ryssland för det som drabbat Ukraina är nog svårt att föreställa sej.

• Gilla
Igen och 3 till
  • Laddar…
A

stämmer rätt bra:crysmile::crysmile:

A
P pmd skrev:
Det där var riktigt obegripligt. Kan du konkretisera? Vad är det ni har förlorat? Pengar? Något annat?
Nej, i denna frågan orkar jag inte med dig mer.

Tack ändå.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.