51 728 läst ·
938 svar
52k läst
938 svar
Bojkottar ni företag som handlar med Ryssland?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Nåja, jag har då aldrig träffat en amerikan som inte har förstått Sovjetunionens roll i andra världskriget, men jag har väl träffat en annan sort än de du träffat, antar jag …AndersMalmgren skrev:
I den lilla del av världen som kallas Europa, kanske.
Ha! Enligt Wikipedia påträffades Hus i Bråviken i Sverige den 12 april 1982.P paralun skrev:
Det är nog rätt tänkt, men nu handlar det inte om att förhindra krig utan om att stoppa ett krig.N Nilsson i Boda skrev:Egentligen så är bojkotter inte bra. Har man en öppen handel mellan länder så är det kontakter mellan människor och företag det handlar om. Om jag köper en rysk produkt från ett företag så bygger jag upp ett förtroende. Jag kanske tycker att den där Vladimir verkar inte så dum, och förhoppningsvis så tycker Vladimir att den där svensken verkar helt OK. Att förbättra kontakter mellan folk kan förhindra krig.
Men vad är det ni har förlorat?Rkarlsson skrev:
Du missade helt varför USA ville stoppa och har infört sanktioner emot nordstream 2..P pmd skrev:USA var klarsynt nog att inse att redan den första Nord Stream-ledningen skulle ställa till med problem för EU. (Det var f.ö. du som gjorde mig uppmärksam på det, Tack för det!).
Putin startade kriget mot Ukraina av ideologiska och religiösa skäl. Han vill återupprätta det gamla ryska imperiet och i det är Ukraina, men framförallt Kiev, en viktig beståndsdel. Kiev var huvudstaden i Rutenien, dvs det slaviska rike som Ryssland anser sig vara arvtagare till. Att inte Kiev ingår i Ryssland skaver därför alldeles enormt för Putin.
Den ryska ortodoxa kyrkan stöder Putin (eller åtminstone gör patriarken Kirill det). Det är en vansinnig medeltida idé som Putin har fått, men det är inte något hugskott. Han har planerat det länge.
nordstream 1 gapade USA sig hes över.. Men anledningen var inte för att Putin skulle få makt.. Men men..
Ja en del av Sovjet sedan 1919.P pmd skrev:
fram tills 1990.
men du borde läsa mer om vad som skedde i denna republik...
Och jodå Sovjet slog ner samma typ av revolution som i Tjeckoslovakien..
Ukraina från tacka Sovjet för den invasion som skedde 1939..som gav landet sina gränser...
Vårt statliga bolag drar inte inte kulor på varor de köpt? Nu ger de väl en spotsstyver för en lite imperial men kräver konsumenten på 1100.P pmd skrev:
Personligen har vi ju inte förlorat.
Men den statliga.
Det vi förlorade på riktigt var ju absolut om man ska se så långt tillbaka =)
M
Markarbetaren
Medlem
· Halland
· 4 370 inlägg
Markarbetaren
Medlem
- Halland
- 4 370 inlägg
Jag är/var lite tveäggad till Trump. Gillade att han rörde om, sa vad han tyckte o tänkte, om än lite väl lågbegåvat och plumpt emellanåt. Tyvärr blev väl efterspelet med Capitolium och valfuskpåståendet det som sänkte hans person lägre än glocalnet.P pmd skrev:
Men frågan är hur länge Biden klarar att sitta kvar, han verkar ju ha lite problem med hjärnkontoret mellan varven.
Jo, Biden är ju en gammal man.M Markarbetaren skrev:Jag är/var lite tveäggad till Trump. Gillade att han rörde om, sa vad han tyckte o tänkte, om än lite väl lågbegåvat och plumpt emellanåt. Tyvärr blev väl efterspelet med Capitolium och valfuskpåståendet det som sänkte hans person lägre än glocalnet.
Men frågan är hur länge Biden klarar att sitta kvar, han verkar ju ha lite problem med hjärnkontoret mellan varven.
Hursomhelst så tyder mycket på att vi går mot en ny världsordning, SaudiArabien är inne på att skippa dollarn och skriva kontrakten med yuan som valuta.
https://www.svd.se/saudiarabien-kan-skrota-dollarn-i-oljeavtal/i/senaste/om/naringsliv
https://www.wsj.com/articles/saudi-...-of-dollars-for-chinese-oil-sales-11647351541