Status
Inte öppen för fler kommentarer.
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Mig veterligen är vild stör fridlyst., (Men kan ha fel). Det är mao enbart odlad som är okej i att importera till Sverige. Hur som, jag har inte sett svensk odlad stör någonstans, varken på restaurang eller i butik. Men det kanske finns?
Nej du får nog kalla på Mr Bond för att få tag på Beluga.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Kaviar

P paralun skrev:
Nej du får nog kalla på Mr Bond för att få tag på Beluga.
[länk]
Jag har ätit äkta Beluga. Tycker inte prisskillnaden mellan den och tex den polska är värt de extra tusenlapparna. Skillnaden är inte lika stor som mellan tex sikrom och löjrom. Men om Maggan slutar skatta sönder oss egenföretagare så kansake man skulle kunna ha råd att ersätta fulbelugan med äkta.

• Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
P
Mig veterligen är vild stör fridlyst., (Men kan ha fel). Det är mao enbart odlad som är okej i att importera till Sverige. Hur som, jag har inte sett svensk odlad stör någonstans, varken på restaurang eller i butik. Men det kanske finns?
Ja det är korrekt, den är fridlyst pga att den är utrotningshotad.

Men odlad går att göra i alla hav som har förutsättningar för detta.

Så det kan säkert finnas små odlingar som även är svenska.

K Knattecrossfarsan skrev:
[länk]
Får se när det dyker upp i en restaurang/deli nära mig då :D

edit: Den säljs i mina gamal hoods Ålstens Fisk

edit: Enligt artikeln kostar 30 gram 600 kronor. bra pris!

Egentligen så är bojkotter inte bra. Har man en öppen handel mellan länder så är det kontakter mellan människor och företag det handlar om. Om jag köper en rysk produkt från ett företag så bygger jag upp ett förtroende. Jag kanske tycker att den där Vladimir verkar inte så dum, och förhoppningsvis så tycker Vladimir att den där svensken verkar helt OK. Att förbättra kontakter mellan folk kan förhindra krig.

N Nilsson i Boda skrev:
Egentligen så är bojkotter inte bra. Har man en öppen handel mellan länder så är det kontakter mellan människor och företag det handlar om. Om jag köper en rysk produkt från ett företag så bygger jag upp ett förtroende. Jag kanske tycker att den där Vladimir verkar inte så dum, och förhoppningsvis så tycker Vladimir att den där svensken verkar helt OK. Att förbättra kontakter mellan folk kan förhindra krig.
Jag tror absolut Väst är bidragande till hur det gick. Hade vi bjudit in Putin i finrummet hade kanske historien blivit annorlunda.

• Haha
  • Gilla
Rasputitsa och 1 till
  • Laddar…
E Exonkg skrev:
Att Putin är fascist och bara de heliga Amerika är det bästa vad det finns.
Det står väl inte i Budapestuppgörelsen?

Tror inte vi odlar stör i Sverige? Har inte sett det på marknaden iallafall
Går det inte att göra i Sverige = sluta ät det

• Gilla
reez
  • Laddar…
B Bopåzoo skrev:
Går det inte att göra i Sverige = sluta ät det
Varför det? Då borde du även sluta med möbler från utlandet, teknik, svensk mobil ska du ha. Dessa måste också skeppas. Jag kör såklart svenskt där det går. Men vissa grejer finns inte svenskt, iberico tex

P
har biltema sålt rysk olja?
var väldigt svårt att finna olja i deras varuhus... :thinking:

P
P pmd skrev:
Varför betyder det att Maskintok och du har förlorat igen?
Den var väl inte svår? Vårt monopol har köpt in sprit som de inte kommer sälja. Jag förväntar ju mig att spriten som de köpt in är betalt. Nu köper jag ingen sprit alls på bolaget i sverige så jag bryr mig inte ett dugg om vad de säljer eller inte säljer.

• Älska
SonnyListon
  • Laddar…
P
P pmd skrev:
Det är det enda sättet eftersom att ingripa militärt är uteslutet. VI får hoppas att sanktionerna gör Putin impopulär snabbt, så att Ryssland kan återuppbyggas.
Som "tur" är så är den yngre generationen mer medvetande. De äldre blir svårare att få över tyvärr.
Vi håller tummarna. Landet som så kan bli bra, om man tar bort töffarna.

P
P pmd skrev:
Skulle du ringa och klaga?
Ja utan tvekan.

• Gilla
1
  • Laddar…
P
Rkarlsson skrev:
Den var väl inte svår? Vårt monopol har köpt in sprit som de inte kommer sälja. Jag förväntar ju mig att spriten som de köpt in är betalt. Nu köper jag ingen sprit alls på bolaget i sverige så jag bryr mig inte ett dugg om vad de säljer eller inte säljer.
Nä man bränner ju hemma istället :ok:

• Gilla
  • Haha
Dilato och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.