52 677 läst ·
938 svar
53k läst
938 svar
Bojkottar ni företag som handlar med Ryssland?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 534 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 534 inlägg
wildeside skrev:
Måste nog undvika att köpa allt!
Kan inte ens köpa svensk om man ska följa alla råd.
Sverige skänker krigsmaterial till ett land som ligger i krig och vill gå med i Nato, så den så kallade 80 åriga neutralitet som Sverige skryter med är över.
Importerar allt möjligt skit som tillverkas av krigs förande länder och diktaturer.
Den så kallade svenska maten är nog inte framtagen utan att man importerat både drivmedel, utrustning, gödning och foder.
Sverige plågar/straffar sina invånare med skatter o miljöavgifter så att man snart inte har råd att leva.
Drivmedelspriserna skyller dom på att råoljan inte kostat så här mycket på 8 år, men vad fn det har inte varit så lite råolja i drivmedlet som det är nu förtiden och aldrig kostat så mycket som nu.
Elen är så dyr pga att den styrs den internationella marknaden, skulle vi inte dunkat igen kärnkraften så kunde vi ha billigare el som vi kunde sålt dyrt till övriga Europa.
Istället har vi en vision om att elen ska tillverkas med sol och vind, mej veterligen så blåser det oftast inte och solen lyser med sin frånvaro när det är vinter och -25 grader ute när jag behöver som mest el.
Kan man ens köpa el med gott samvete, vart har sol och vindkrafts grejorna tillverkats och med vilka material.
Så nu har jag spytt galla färdigt.
Sverige är ett bra land att bo i och tiderna förändras, så det är nog bara att anpassa sig efter rådande förhållanden och hamsta jodtabletter och toa papper.
Svenskar har aldrig haft mer pengar än nu, staten gör precis allt i sin makt för att dela ut pengar. Det här gör att gemene man får uppfattningen att regeringen gör bra saker för folket och kommer rösta därefter. Det är förvånansvärt få personer som fattar att alla dessa gratispengar gör oss betydligt fattigare.
Det nya favoritsättet att beskatta på är inflation. Att urholka pengars värde med 20% på 2 år är folk helt OK med, men en skattehöjning på 20% hade blivit ett jävla liv…
USA har aktuell 10 kriget. Da skriker ingen, nej Amerika är ja vår "vän". Då skriker ingen efter bojkott. Men Ryssland, som kämpar mot de jävlar nazisterna, de måste vi bojkottar. Denna krig i Ukraina finns sedan 8 år och ingen har bryrt sig tills idag.P pmd skrev:
Tycker det är en liten dubbelmoral: den ena får göra krig, den andra inte.
Den som läser sin historia kan se att konflikten mellan dessa länder har funnits sedan 1951..E Exonkg skrev:USA har aktuell 10 kriget. Da skriker ingen, nej Amerika är ja vår "vän". Då skriker ingen efter bojkott. Men Ryssland, som kämpar mot de jävlar nazisterna, de måste vi bojkottar. Denna krig i Ukraina finns sedan 8 år och ingen har bryrt sig tills idag.
Tycker det är en liten dubbelmoral: den ena får göra krig, den andra inte.
då inget större under solen där..
förutom just att nu dödas civila och samhällen raseras med marken...
Det är en stor skillnad emot tidigare konflikt.
Vilken samhälle blir inte raseras med marken, om USA gå in? Men det är normalt, det är Amerika de måste göra Krig, annars tjänar de ingen pengar.Maskintok skrev:
Finns en kontrakt mellan Ukraina, Ryssland och Nato. Den kontraktet vill Nato och Ukraina bryter. Ryssland har inte börjat. Han försvara sig bara.
USA är en hycklar nation.E Exonkg skrev:
Biden vill äga marknaden med gas och olja.
Inget konstigt i detta.
Putin priser säger folk..
idioti.
Det är inga Putin priser, han har inte satt något pris det har USA och EU gjort tillsammans med alla medlemsländerna.
Här har vi mp/s priser... höga skatter och moms på skatten.. Vilket gör att vi har ett av om inte världens högsta pris på bränsle..
Men folk skriker på Putin...
Jag tycker att anklagelser ska ligga där de hör hemma. dvs hos regeringen och dess allierade.
nu tjafsar man om Nato... jo jo..
lösning?
Nä bara mer krångel och utgifter för en nation.. Där ett parti fått för sig tillsammans med ett utsugarparti att skatta ihjäl landet är lösningen på allt..
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 287 inlägg
Ja, men ska vi titta på vad det kontraktet säger då, för jag antar att det är Budapestuppgörelsen från 1994 du menar.E Exonkg skrev:
Den där bland andra Ukrainas territoriella integritet garanteras. Inget hot, inget våld, acceptans av Ukrainas nationella självständighet. Garanterat av Ryssland, USA och Storbritannien.
Fascisten Putin har brutit mot det avtalet på varje punkt.
Skogsägare
· 23 287 inlägg
Enstaka troll kan jag förstå. Att du fortfarande är fast i din USA-hatande relativism är mer svårbegripligt.Maskintok skrev:USA är en hycklar nation.
Biden vill äga marknaden med gas och olja.
Inget konstigt i detta.
Putin priser säger folk..
idioti.
Det är inga Putin priser, han har inte satt något pris det har USA och EU gjort tillsammans med alla medlemsländerna.
Här har vi mp/s priser... höga skatter och moms på skatten.. Vilket gör att vi har ett av om inte världens högsta pris på bränsle..
Men folk skriker på Putin...
Jag tycker att anklagelser ska ligga där de hör hemma. dvs hos regeringen och dess allierade.
nu tjafsar man om Nato... jo jo..
lösning?
Nä bara mer krångel och utgifter för en nation.. Där ett parti fått för sig tillsammans med ett utsugarparti att skatta ihjäl landet är lösningen på allt..
din åsikt, inte min.Nötegårdsgubben skrev:
Jag har inget hat emot USA, men klarar av att inse att det är fler länder som inte är så genom snälla utan de agerar efter vad de kan tjäna på att ge en insats..
Jag skulle gärna vilja ha hela bilden vad Bidens son har haft för sig i Ukraina eftersom så många försöker skydda honom...
samt att vissa tror det blir bättre med gas och olja från USA... oj oj..
åsikter får alla ha och det utan åsiktspolis..
jag kallar inte folk för tex troll när sanningen ligger framför fötterna på alla att det är mp och s som höjt skatterna på bränsle och sabbat vårt energisystem..
grattis.. Och att EU länder är beroende av rysk gas är det Putins fel eller länderna som är beroende av gasen?
naturligtvis de som är beroende..
Det var de som ville ha ledningen..
Putin han tog sin chans att tjäna pengar, och när har inte amerikanska ledare gjort det?
Skogsägare
· 23 287 inlägg
Med ett 5 årigt barnbarn född och uppvuxen i Ukraina, nu på flykt från sitt hemland som håller på att läggas i ruiner så ber jag dig vänligt HÅLL KÄFTEN!!!!!!E Exonkg skrev:Haha...så visar det i ljuger press. Hela västen försöka göra nånting mot Putin. Ukraina är en strategisk viktigt område för jävla Amerika.
Och kollar Ukraina de är de största fascisten de hämtar vi nu frivilligt till sverige. Alla skriker igen "flyktingar välkommen " och 1 år senare vill man inte veta om detta.
Skogsägare
· 23 287 inlägg
Jag menade inte att kalla dig troll, utan @Exonkg. Och absolut får alla ha åsikter, att argumentera emot dem är dock inte att vara åsiktspolis. Jag tycker genuint att det är obegripligt att du inte ser skillnad på det USA gör och gjort å ena sidan och Putinregimen å den andra, utan hänfaller åt att relativisera mellan dem.Maskintok skrev:
Skogsägare
· 23 287 inlägg
Då har vi två saker.E Exonkg skrev:
Putin är fascist. Han förtrycker sin egen befolkning, knackar bögar, blandar ihop staten med sina affärsintressen, har noll respekt för människoliv, anfaller grannländer för den egna statens ära. Fascist.
”Amerika är det bästa vad det finns.” var skrev jag det?
Redigerat:
där har du missförstått..Nötegårdsgubben skrev:
Jag menade inte att kalla dig troll, utan @Exonkg. Och absolut får alla ha åsikter, att argumentera emot dem är dock inte att vara åsiktspolis. Jag tycker genuint att det är obegripligt att du inte ser skillnad på det USA gör och gjort å ena sidan och Putinregimen å den andra, utan hänfaller åt att relativisera mellan dem.
Jag sammanlänkade inte USAs handlingar med vad Ryssland gör nu, utan jag har en åsikt att få länder har eller är så genomsnälla i sitt agerande utan det finns en orsak till att de ens överväger att agera..
egen vinning..
konflikten mellan Ukraina och Ryssland kan man hitta i vad Sovjet gjorde emot Tjeckoslovakien 1968..det ligger i detta imperiums natur
Ja Putin är en ganska typiskt facist..Nötegårdsgubben skrev:
Han är ju diktator så vad hade man förväntat sig..