Är jag ensam om att tro att handlaget har betydelse?! Jag har bockat rör med olika resultat beroende på hur jag håller röret, om det ska bockas inne i ett hålrum i en vägg vid eftermontage osv?! Att bryta röret mot sig mot en skarp kant är upplagt för veck! Sen beror ju veckningens storlek å böjen i övrigt på om den blir till problem vid kabeldragning!
Renoverare
· Gävleborg
· 8 220 inlägg
Självklart måste man lära sig att bocka rör för att få till det bra. Det är inte bara att bocka och förvänta sig perfekt resultat.
//Patrik
//Patrik
Jag håller med Rickard , men ändå inte.
Smidighets skull och arbetsmässigt ja.
Att byta tråd eller dra i extra tråd eller att förlägga längre sträckor nej.
Ska man lägga slang så är klammer avståndet avsevärt mycket kortare än VP rör, kan nästan jämföras med förläggning av kabel. Är man inte elektriker(som har känslan) så får man klamra jäklar.
Jag har varit ute på förmånga jobb där slangen eventuellt är dåligt förlagd vilket medför stopp i rören,slangen har hoppat ut vilket medför att det tagit dubbla tiden att få till en lösning.
Förövrigt är all VP slang mindre i innediameter.
Smidighets skull och arbetsmässigt ja.
Att byta tråd eller dra i extra tråd eller att förlägga längre sträckor nej.
Ska man lägga slang så är klammer avståndet avsevärt mycket kortare än VP rör, kan nästan jämföras med förläggning av kabel. Är man inte elektriker(som har känslan) så får man klamra jäklar.
Jag har varit ute på förmånga jobb där slangen eventuellt är dåligt förlagd vilket medför stopp i rören,slangen har hoppat ut vilket medför att det tagit dubbla tiden att få till en lösning.
Förövrigt är all VP slang mindre i innediameter.
el_richard skrev:
Klicka här för att svara