Det här med trä kan jag ta vara på själv!F fribygg skrev:
Från Sthlm till Hudiksvall för rekreations-arbete på tomten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Njae. Det går men jag vill väl dra hela projektet så pass långt det går utan kretskorts-tillverkat skit som ändå bara går sönder med tiden.F fribygg skrev:
Här hemma använder jag varken disk eller tvättmaskin ifrån Kina av den anledningen...
Givetvis är jag inte eremit utan jag kommer att isåfall såga ut för fönster som två liggande smala högre upp i rummet och ett större rektangulärt som vetter ut mot min ängstomt.Pjosk75 skrev:
Var någonstans är det du har tänkt ställa den här trailern och sova i den upp till 3 nätter?
Angående det uppvärmda badkaret så skulle jag ha det utanför trailern. Skulle finna det underligt att sitta inne i ett varmt bad och titta på en glasfibervägg istället för vad det nu är för utsikt som finns utanför.
Det blir inte ett endaste uns kina-tillverkat i min vagn, inte ens vagnens komponenter tror jag kommer vara därifrån. Punkt.K kan inte allt skrev:
Okej.K kan inte allt skrev:
Då kan jag berätta för herrn hur jag lyckats skapa ett eget isolermaterial åtminstone, testat att det hållit för minst 1 år(så länge kunde jag vänta)
I en liten mängd men jag gjorde det själv här på hemmaplan och det gick utmärkt.
Fantastiskt. Och hela idén är fantastisk också.M Mathias Eke skrev:
Vad är takhöjden i trailern? Om det "bara" är drygt 2m så kan det bli svårt att isolera godtagbart öht utan att den blir klaustrofobisk
Berätta gärna hur och vad du gjort! Du behöver inte titulera mig herrn, gubbe duger gott😉M Mathias Eke skrev:
Tack. Någon som lite mera förstår mig.G grovspacklarn skrev:
Njae åtminstone 2,5 m.
Bussen som jag först bodde i var 1,90 och jag är 1,88 så det var trångt minst sagt.
https://www.byggahus.se/forum/threads/bo-i-lastbilen.483111/#post-5495053M Mathias Eke skrev:
Bo i lastbilen hette den!
Har provat att mäta lite, och funderat.
Men hade jag haft dina förutsättningar, då hade jag släppt tanken på trailern.
Istället hade jag byggt en mysig koja, en sån där trevlig jaktkoja, timrad, som inte mår dåligt av att kallställas i några år.
Jag tror personligen att det kommer att bli svårt att göra någonting trevligt av utgångsmaterialet, det blir som att inreda en korridor.
Dryga 2 meters bredd är inte så mycket att röra sig på när man ska gå förbi badkar, kaminer och köksbord.
En koja kan du bygga så att du får en betydligt öppnare och rymligare känsla i, och en liten fristående bastu på det.
Enda fördelen som jag ser det är ju att trailern är flyttbar, men då ska man också hålla den i sådant skick att den är flyttbar över tid, och besiktningsbar.
Det är mina helt ärliga funderingar, samtidigt som jag är nyfiken på hur ett slutresultat med det här kan bli.
Jag tror ju i och för sig att du redan valt väg, och önskar dig framgång med projektet.
Allt gott.
Men hade jag haft dina förutsättningar, då hade jag släppt tanken på trailern.
Istället hade jag byggt en mysig koja, en sån där trevlig jaktkoja, timrad, som inte mår dåligt av att kallställas i några år.
Jag tror personligen att det kommer att bli svårt att göra någonting trevligt av utgångsmaterialet, det blir som att inreda en korridor.
Dryga 2 meters bredd är inte så mycket att röra sig på när man ska gå förbi badkar, kaminer och köksbord.
En koja kan du bygga så att du får en betydligt öppnare och rymligare känsla i, och en liten fristående bastu på det.
Enda fördelen som jag ser det är ju att trailern är flyttbar, men då ska man också hålla den i sådant skick att den är flyttbar över tid, och besiktningsbar.
Det är mina helt ärliga funderingar, samtidigt som jag är nyfiken på hur ett slutresultat med det här kan bli.
Jag tror ju i och för sig att du redan valt väg, och önskar dig framgång med projektet.
Allt gott.