J
F fribygg skrev:
Jag eldar oftast oklyvd ved och kan verkligen inte klyva fram nån el..

TS var väl tydlig i 1a inlägget att det inte skulle anslutas till elnätet och jag betvivlar att TS kan eller får klyva fram sin egen el.
Jag är nöjd med den rena klyvda elen som finns i uttagerna😉
 
F fribygg skrev:
Kvaliten
Man kan köpa 10 st kina värmare för samma pris som en webasto, har svårt att tro att webaston fungerar mycket bättre och längre än 10 st kina värmare.
jag har 4 st som fungerat utan problem, den äldsta har fungerat i 7 år och fungerar fortfarande igår iaf.
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
J Jansson69 skrev:
Jag är nöjd med den rena klyvda elen som finns i uttagerna😉
Det förstår jag, el är ju enkelt och bekvämt men om man läser 1a inlägget ser man att det inte är aktuellt med nån elanslutning i TS fall.
 
J
F fribygg skrev:
Det förstår jag, el är ju enkelt och bekvämt men om man läser 1a inlägget ser man att det inte är aktuellt med nån elanslutning i TS fall.
Är det aktuellt att du klyver ved åt TS?
 
K kan inte allt skrev:
Man kan köpa 10 st kina värmare för samma pris som en webasto, har svårt att tro att webaston fungerar mycket bättre och längre än 10 st kina värmare.
j
Säkert, men Webaston lär vara bättre
 
  • Haha
kan inte allt
  • Laddar…
J Jansson69 skrev:
Är det aktuellt att du klyver ved åt TS?
Aktuellare än att du klyver nån el åt TS iaf
 
F fribygg skrev:
Hur klyver du din el?
Ja, det var med glimten i ögat.
Få räknar på vad veden egentligen kostar, men å andra sidan är det väl lite kul att hålla på med den.
Så.....jag behöver inte klyva alls, väldigt enkelt!
 
F fribygg skrev:
Säkert, men Webaston lär vara bättre
alla lever vi i våran egen tro
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Hannuse Hannuse skrev:
Ja, det var med glimten i ögat.
Få räknar på vad veden egentligen kostar, men å andra sidan är det väl lite kul att hålla på med den.
Så.....jag behöver inte klyva alls, väldigt enkelt!
Elen man köper är ju billig, men det är ju klart att TS inte ska ha nån anslutning till Vattenfall och det är väl rätt dyrt och komplicerat att bygga en egen elproduktion (med lagring) för trailern?
 
J
F fribygg skrev:
Aktuellare än att du klyver nån el åt TS iaf
Men du har fått allt lite om bakfoten finns ingen vinst i att klyva el själv.
 
K kan inte allt skrev:
alla lever vi i våran egen tro
Japp, det är ett fritt samhälle och TS får importera en eller flera kinesiska oljebrännare om han så vill.
Jag är däremot inte helt säker på att de får installeras, men sätter man en på utsidan av trailern lär riskerna inte vara så stora.
 
  • Gilla
kan inte allt
  • Laddar…
J Jansson69 skrev:
Men du har fått allt lite om bakfoten finns ingen vinst i att klyva el själv.
Det är det väl ingen som påstått?
Jag fortsätter att gissa. Jag tror att TS kan klyva ved, eller åtminstånde hitta nått brännbart som är smått nog att få in i den önskade eldstaden om man kapar det.
 
Hannuse Hannuse skrev:
Få räknar på vad veden egentligen kostar
I TS fall kan man ju tänka sig att köpa färdig kluven ved levererad till trailern om TS inte vill göra jobbet själv, köper man färdig ved inkl transport lär man veta exakt vad den kostar per kubik
 
Pjosk75 Pjosk75 skrev:
Var någonstans är det du har tänkt ställa den här trailern och sova i den upp till 3 nätter?

Angående det uppvärmda badkaret så skulle jag ha det utanför trailern. Skulle finna det underligt att sitta inne i ett varmt bad och titta på en glasfibervägg istället för vad det nu är för utsikt som finns utanför.
Strax norr om Hudiksvall. Ett gammalt brukar-samhälle tror jag man skulle kalla det.
 
useless useless skrev:
Vart hittar man den tråden?
Fasen ja vet inte längre. Bytt hotmail men förstabilden var såhär.
 
  • En gammal vit buss med flera öppna sidopaneler står parkerad på en landsväg under en blå himmel med moln.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.