RoTe
J J-banan skrev:
Jo men det är ändå synd för att det är ändå en schysst båt
Var väl ditt val att förstöra den.
 
  • Wow
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Var väl ditt val att förstöra den.
Haha nej, jag har 100 andra grejer att göra och någon annans båt ligger längst ner. Jag har ändå meddelat honom att det kommer bli minusgrader och då har ändå båten stått sen sommaren, det är väl ändå han som tar beslutet att förstöra den
 
  • Gilla
camaro z28 och 1 till
  • Laddar…
RoTe
J J-banan skrev:
Haha nej, jag har 100 andra grejer att göra och någon annans båt ligger längst ner. Jag har ändå meddelat honom att det kommer bli minusgrader och då har ändå båten stått sen sommaren, det är väl ändå han som tar beslutet att förstöra den
Men du har ju inte fått full betalning? Du är inte lite naiv du.
 
  • Haha
returen
  • Laddar…
P
RoTe RoTe skrev:
Men du har ju inte fått full betalning? Du är inte lite naiv du.
Naiv? Att inte köparen har hämtat sin båt såhär ca 6 månader efter köp kan knappast TS belastas för!
 
  • Gilla
Dowser4711 och 1 till
  • Laddar…
RoTe
Rejäl skrev:
Naiv? Att inte köparen har hämtat sin båt såhär ca 6 månader efter köp kan knappast TS belastas för!
Missade att TS fick full betalning till slut. Du kunde kanske upplyst om det istället för att idiotförklara?
 
  • Älska
returen
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Men du har ju inte fått full betalning? Du är inte lite naiv du.
Jo alla pengarna har jag fått för båten
 
P
RoTe RoTe skrev:
Missade att TS fick full betalning till slut. Du kunde kanske upplyst om det istället för att idiotförklara?
Hur ska jag veta att du missar/inte läser!
Sedan blir du kränkt av det jag skrev så bör du någ undvika sociala medier, bara ett tips så du inte mår dåligt!
 
  • Haha
Violina
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Missade att TS fick full betalning till slut. Du kunde kanske upplyst om det istället för att idiotförklara?
Börja fundera om det är du som köparen😂
 
  • Haha
andthe och 1 till
  • Laddar…
RoTe
Rejäl skrev:
Hur ska jag veta att du missar/inte läser!
Det stod bokstavligen i inlägget du citerade.
 
RoTe
J J-banan skrev:
Börja fundera om det är du som köparen😂
Men lägg av, du har fått betalt för båtjävel och den är nu förstörd, låtsas som någon stulit den och gå vidare med ditt liv är mitt råd.
 
  • Wow
  • Gilla
returen och 1 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Men lägg av, du har fått betalt för båtjävel och den är nu förstörd, låtsas som någon stulit den och gå vidare med ditt liv är mitt råd.
Nu är det #132 jag rådfrågar om
 
  • Gilla
  • Haha
returen och 1 till
  • Laddar…
RoTe
J J-banan skrev:
Nu är det #132 jag rådfrågar om
Båten är inte din, du kommer inte få en krona för uppställning. Du kan ju testa jurister men det övergår nog kostnaden för båten. Lycka till!
 
  • Gilla
returen
  • Laddar…
Unikt namn
J J-banan skrev:
Ja men det är ju det jag vill göra, lite problematiskt att jag har fått pengar för den, då blir jag dömd för stöld eller nåt😂
Nästa gång har du ett köpekontrakt som reglerar den här situationen, så att köpet kan återgå minus handpenning om köparen maskar.

Hur trasig är båten? Ta pengar för rep, skicka tillbaka resten och be köparen fara åt h.
 
RoTe
Unikt namn Unikt namn skrev:
Nästa gång har du ett köpekontrakt som reglerar den här situationen, så att köpet kan återgå minus handpenning om köparen maskar.

Hur trasig är båten? Ta pengar för rep, skicka tillbaka resten och be köparen fara åt h.
Precis, vore episkt om köparen startade en rättsprocess nu pga att båten inte är i samma skick som när den såldes. Att den inte hämtades är nog ett extremt litet problem i lagens mening då det inte verkar funnits några tidsramar.
 
  • Haha
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Missade att TS fick full betalning till slut. Du kunde kanske upplyst om det istället för att idiotförklara?
Det var du som på felaktiga grunder idiotförklarade TS och när bumerangen kommer tillbaka o träffar dig själv på näsan tycker du att du borde blivit "upplyst" istället.?
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
andthe och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.