RoTe
Ola C Ola C skrev:
Det var du som på lösa grunder idiotförklarade TS och när bumerangen kommer tillbaka o träffar dig själv på näsan tycker du att du borde blivit "upplyst" istället.?
Hur då menar du? TS är fortfarande naiv i tron om att få ekonomisk kompensation för att hen förvarat och förstört en båt som hen sålt. Tror det inte är ovanligt i båtvärlden att man låter överlåtelsen ske när det är snöfritt osv.
 
  • Ledsen
  • Gilla
returen och 1 till
  • Laddar…
Unikt namn Unikt namn skrev:
Nästa gång har du ett köpekontrakt som reglerar den här situationen, så att köpet kan återgå minus handpenning om köparen maskar.
Lätt skriva kontrakt med någon man aldrig träffat, men visst sånt går göra digitalt. Men tills nästa gång så vet jag👍
Unikt namn Unikt namn skrev:
Hur trasig är båten? Ta pengar för rep, skicka tillbaka resten och be köparen fara åt h.
Jag har tänkt fixa iordning den men vill inte hamna i en jobbigare sits där jag inte får något tillbaka. Nu har jag varit tvungen betala för uppställningsplats som jag har betalat för och jag har länge meddelat om denna kostnad och inte fått något för det än
 
RoTe RoTe skrev:
Tror det inte är ovanligt i båtvärlden att man låter överlåtelsen ske när det är snöfritt osv.
Rätt så snöfritt mellan juni-oktober..
 
RoTe
J J-banan skrev:
Nu har jag varit tvungen betala för uppställningsplats som jag har betalat för och jag har länge meddelat om denna kostnad och inte fått något för det än
Det är ju ditt val? Du kunde parkerat båten på valfri plats och meddelat köparen.
 
RoTe RoTe skrev:
Det är ju ditt val? Du kunde parkerat båten på valfri plats och meddelat köparen.
Man försöker ändå vara lite seriös jämfört med vissa andra och inte dumpa den på en parkering nånstans
 
RoTe
J J-banan skrev:
Man försöker ändå vara lite seriös jämfört med vissa andra och inte dumpa den på en parkering nånstans
Och nu sitter du på en förstörd vara någon annan köpt.
 
RoTe RoTe skrev:
Och nu sitter du på en förstörd vara någon annan köpt.
Japp, och som jag betalt uppställningsplats för
 
RoTe
J J-banan skrev:
Japp, och som jag betalt uppställningsplats för
Det var ju jättedumt?
 
  • Haha
returen
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Det var ju jättedumt?
Kan inte dumpa den, då behöver jag åka en längre sträcka bort för att folk jag känner inte ska undra varför jag ställt min båt längs vägen sen är det också väldigt oseriöst vilket jag inte är
 
Unikt namn
J J-banan skrev:
Lätt skriva kontrakt med någon man aldrig träffat, men visst sånt går göra digitalt. Men tills nästa gång så vet jag👍
https://www.blocket.se/tjanster/kopekontrakt
Men en köpare kan få ett dokument att själv skriva ut. Som han sedan kråkar, fotar av och skickar bild på.

Det kan vara bra med papper på större-än-växelpeng affärer.
 
Unikt namn Unikt namn skrev:
[länk]
Men en köpare kan få ett dokument att själv skriva ut. Som han sedan kråkar, fotar av och skickar bild på.

Det kan vara bra med papper på större-än-växelpeng affärer.
Har använt mig utav blocket en hel del, aldrig brytt mig om kontrakt tjänsten, såklart kanske bra göra på saker som inte har ägarbevis
 
RoTe
J J-banan skrev:
Har använt mig utav blocket en hel del, aldrig brytt mig om kontrakt tjänsten, såklart kanske bra göra på saker som inte har ägarbevis
Kontrakt är bara trams, helt klart.
 
Farstatjej90
RoTe RoTe skrev:
Men du har ju inte fått full betalning? Du är inte lite naiv du.
Nu när den är förstörd är det full betalning 😉
 
  • Gilla
RoTe
  • Laddar…
Frusit sönder? Vad är det för båt och motor?
Är det utombordare så dräneras den ju när du lyfter den ur vattnet, den borde inte frusit sönder.
Byta bensin och göra rent förgasaren kan nog behövas. Har det kommit vatten i växelhuset så kan det såklart bli problem men vanligtvis inget som är rejält förstörande.

Är det en inombordare med värmeväxlare så brukar även det hålla. Är det sjövattenkylning kan det bli problem men det är ju ganska ovanligt.

Hur som helst så är det ju inte din båt längre och det enda problemet du har är att förvara den, du har ingen plikt att sköta båten bara för att ägaren lämnat den på din tomt.
 
G gaidin skrev:
Frusit sönder? Vad är det för båt och motor?
Är det utombordare så dräneras den ju när du lyfter den ur vattnet, den borde inte frusit sönder.
Byta bensin och göra rent förgasaren kan nog behövas. Har det kommit vatten i växelhuset så kan det såklart bli problem men vanligtvis inget som är rejält förstörande.

Är det en inombordare med värmeväxlare så brukar även det hålla. Är det sjövattenkylning kan det bli problem men det är ju ganska ovanligt.
Inombordare sjövatten kylning
G gaidin skrev:
Hur som helst så är det ju inte din båt längre och det enda problemet du har är att förvara den, du har ingen plikt att sköta båten bara för att ägaren lämnat den på din tomt.
Det jag undrar om det finns någon betydelse om köparen själv skriver att den är min om han inte betalar för uppställning och inte skickar någon betalning. Finns ändå på svart och vitt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.