36 600 läst ·
185 svar
37k läst
185 svar
Blocket bedragare?
Hur då menar du? TS är fortfarande naiv i tron om att få ekonomisk kompensation för att hen förvarat och förstört en båt som hen sålt. Tror det inte är ovanligt i båtvärlden att man låter överlåtelsen ske när det är snöfritt osv.Ola C skrev:
Lätt skriva kontrakt med någon man aldrig träffat, men visst sånt går göra digitalt. Men tills nästa gång så vet jag👍Unikt namn skrev:
Jag har tänkt fixa iordning den men vill inte hamna i en jobbigare sits där jag inte får något tillbaka. Nu har jag varit tvungen betala för uppställningsplats som jag har betalat för och jag har länge meddelat om denna kostnad och inte fått något för det änUnikt namn skrev:
https://www.blocket.se/tjanster/kopekontraktJ J-banan skrev:
Men en köpare kan få ett dokument att själv skriva ut. Som han sedan kråkar, fotar av och skickar bild på.
Det kan vara bra med papper på större-än-växelpeng affärer.
Har använt mig utav blocket en hel del, aldrig brytt mig om kontrakt tjänsten, såklart kanske bra göra på saker som inte har ägarbevisUnikt namn skrev:
Frusit sönder? Vad är det för båt och motor?
Är det utombordare så dräneras den ju när du lyfter den ur vattnet, den borde inte frusit sönder.
Byta bensin och göra rent förgasaren kan nog behövas. Har det kommit vatten i växelhuset så kan det såklart bli problem men vanligtvis inget som är rejält förstörande.
Är det en inombordare med värmeväxlare så brukar även det hålla. Är det sjövattenkylning kan det bli problem men det är ju ganska ovanligt.
Hur som helst så är det ju inte din båt längre och det enda problemet du har är att förvara den, du har ingen plikt att sköta båten bara för att ägaren lämnat den på din tomt.
Är det utombordare så dräneras den ju när du lyfter den ur vattnet, den borde inte frusit sönder.
Byta bensin och göra rent förgasaren kan nog behövas. Har det kommit vatten i växelhuset så kan det såklart bli problem men vanligtvis inget som är rejält förstörande.
Är det en inombordare med värmeväxlare så brukar även det hålla. Är det sjövattenkylning kan det bli problem men det är ju ganska ovanligt.
Hur som helst så är det ju inte din båt längre och det enda problemet du har är att förvara den, du har ingen plikt att sköta båten bara för att ägaren lämnat den på din tomt.
Inombordare sjövatten kylningG gaidin skrev:Frusit sönder? Vad är det för båt och motor?
Är det utombordare så dräneras den ju när du lyfter den ur vattnet, den borde inte frusit sönder.
Byta bensin och göra rent förgasaren kan nog behövas. Har det kommit vatten i växelhuset så kan det såklart bli problem men vanligtvis inget som är rejält förstörande.
Är det en inombordare med värmeväxlare så brukar även det hålla. Är det sjövattenkylning kan det bli problem men det är ju ganska ovanligt.
Det jag undrar om det finns någon betydelse om köparen själv skriver att den är min om han inte betalar för uppställning och inte skickar någon betalning. Finns ändå på svart och vittG gaidin skrev: