Fast det behöver ju inte vara sant. Det kan ju vara så att uppdragsgivaren har en större summa cash, som man vill hålla borta från statlig insyn.

Är det ni som jobbar som vill ha cash betalning? Eller är det uppdragsgivaren som vill betala så?
 
  • Gilla
TuVu
  • Laddar…
Rejäl skrev:
Exakt, vi gör jobb åt en lirare som sägs vara god för några hundra mille..
Hen betalar alltid cash och jag frågade om hur han går tillväga varpå hen svarade att han bara ringer sin bank dagen innan och sedan hämtar ett kuvert med pengar..
Jag kan bara ta ut via bankomat och är begränsad om hur mycket jag kan ta up under en viss period samma gäller insättning😢
Låter som att han betalar svartjobbare ...🤔. Det är nog vanligare att vilja ta allt på företagskortet/kontot eftersom det underlättar vid bokföringen.
 
P
H hempularen skrev:
Fast det behöver ju inte vara sant. Det kan ju vara så att uppdragsgivaren har en större summa cash, som man vill hålla borta från statlig insyn.

Är det ni som jobbar som vill ha cash betalning? Eller är det uppdragsgivaren som vill betala så?
Har sett det med egna ögon till o med kontoutdraget som låg med i bunten pengar så ja Hen tar ut stora summor än idag..
 
  • Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
P
T TuVu skrev:
Låter som att han betalar svartjobbare ...🤔. Det är nog vanligare att vilja ta allt på företagskortet/kontot eftersom det underlättar vid bokföringen.
Hen driver inga bolag längre..
 
Rejäl skrev:
Hen driver inga bolag
Rejäl skrev:
Hen driver inga bolag längre..
... intressant att ditt företag accepterar/vill ha kontanter ... 🤔
 
P
T TuVu skrev:
... intressant att ditt företag accepterar/vill ha kontanter ... 🤔
Vi bokför det som vanligt mot faktura..
Bara att vi inte kan alltid få in pengarna på kontot då bankerna inte tar emot pengar men vi får förbruka dom på andra sätt..
 
  • Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
J J-banan skrev:
Jag erbjöd köra båten mot betalning men då kom bortförklaring att de inte var hemma just då. När jag erbjöd köra när de var hemma igen fanns inte ekonomin att betala för det
Jag hade kört båten gratis om det bara var en timmes resa, lätt värt det för att bli av med allt
 
  • Gilla
plåtrickard
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Jag hade kört båten gratis om det bara var en timmes resa, lätt värt det för att bli av med allt
Inte en timmas resa med släp, och varför ska jag bjuda på det gratis
 
J J-banan skrev:
varför ska jag bjuda på det gratis
Läser du min text igen så ser du varför jag tycker det ;)
 
Tokslut Tokslut skrev:
Läser du min text igen så ser du varför jag tycker det ;)
Finns inte tid för såna utflykter, speciellt inte när personen dessutom prutade på priset
 
J J-banan skrev:
Finns inte tid för såna utflykter, speciellt inte när personen dessutom prutade på priset
Kontakta kronofogden, om du har tur har vederbörande skulder hos dem och de kommer och beslagtar båten. Om inte så kan du i alla fall få veta hur du kan bära dig åt. Hela historien börjar bli en sån följetong att jag själv får lust att hämta båten!
 
  • Gilla
Skymag och 1 till
  • Laddar…
En fråga. Köparen skulle betala för uppställningsplats, han bönar och ber att jag ska vänta tills ett datum på pengar för uppställning och om han inte skulle betala skulle jag få behålla båten. Inga pengar kom, istället ber han mig vänta några dagar till men jag säger antingen hämtar han eller betalar.

Nu till min fråga, är det bindande om det står på svart och vitt att båten skulle vara min om han inte betalar ett visst datum?
 
Fråga en jurist eller polisen.
Oavsett vad som ligger bakom så skulke jag tröttnat för länge sedan och redan gjort det.
 
Unikt namn
Du förstår väl nu att han eller hon aldrig kommer att hämta båten?
Blocka numret och gå vidare i livet.
 
  • Gilla
Dowser4711 och 1 till
  • Laddar…
Ja men det är ju det jag vill göra, lite problematiskt att jag har fått pengar för den, då blir jag dömd för stöld eller nåt😂
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.