Du har en "journal". Där står det att du är en problemkund. Det är därför du upplever att något har ändrats inom deras organisation.

Nyfniken Nyfniken skrev:
Du har en "journal". Där står det att du är en problemkund. Det är därför du upplever att något har ändrats inom deras organisation.
Hur vet du att jag har blivit flaggad, arbetar du på comviq eller tele2?
På vilket sätt är jag en problemkund?

Jag vill rekommendera andra i samma situation att reklamera ärenden till konsumentverket då får man hjälp att driva frågan men det bör göras inom 12 månader.

A A-Man_08 skrev:
På vilket sätt är jag en problemkund
För att du ringer kundtjänst för att diskutera debiteringen av enskilda samtal flera månader (år?) tillbaka i tiden.

Om du försöker sätta dig in i kundtjänstpersonalens situation så inser du att denne förmodligen har relativt små möjligheter att gräva i debiteringsmodeller över landsgränser. Det finns nog också begränsade möjligheter att kreditera fakturor på ett enkelt sätt när man inte ens förstår varför det debiterats som det gjort.

Såna kunder hanterar kundtjänster normalt genom att koppla runt dem i cirklar. Varje gång får man prata med en ny människa som inte kan ett smack om ärendet. Till slut tröttnar kunden.

• Gilla
Jwc
  • Laddar…
Nyfniken Nyfniken skrev:
Om du försöker sätta dig in i kundtjänstpersonalens situation så inser du att denne förmodligen har relativt små möjligheter att gräva i debiteringsmodeller över landsgränser. Det finns nog också begränsade möjligheter att kreditera fakturor på ett enkelt sätt när man inte ens förstår varför det debiterats som det gjort.
Det är då kundtjänstpersonalen eskalerar ärendet till någon enhet som man tror kan hjälpa till med detta. Sen får ärendet åka vidare till det hamnar hos en person som kan utreda och slå fast vad som hänt, och varför. Sen återkopplar man kunden med utfallet. Här låter det som att man låtit bli att eskalera och bara spelat dum. Obegripligt.

• Gilla
ajn82
  • Laddar…
Nyfniken Nyfniken skrev:
För att du ringer kundtjänst för att diskutera debiteringen av enskilda samtal flera månader (år?) tillbaka i tiden.

Såna kunder hanterar kundtjänster normalt genom att koppla runt dem i cirklar. Varje gång får man prata med en ny människa som inte kan ett smack om ärendet. Till slut tröttnar kunden.

Det första stora fakturan är 14 månader korrekt, det finns även debiteringar efter det som är tex 3 månader gamla som dom påstår att dom inte kan plocka fram?
Vad är det jag ska sätta mig in i och inse?, att man inte kan lägga ett ärende till billing och plocka fram en faktura eller att man tar betalt om man inte ens förstår varför det debiterats som det gjorts?

Oavsett om man kan plocka fram fakturor eller ej så bör man kunna förklara varför samtal som man tidigare debiterat för nu ingår då inget har förändrats i abonnemanget.
Kan man inte redogöra eller ens speca sina debiteringar så bör man kreditera kostnaden.

Blir jag debiterad igen så kan jag hänvisa till samtalen jag ringde denna och 2 månader tillbaka, där samtalen dragits av fria utlandsminuter och ingen extra debitering fakturerats.

• Gilla
Svante Svenson
  • Laddar…
A A-Man_08 skrev:
Vad är det jag ska sätta mig in i och inse?
Alltså, jag argumenterar inte emot dig. Du har helt rätt på alla plan.

Jag säger bara att frågan jag själv hade ställt mig är: "Är det troligt att jag kommer vara framgångsrik här?"

Jag föreslår en alternativ lösning: Skicka en faktura på det du anser är det felaktiga beloppet. Om Comviq inte betalar den så skickar du dem till Kronofogden. Då blir det nog liv i luckan ska du se.

Nyfniken Nyfniken skrev:
Alltså, jag argumenterar inte emot dig. Du har helt rätt på alla plan.

Jag säger bara att frågan jag själv hade ställt mig är: "Är det troligt att jag kommer vara framgångsrik här?"

Jag föreslår en alternativ lösning: Skicka en faktura på det du anser är det felaktiga beloppet. Om Comviq inte betalar den så skickar du dem till Kronofogden. Då blir det nog liv i luckan ska du se.
Du har rätt, det här är ett bra exempel på att "ha rätt och få rätt", det jag skulle gjort från början var att kontakt konsumentverket, det finns även telekområdgivarna.
Jag ställde frågan, men hur kommer det sig att dessa samtal nu debiteras från mina fria utlandsminuter (och därmed ordinarire taxa) och inte 20kr minuten, kunde dom inte svara på och inte heller villiga att reda ut varför.

Det här är helt enkelt ett fel i deras sätt att debitera för utlandssamtal som dom nu rättat till.
Men så länge jag betalat fakturan så anses det väl som att det är accepterat och inte går att titta på igen.

Personligen hade jag gärna drivit detta vidare för att få en förklaring, jag är dock säker på att hade detta varit ett större företag med många abonnemang så hade det hanterats på ett helt annat sätt.
Men det vore faktiskt rätt intressant att regga ett ärende på kronofogden med fakturan som grund då tvingas dom svara.

Uppstår det igen så kommer jag bestrida fakturan tills vi syns i rätten om det så krävs.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.