Jag såg att idag hade Stjerntrading bytt namn till Othala ENtreprenad VVs AB

Ändringen hade de gjort på sin blocket- butik, så de kan fortsätt att lura folk där..

De fick väl en tillsägning från blocket kan jag tänka mig att byta namn...

Synd att det får fortgå...
 
Kollade just moderaterna i Täby på webben, såvitt jag kan se så är inte ägaren till bolaget med i kommunfullmäktige längre (för visst var det kommunfullmäktige han satt i?).
 
Hej på er alla
Han sitter inte kvar i kommunalfulmäktige längre. Enl. protokollet 2008-12-15 har han begärt att få avgå.
 
Blocket verkar nöjda iaf, när de får sälja en massa annonser till han på det nya företaget han står på Othala VVS. Konstigt att det inte bryr sig...
 
Hej!
,,,också drabbad,men vi fick ändå ett kar,som sen läckte. Fick faktiskt en ny pump när den gick sönder,men sen började den läcka igen. Skulle få ett nytt kar,men om vi la till 15000 kr skulle vi få den senaste modellen. HUR JÄVLA DUM FÅR MAN VA tänker man nu i efterhand. Så 15000 är ju borta.Hur går det med alla anmälningar? Vi tror ju förstås att man inte kan
göra något,han kommer fortsätta i den takten han alltid haft.
mvh
Gittan
 
Det var länge sedan någon klagade på Stephan Stjern...

Vi vill skriva till alla som är arga på honom samt alla som läser inlägg på Byggahus att Stephan Stjern kan visa en bra sida också och det har vi faktiskt upplevt (till sist!) som kunder.
Det känns trevligt att skriva detta - efter allt negativt som står om honom.
Lidia och Anatoliy från Täby
 
Redigerat:
Tjaa, jag skäms nästan över att skriva det, men jag försökte faktiskt handla av firman med sitt nya namn nyligen. Jag var i viss desperation tidsmässigt, och enl. deras webshop hade de allt jag behövde på lager, och med stor råge. Jag tänkte att trots allt negativt som skrivits om dem, så borde man kunna handla om det är över disk, inga beställningar osv.

Nåväl väl på plats visade det sig att allt var "slutsålt", för att göra en lång historia kort, så framgick det med all önskvärd tydlighet att de påståenden om vad som fanns på lager som framgick av deras webshop var ren dikt och fantasi. Påståendet om att de just sålt slut höll inte med annat som angavs. Prylarna hade aldrig funnits på lagret.

Detta är himla oseriöst, dock långt från de bedrägerier som andra tydligen blivit utsatta för. Hade egentligen inte tänkt skriva om detta, för jag skäms lite över att ha ens övervägt att handla av en butik med så mycket kritik mot sig. Min enda skada var lite bensin för en onödig resa, och ett irritationsmoment.
 
Kajtek skrev:
Det var länge sedan någon klagade på Stephan Stjern...

Vi vill skriva till alla som är arga på honom samt alla som läser inlägg på Byggahus att Stephan Stjern kan visa en bra sida också och det har vi faktiskt upplevt (till sist!) som kunder.
Det känns trevligt att skriva detta - efter allt negativt som står om honom.
Lidia och Anatoliy från Täby
Utveckla gärna i vilket sammanhang.
Om man läser alla andra inlägg så är det ju en bedragare av stora mått.
Har faktiskt svårt att tro dig då sådana här personer är fullblods egoister och har inte ett skit övers för andra människor.
 
Redigerat:
Tjoa skrev:
Utveckla gärna i vilket sammanhang.
Om man läser alla andra inlägg så är det ju en bedragare av stora mått.
Har faktiskt svårt att tro dig då sådana här personer är fullblods egoister och har inte ett skit övers för andra människor.

Du får tro mig eller inte...
Konstigt bara att när man läser allas inlägg så en sak är klar: folk tycker, undrar, klagar, skäms (för det är bekvämt) m m men ingen agerar.
En gång i tiden betalade vi också för en vara som inte kom men istället för att kasta skit gick vi vidare med saken. Till slut gjorde vi upp som köpare och säljare ska göra. Jag går inte in på detaljer för varje ärende är unikt. I alla fall har jag ingen anledning att klaga på Stjern -idag har jag min vara hemma och är nöjd.

Härmed har jag sagt allt i ämnet Stjern./Kajtek
 
Redigerat:
Kajtek skrev:
Hej!
Vi är också blåsta av Stjern Radiator AB.
Jag ta kontakt med andra drabbade, tillsammans kan vi "sätta dit" bedragaren!
Vi får bestämma hur vi ska göra, men vi måste skriva en polisanmälan, jag och min man har börjat samla material.
Jag har läst i ett utlägg att han är förtroendevald i Täby. Det vore bra att gå till tidningen också samt se till att han åker ner från posten så fort som möjligt! Och se till att genom opinion skapa sådan reklam åt honom så han aldrig kan starta nåt företag och ha några kunder!!!
Mvh
Lidia och Anatoliy
Stämde ni han eller gjorde ni upp med honom i godo?
För jag gissar att det var i ovanstående ärende som ni sedan blev nöjda med eller?
 
Kajtek skrev:
Du får tro mig eller inte...
Konstigt bara att när man läser allas inlägg så en sak är klar: folk tycker, undrar, klagar, skäms (för det är bekvämt) m m men ingen agerar.
En gång i tiden betalade vi också för en vara som inte kom men istället för att kasta skit gick vi vidare med saken. Till slut gjorde vi upp som köpare och säljare ska göra. Jag går inte in på detaljer för varje ärende är unikt. I alla fall har jag ingen anledning att klaga på Stjern -idag har jag min vara hemma och är nöjd.

Härmed har jag sagt allt i ämnet Stjern./Kajtek
'
Liiite lättare att "göra upp" när du uppenbarligen bor i Stockholm, inte lika lätt för andra som bor 30-40 mil bort och kan inte göra hur många resor som helst för att "komma till en lösning"

För att överhuvudtaget komma fram till något över telefon tror jag du förstår att det i princip var omöjligt !
 
Jag tror säkert Stefan Stjern kan vara riktigt go och trevlig när andan faller på, men jag kan inte riktigt acceptera att herr Stjern ska rentvå sitt rykte bara genom att göra upp med de två personer som gick i bräschen för att offentliggöra hans bedrägeriverksamhet och anmälde honom (stort tack till er för det dock). Men det ser inte ut som annat än en muta för att få "åtalet" nedlagt. Vi är nog rätt många kvar som han behöver kompensera för att han ens ska flyttas från svartlistad till tvivelaktig näringsidkare. Att sälja dyra produkter, som inte finns, till oanande kunder i över ett år gör man helt enkelt inte. Nej, för att återvinna sin heder får han nog bli volontär i Rwanda eller simma framför valfångstfartyg.
 
Jag skulle pga av historiken jag läser här inte satsa pengar i förskott, men jag gav nyligen Stephans nya företag en chans och har nu 6 st fina gjutjärnsradiatorer. Återstår att se hur det går med ev garantier, men hittills så har han varit ok att ha att göra med för mig.
 
P
Inte skulle jag lita på näslund heller.. Detta är ditt första inlägg... Aktiv sedan september 2010. dvs registrerad dom senaste 3dagarna. Heter du Stephan kanske.......
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.