31 422 läst ·
66 svar
31k läst
66 svar
Blåst på badkaret
Moderator
· Stockholm
· 57 821 inlägg
Om man tittar på storleken på verksamheten (lagret) så förefaller den deklarerade omsättningen i bolagsupplysningen misstänkt låg.
Hej på ER.
Jag har blivit lurad på mitt badrumsmöbel som jag beställde och betalade för nästan ett år sen. Firman Stjern radiator AB (fd Mesda products AB) gick i konkurs i december 2008. De sköt upp leveransdatum flera gånger med olika märkliga skäl som att "jordbävning i Kina och precis samma sak som alla andra har berättat.
I konkursboet fanns det varken pengar eller gods enligt advokaten,
Det jag undrar är hur många det är som beställt av de där skojarna och inte fått något?
Enligt advokaten finns det 30 tal personer som blivit lurad. En gemensam polisanmällan anske är någt att börja med eller om vi kan vara flera som kan vara i hans butik samtidigt ??? Sådant vill han slippa säkert.
Jag undrar om man kan anmäla personen bakom (personnamn bortredigerat av admin) istället att anmäla företaget hos kronofogden, för att han finns i alla fall.
Om vi är 30 tal personer som har blivit lurad, borde vi kunna göra något gemensam.
Ni som läser detta och är en av de rabbade gärna begär min e-mail adress får vidare kontakt.
Jag har blivit lurad på mitt badrumsmöbel som jag beställde och betalade för nästan ett år sen. Firman Stjern radiator AB (fd Mesda products AB) gick i konkurs i december 2008. De sköt upp leveransdatum flera gånger med olika märkliga skäl som att "jordbävning i Kina och precis samma sak som alla andra har berättat.
I konkursboet fanns det varken pengar eller gods enligt advokaten,
Det jag undrar är hur många det är som beställt av de där skojarna och inte fått något?
Enligt advokaten finns det 30 tal personer som blivit lurad. En gemensam polisanmällan anske är någt att börja med eller om vi kan vara flera som kan vara i hans butik samtidigt ??? Sådant vill han slippa säkert.
Jag undrar om man kan anmäla personen bakom (personnamn bortredigerat av admin) istället att anmäla företaget hos kronofogden, för att han finns i alla fall.
Om vi är 30 tal personer som har blivit lurad, borde vi kunna göra något gemensam.
Ni som läser detta och är en av de rabbade gärna begär min e-mail adress får vidare kontakt.
Hej!
Vi är också blåsta av Stjern Radiator AB.
Jag ta kontakt med andra drabbade, tillsammans kan vi "sätta dit" bedragaren!
Vi får bestämma hur vi ska göra, men vi måste skriva en polisanmälan, jag och min man har börjat samla material.
Jag har läst i ett utlägg att han är förtroendevald i Täby. Det vore bra att gå till tidningen också samt se till att han åker ner från posten så fort som möjligt! Och se till att genom opinion skapa sådan reklam åt honom så han aldrig kan starta nåt företag och ha några kunder!!!
Mvh
Lidia och Anatoliy
Vi är också blåsta av Stjern Radiator AB.
Jag ta kontakt med andra drabbade, tillsammans kan vi "sätta dit" bedragaren!
Vi får bestämma hur vi ska göra, men vi måste skriva en polisanmälan, jag och min man har börjat samla material.
Jag har läst i ett utlägg att han är förtroendevald i Täby. Det vore bra att gå till tidningen också samt se till att han åker ner från posten så fort som möjligt! Och se till att genom opinion skapa sådan reklam åt honom så han aldrig kan starta nåt företag och ha några kunder!!!
Mvh
Lidia och Anatoliy
Moderator
· Stockholm
· 57 821 inlägg
Det låter för mig lite märkligt att konkursboet saknar varor som förvaltaren tydligen påstår. Om man tittar på bilden i länken ovan så förefaller lagret vara välfyllt, och försäljning verkar pågå som om inget hänt.
Hej !
verkar som jag bara är en i mängden. Har även jag blivit blåst på badrumsmöbel, badkar och golvvärme..
Jag och min sambo besökte deras kontor/utställning när det låg i täby, på enhagsslingan har jag för mig.
Vi träffade där en försäljare som lyckades sälja lite prylar som vi gillade till vårat badrum. Vi åkte sedan hem till karlstad och hördes per telefon dagen efter.
Dum som jag var mitt uppe i husrenoveringen hemma betalade jag och min sambo in 30.000 i förskott för snart ett år sen.
Sen har det blivit så många telefonsamtal till Stephan och stjernradiator under förra året så jag har tappat räkningen.
har suttit o skrattat lite för mig själv tragiskt nog när jag läst era inlägg om deras bortförklaringar.
till mig körde dom.
-maskinen som gör golvisoleringen (frigolit) har gått sönder och detta tillverkas i italien för därifrån kom deras designer som gjorde deras badrumsmöbler och dessa var unika för de hade patent på detta i hela norden bla bla bla...???
-problem med tullen, båten fick inte komma in på europeiskt vatten för det var något fel på papprena
-mina släktingar väntar också
-min farbror har gått bort så jag orkar inte prata
-min dotter har skadat benet i en lekpark så det är lite mycket just nu
-vi har precis flyttat till större och finare lokaler, hinner inte prata nu
så jävla trist när man har varit så fruktansvärt tillmötesgående och "dumsnäll" från dag 1 fram till konkursen och bli behandlad på det viset, så jävla illa !
ska tilläggas att mitt första halvår pratade jag med adem bajrovic (om jag inte minns fel) även han som gjort dessa utlåtanden. Har aldrig stött på någon som kan ljuga så mycket
sen lyckades jag få tag på stephan som ägde företaget och han pratade omkull mig och ursäktade sig att han skulle ställa allt tillrätta och att jag kunde känna mig lugn och att käppar i hjulet kunde alla företag få med leveranser
Stephan erkände dock att alla tidigare bortförlaringar var ren & skär lögn av hans kollega och att han ursäktade sig för det.
efter´som sagt åtskilliga telefonsamtal så lyckades jag avboka hela leveransen (vilket inte ens var beställt från kina än) och jag krävde pengarna tillbaka.
fick tillslut tillbaka hälften 15.000kr och skulle få andra hälften ett par veckor senare. vilket jag inte fick
Hade det inte varit för Jenny som satt som sekreterare och fick ta emot mina samtal hela tiden så hade jag nog inte ens fått mina 15.000 som jag iaf fått.
Så eloge till henne för hon verkade vara "ärlig" !!
för jag har sökt deras konkursförvaltare och bett att handläggaren ska ringa upp mig. Har förmodligen ringt bortåt snart 10ggr nu men har inte fått något samtal än. Även där sjukt oseriöst,
jag hade i princip gett upp hoppet redan om våra pengar,'
men som sagt, 15.000kr saknas fortfarande och jag går gärna med på en polisanmälan
har kvitto och viktiga papper på affären som kan vara bra o ha som bevis ?
nyfiken på fortsättning
mvh
Björn
verkar som jag bara är en i mängden. Har även jag blivit blåst på badrumsmöbel, badkar och golvvärme..
Jag och min sambo besökte deras kontor/utställning när det låg i täby, på enhagsslingan har jag för mig.
Vi träffade där en försäljare som lyckades sälja lite prylar som vi gillade till vårat badrum. Vi åkte sedan hem till karlstad och hördes per telefon dagen efter.
Dum som jag var mitt uppe i husrenoveringen hemma betalade jag och min sambo in 30.000 i förskott för snart ett år sen.
Sen har det blivit så många telefonsamtal till Stephan och stjernradiator under förra året så jag har tappat räkningen.
har suttit o skrattat lite för mig själv tragiskt nog när jag läst era inlägg om deras bortförklaringar.
till mig körde dom.
-maskinen som gör golvisoleringen (frigolit) har gått sönder och detta tillverkas i italien för därifrån kom deras designer som gjorde deras badrumsmöbler och dessa var unika för de hade patent på detta i hela norden bla bla bla...???
-problem med tullen, båten fick inte komma in på europeiskt vatten för det var något fel på papprena
-mina släktingar väntar också
-min farbror har gått bort så jag orkar inte prata
-min dotter har skadat benet i en lekpark så det är lite mycket just nu
-vi har precis flyttat till större och finare lokaler, hinner inte prata nu
så jävla trist när man har varit så fruktansvärt tillmötesgående och "dumsnäll" från dag 1 fram till konkursen och bli behandlad på det viset, så jävla illa !
ska tilläggas att mitt första halvår pratade jag med adem bajrovic (om jag inte minns fel) även han som gjort dessa utlåtanden. Har aldrig stött på någon som kan ljuga så mycket
sen lyckades jag få tag på stephan som ägde företaget och han pratade omkull mig och ursäktade sig att han skulle ställa allt tillrätta och att jag kunde känna mig lugn och att käppar i hjulet kunde alla företag få med leveranser
Stephan erkände dock att alla tidigare bortförlaringar var ren & skär lögn av hans kollega och att han ursäktade sig för det.
efter´som sagt åtskilliga telefonsamtal så lyckades jag avboka hela leveransen (vilket inte ens var beställt från kina än) och jag krävde pengarna tillbaka.
fick tillslut tillbaka hälften 15.000kr och skulle få andra hälften ett par veckor senare. vilket jag inte fick
Hade det inte varit för Jenny som satt som sekreterare och fick ta emot mina samtal hela tiden så hade jag nog inte ens fått mina 15.000 som jag iaf fått.
Så eloge till henne för hon verkade vara "ärlig" !!
för jag har sökt deras konkursförvaltare och bett att handläggaren ska ringa upp mig. Har förmodligen ringt bortåt snart 10ggr nu men har inte fått något samtal än. Även där sjukt oseriöst,
jag hade i princip gett upp hoppet redan om våra pengar,'
men som sagt, 15.000kr saknas fortfarande och jag går gärna med på en polisanmälan
har kvitto och viktiga papper på affären som kan vara bra o ha som bevis ?
nyfiken på fortsättning
mvh
Björn
Redigerat:
Moderator
· Stockholm
· 57 821 inlägg
Anmäl till blocket så kanske han åtminstonde blir bannad där.
Inte första gången han gör konkurs.... Förmodligen inte sista heller..... Första gången var 1998 (vad jag vet) Samma gamla stjern radiator som nu, han döpte även då om bolaget strax innan ansökan om konkurs lämnades in... Den gången blev bolagsnamnet Medelpanel om jag minns rätt.
Håller med om att det är konstigt att det inte finns några tillgångar i bolaget då han hela tiden varit aktiv på blocket och tradera, Etc. Etc.
Han är inte bara förtroendevald komunpolitiker....Han är dessutom medlem i Täby Jarlabanke Rotaryklubb.....:eek:
Det finns inte en seriös VVS-företagare som vill beblanda sej med honom.
Pengar saknar han uppenbarligen inte heller. Han köpte en villa i Täby under våren 2008 för 4.2 mklr.
En uppmaning till er som blivit lurade..... Lämna in en anmälan om bedrägeri!
//
Ciao
Håller med om att det är konstigt att det inte finns några tillgångar i bolaget då han hela tiden varit aktiv på blocket och tradera, Etc. Etc.
Han är inte bara förtroendevald komunpolitiker....Han är dessutom medlem i Täby Jarlabanke Rotaryklubb.....:eek:
Det finns inte en seriös VVS-företagare som vill beblanda sej med honom.
Pengar saknar han uppenbarligen inte heller. Han köpte en villa i Täby under våren 2008 för 4.2 mklr.
En uppmaning till er som blivit lurade..... Lämna in en anmälan om bedrägeri!
//
Ciao
Om det är så har han blivit invald och om hans beteende är välkänt så är det bara att konstatera att det finns en väljarkrets som ..........
Och undviker kanske att lura någon i Täby.................
Och undviker kanske att lura någon i Täby.................
tror inte att det är så vida känt hos partikamraterna,
Men efter Sverkers soptunna och med forum på nätet så kanske vi alla kan hjälpas åt . Vi kan ju börja med att maila hans partikamrater i Täby, även om dom inte skall lastas för hans bedrägliga beteende mailadress finns på täbymoderaternas hemsida.
Min önskan är att han får näringsförbud för all framtid.
Låt oss agera.
Men efter Sverkers soptunna och med forum på nätet så kanske vi alla kan hjälpas åt . Vi kan ju börja med att maila hans partikamrater i Täby, även om dom inte skall lastas för hans bedrägliga beteende mailadress finns på täbymoderaternas hemsida.
Min önskan är att han får näringsförbud för all framtid.
Låt oss agera.
jag är visserligen inte lurad av denne man men skrev ändå till taby@moderat.se
för att ifråga sätta hur de kan ha en sådan person i sin krets. Om alla skriver ett mail dit så måste han ju i alla fall åka ur partiet får man hoppas!!! Oavsett om han kan lyckas fortsätta med skumraskaffärer så skall han då f*n inte ha förtroendeuppdrag och beslutsrätt på politisk nivå!
för att ifråga sätta hur de kan ha en sådan person i sin krets. Om alla skriver ett mail dit så måste han ju i alla fall åka ur partiet får man hoppas!!! Oavsett om han kan lyckas fortsätta med skumraskaffärer så skall han då f*n inte ha förtroendeuppdrag och beslutsrätt på politisk nivå!
Redigerat:
