Ingen har påstått att Kenneth är en brottsling. Det ska i så fall inte påverka saken alls. Kronofogden uppgift är att reglera skulder. Inte att klämma åt brottslingar.

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
A
D Daniel 109 skrev:
Ingen har påstått att Kenneth är en brottsling. Det ska i så fall inte påverka saken alls. Kronofogden uppgift är att reglera skulder. Inte att klämma åt brottslingar.
Ja men då ska väl inte en oskyldig drabbas?

Rejäl skrev:
Jag vet inte och du vet inte heller tolkar jag ovanstående som..

Jag anser o kommer alltid att slåss för att vi konsumenter ska ses och behandlas som oskyldiga till motsatsen är bevisad.

Kenneth är ingen brottsling vad jag kan se, då ska han inte drabbas på detta sätt..
Om allt Kenneth säger i artikeln är påhittat ja då är det en annan femma, men tills dess så ska han inte drabbas av regler och lagar som är skapta för något helt annat om jag har förståt det hela rätt..
Jag håller egentligen med, men när Kenneth ljuger i GP ( om han egentligen känner mekanikern mycket väl) så tappar han all trovärdighet.

Min bild är att han fått en kanske gratis service hos dotterns verkstad och kompisen/ mekanikern/suppleanten/vice vd skulle köra hem bilen till Kenneth ( och sen kör Kenneth mekanikern hem till Högsbo? där han bor).

Fullt rimligt med tanke på deras interna relationer.

• Gilla
Festlund och 2 till
  • Laddar…
A
D Dilato skrev:
Jag håller egentligen med, men när Kenneth ljuger i GP ( om han egentligen känner mekanikern mycket väl) så tappar han all trovärdighet.
Ja om det är så, men du vet ju inte att det är han utan gissar?
D Dilato skrev:
Min bild är att han fått en gratis service hos dotterns verkstad och kompisen/ mekanikern/suppleanten/vice vd skulle köra hem bilen till Kenneth ( och sen kör Kenneth mekanikern hem till Högsbo? där han bor).
Detta blir så dumt då vi inte vet att mekanikern är han du målar upp!

Rejäl skrev:
Detta blir så dumt då vi inte vet att mekanikern är han du målar upp!
Rent logiskt, vem tror du är mekanikern(som ringer till Åsa, som ringer till Kenneth)?

• Gilla
MichelleW och 2 till
  • Laddar…
A
D Dilato skrev:
Rent logiskt, vem tror du är mekanikern(som ringer till Åsa, som ringer till Kenneth)?
Jag vet inte..

Om jag tar den lilla verkstaden som jag lämnar bilen hos så sammarbetar dom med en däckverkstad, en bil elfirma som bl.a. reparerar generatorer mm.. en rekondfirma som tvättar och behandlar bilarna mm alla dessa är inom 100m ifrån varandra..

Så det kan vara liknande sammanbetspartner till Imotor men jag vet inte det är det som är att saker är långt ifrån alltid logiska oavsett situation..

Rejäl skrev:
Jag vet inte..

Om jag tar den lilla verkstaden som jag lämnar bilen hos så sammarbetar dom med en däckverkstad, en bil elfirma som bl.a. reparerar generatorer mm.. en rekondfirma som tvättar och behandlar bilarna mm alla dessa är inom 100m ifrån varandra..

Så det kan vara liknande sammanbetspartner till Imotor men jag vet inte det är det som är att saker är långt ifrån alltid logiska oavsett situation..
Men ärligt..du har drivit samma verkstad som din dotter nu driver med samma mekaniker "anställd" dom tidigare var vice vd och suppleant i styrelsen men tror att någon extern mekaniker från en annan firma ska köra hem din bil?

Oddsen för det är lika låga som att jag vinner på eurolotto utan att köpa en lott.

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
A
D Dilato skrev:
Men ärligt..du har drivit samma verkstad som din dotter nu driver med samma mekaniker "anställd" dom tidigare var vice vd och suppleant i styrelsen men tror att någon extern mekaniker från en annan firma ska köra hem din bil?

Oddsen för det är lika låga som att jag vinner på eurolotto utan att köpa en lott.
Svaret är att det du säger kan vara så eller så finns omständigheter som inte vi vet..
Om det nu är så uppenbart varför ställer Kenneth upp i en intervju? Han vet ju att allt kommer att utredas vid detta laget, och om det är som du tror så kommer han ju se rätt pantad ut!
Därav så tror jag att just bilen är Kenneths och att han verkar till o med ha oberoende vittnen till det enligt din artikel ur GP..

Redigerat av moderator:
Gränsbevakarna, Arlandapolisen kontaktar kronofogden som beslutar om omhändertagande av personbil pga att föraren (ganska ofta brukare) har skulder samt blivit stoppad flera gånger, personbilen står på faderns företag, bara en minut in i filmen,

• Gilla
Festlund och 2 till
  • Laddar…
E Eld skrev:
Nix. KFM tar inte leasade bilar.
D Dilato skrev:
En leasingbil ägs alltid av ett företag och kan därför inte anses vara ägd av en privatperson.
Demmpa Demmpa skrev:
personbilen står på faderns företag,
Jag får inte riktigt ihop citaten ovan.

• Gilla
  • Wow
Motherfucker och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Killen med svår klåda i mjukisbrallorna säger att den står på pappas företag, men inte specifikt att den är leasad.

• Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Att skriva bilen på en privat firma där pappa är ägare och systemen ( polisens) visar att föraren med skulder regelmässigt brukar bilen hjälper inte.
Det enda som funkar är att leasa från ett externt leasing bolag, då äger man man inte.

Sonen som kör bilen tillhör närstående kretsen i bolags sammanhang, då smittar man varandra .

• Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Killen med svår klåda i mjukisbrallorna säger att den står på pappas företag, men inte specifikt att den är leasad.
Nej men om en bil som "ägs alltid av ett företag och kan därför inte anses vara ägd av en privatperson" borde ju en företagsägd bil "gå fri" från utmätning av en privatpersons skulder.

A
D Dilato skrev:
Att skriva bilen på en privat firma där pappa är ägare och systemen ( polisens) visar att föraren med skulder regelmässigt brukar bilen hjälper inte.
Det enda som funkar är att leasa från ett externt leasing bolag, då äger man man inte.
Undrar jag vart i lagen detta finns, privatägt bolag får man beslagta men större bolag så får man inte🤔
Denna lag skulle vara väldigt intressant att ta del av?
För då måste alla med tjänstebil ligga risigt till ifall föraren har skulder!

Alfredo Alfredo skrev:
Nej men om en bil som "ägs alltid av ett företag och kan därför inte anses vara ägd av en privatperson" borde ju en företagsägd bil "gå fri" från utmätning av en privatpersons skulder.
Det var nog dåligt formulerat. Det hjälper inte att ditt eller pappas företag äger bilen. Att leasa bilen är däremot ett kryphål. Det är nog svårt att få privat leasing med stora skulder till Kronofogden.

Precis som tidigare exempel i tråden med bostadsrätt och hyresrätt.

• Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.