67 129 läst ·
657 svar
67k läst
657 svar
Bilmekanikern hade skulder – då tog Kronofogden Kenneths bil
Nä men har läst tillräckligt många av hans inlägg för att vara helt säker på att han inte är Åsa. Läser du några inlägg bakåt förstår du snabbt att jag inte är någon större beundrare av honom....F Fofo Hruyh skrev:
Bättre att du delar med dig av det du säger att du vet om de som tråden handlar om.
/Krille
Kan det vara Kennet? Han leker oskyldig här? Han känner till de inblandade väl.K Krille4 skrev:
Nej absolut inte - han utgår bara från Aftonbladets artikel och de inblandade - även om man lätt kan tro att han känner de inblandade väl.F Fofo Hruyh skrev:
Så det tillför inget till diskussionen att tro att han är någon av de inblandade.
/Krille
Hoppas duRejäl skrev:
okej advokaten! Men han har inte många bollar hemma han. Han mår typ ej braK Krille4 skrev:
Må så vara men det tillför inget till kärnfrågan att spekulera i de enskilda skribenternas intelligens, mentala status, sociala kompetens eller annat.F Fofo Hruyh skrev:
Kenneth är kanske oskyldig, men samtidigt ljuger han om att han inte känner mekanikern..
Låt oss se vad som hände (enligt pressen) ( och mitt minne).Rejäl skrev:
Mekanikern blir stoppad, bilen i beslag.
Mekanikern ringer sin chef, Kenneths dotter Åsa.
Dottern Åsa ringer sin far och meddelar dåliga nyheter.
Om bilen lämnats in på en annan verkstad än dotterns, varför körs bilen av dotterns verkstads mekaniker, en person som Kenneth känner väl?
Edit: och ljuger om att han är väl bekant.
Varför ringer inte mekanikern direkt till kunden Kenneth om denne är anställd på någon annan verkstad, hur blir dottern Åsa ens inblandad i det scenariot?
Dagen efter konspirerar far och dotter och kanske även mekanikern ( mitt påstående) och hittar på en offert om service med hemkörning som dom skickar till myndigheten.
Alltså, om det var du och din dotters verkstad, skulle du begärt en skriftlig offert på ett verkstads jobb??
Till råga på allt har den anställde mekanikern under tre års tid (enligt årsredovisningen) inte fått ut mer lön än max 60 kkr brutto sammanlagt.
Och detta ska vi tro på???
Redigerat:
Du tänker att det är vettigt att:Rejäl skrev:
Min dotter driver en bilverkstad som går dåligt ( jag vet eftersom jag suttit i styrelsen i nästan tre år innan) så därför lämnat jag min bil på service hos någon annan verkstad, för hur skulle det se ut om jag hjälper min dotter med än så liten intäkt?
Dessutom begär jag skriftlig offert på jobbet.
Mekanikern på denna andra verkstad känner min dotter och ringer därför henne när min bil blir beslagtagen av kronpelle, och inte sin chef eller direkt till kunden Kenneth ??
Även du bör inse att det blir för mycket uppförsbacke...
Därmed inte sagt att det mycket väl kan vara Kenneths bil som bara används av Kenneth!
Redigerat:
Jag vet inte och du vet inte heller tolkar jag ovanstående som..D Dilato skrev:Du tänker att det är vettigt att:
Min dotter driver en bilverkstad som går dåligt ( jag vet eftersom jag suttit i styrelsen i nästan tre år innan) så därför lämnat jag min bil på service hos någon annan verkstad, för hur skulle det se ut om jag hjälper min dotter med än så liten intäkt?
Mekanikern på denna andra verkstad känner min dotter och ringer därför henne när min bil blir beslagtagen av kronpelle, och inte sin chef eller direkt till kunden Kenneth ??
Även du bör inse att det blir för mycket uppförsbacke...
Jag anser o kommer alltid att slåss för att vi konsumenter ska ses och behandlas som oskyldiga till motsatsen är bevisad när det kommer till myndigheter..
Kenneth är ingen brottsling vad jag kan se, då ska han inte drabbas på detta sätt..
Om allt Kenneth säger i artikeln är påhittat ja då är det en annan femma, men tills dess så ska han inte drabbas av regler och lagar som är skapta för något helt annat om jag har förståt det hela rätt..