7 135 läst ·
18 svar
7k läst
18 svar
Billigaste KNX-aktorerna?
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 026 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 026 inlägg
Vill du hitta det billigaste och bäst anpassade för dig tror jag det bara är att sätta sig ner och leta...
Vill man ha en dimmer med lite kraft tycker jag (som jag skrev ovan) att Siemens är svårslaget, N 527/21, lite över 3k men då har du 570W per kanal
MDT ligger väl helt ok i pris, 4x250W för knappt 3k (315), ännu billigare på voltus.de.
Det gäller att hitta guldkornen prismässigt med din kravbild -> Mycket klickande fram och tillbaka, det får man acceptera...
/U
PS. glöm inte att kolla minimilasten också, kan bli än mer intressant nu när led börjar komma dimbart på primärsidan...
Vill man ha en dimmer med lite kraft tycker jag (som jag skrev ovan) att Siemens är svårslaget, N 527/21, lite över 3k men då har du 570W per kanal
MDT ligger väl helt ok i pris, 4x250W för knappt 3k (315), ännu billigare på voltus.de.
Det gäller att hitta guldkornen prismässigt med din kravbild -> Mycket klickande fram och tillbaka, det får man acceptera...
/U
PS. glöm inte att kolla minimilasten också, kan bli än mer intressant nu när led börjar komma dimbart på primärsidan...
Jaså voltus har jag missat.
Tack för tipsen.
Ja hur gör man med LED nu då?
Jag skulle ju helst inte sätta in en bottenlast.
Går det lösa på något sätt eller måste man ha nåt extra drivsteg som också kostar 3000kr?
Tack för tipsen.
Ja hur gör man med LED nu då?
Jag skulle ju helst inte sätta in en bottenlast.
Går det lösa på något sätt eller måste man ha nåt extra drivsteg som också kostar 3000kr?
Nog borde det väl komma speciella KNX-prylar för att driva LED rakt av, fast då får man väl mata LED-ljuset via lämplig lågspänningskabel.
Tänk vad skönt det skulle vara att ha ett hem där bara vägguttagen är 230V, resten modern lågspänning
Tänk vad skönt det skulle vara att ha ett hem där bara vägguttagen är 230V, resten modern lågspänning
Ja varför inte. Ur brand- och elsäkerhetssynpunkt hade det ju varit bra.
Men då måste nog belysningarna komma ner i strömförbrukning en del.
Men då måste nog belysningarna komma ner i strömförbrukning en del.
Klicka här för att svara