Efter att av en ren slump ha hittat extremt billig elbilsladdning i Skövde så tänkte jag att vi skulle kanske behöva en tråd där man får tips om billiga destinationsladdare.

Snabbladdare, ja de får man ju ta där de finns (mer eller mindre), men destinationsladdare kan man ofta vara lite mer anpassningsbara med.

Jag bodde på Quality Hotel Prisma i Skövde och försökte hitta en laddare och såg att det fanns ett par inCharge på Volvo lastvagnar på andra sidan vägen. Prislappen var chockerande låg, 1,70 kr/kWh! Max tre timmar, men jag laddade en vända och kom tillbaka efter ett par timmar och laddade sedan fullt!

Jag kan faktiskt inte komma ihåg när jag såg så billig laddare senast, om någonsin. 2 kr/kWh är det billigaste jag kommer ihåg från innan Covid.

Har ni några tips på 11 kW (eller mer) laddare som är sjukt billiga?

Jag har också 11 kW laddare vid CityGross i Ytterby på min lista, de är helt gratis. Max 2h. Men de är ju sponsrade av butiken, men den i Skövde är nog sponsrad av Volvo LV iofs.

Det kostar lika lite på Volvo Lastvagnar i Tuve, men det kanske inte är så kul destination om man inte jobbar där😀

• Haha
pacman42
  • Laddar…
Jag misstänker starkt att dessa laddare inte är avsedda att vara helt publika utan till för Volvos anställda, konsulter och kunder.

Hemingway Hemingway skrev:
Jag misstänker starkt att dessa laddare inte är avsedda att vara helt publika utan till för Volvos anställda, konsulter och kunder.
De i Skövde är allmänt tillgängliga. Men de står ju på gästparkeringen

pacman42 pacman42 skrev:
De i Skövde är allmänt tillgängliga. Men de står ju på gästparkeringen
Står de på Volvos gästparkering så är de ju som jag skriver sannolikt avsedda för Volvos besökare.

• Gilla
john68
  • Laddar…
Står de på Volvos gästparkering så är de ju som jag skriver sannolikt avsedda för Volvos besökare.
Men det är en allmän parkering...
...mittemot ett hotell ...

pacman42 pacman42 skrev:
Men det är en allmän parkering...
...mittemot ett hotell ...
Men parkeringen finns nog för besökare till Volvo… att de sedan inte kräver p-tillstånd av alla kan vara för att slippa administration.

Men parkeringen finns nog för besökare till Volvo… att de sedan inte kräver p-tillstånd av alla kan vara för att slippa administration.
P i 3h är allt som står. Om de inte vill ha folk som laddar där annars så får de stänga av laddarna utanför kontorstider.

pacman42 pacman42 skrev:
P i 3h är allt som står. Om de inte vill ha folk som laddar där annars så får de stänga av laddarna utanför kontorstider.
Men var nöjd att du kan ladda där, men om ordet sprider sig för vitt och brett så kommer de nog behöva agera då du själv inser att priset är lite för bra för att vara sant, dvs de tjänar ju inte pengar på den där nivån så de vill ju inte ha för många som använder dem utanför grupperna de vill betjäna.

Men var nöjd att du kan ladda där, men om ordet sprider sig för vitt och brett så kommer de nog behöva agera då du själv inser att priset är lite för bra för att vara sant, dvs de tjänar ju inte pengar på den där nivån så de vill ju inte ha för många som använder dem utanför grupperna de vill betjäna.
Tror du att de förlorar pengar?

Jag gissar att de går strax över jämnt upp. Dvs de har inget att förlora på att andra laddar där.

• Gilla
vcx
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.