A
J J-banan skrev:
Det är billigt eftersom det tillverkas av billiga miljöfarliga giftiga plaster som avger giftiga gaser vid brand
Bevis eller hörsägen? skicka gärna länk om du hittat någon

El-Mats skrev:

El-Mats skrev:
Jag kan länka det igen så slipper du scrolla i chatten, om Kemikalieinspektionen, Elsäkerhetsverket och Konsumentverket avråder så ska man som fackmässig lyssna tycker jag

https://www.elsakerhetsverket.se/om.../myndigheter-varnar-for-ny-form-av-nathandel/

Här är test av produkter köpta från wish, Amazon och Aliexpress, Temu är samma kinesiska billiga prylar

https://www.google.com/url?sa=t&sou...ChAWegQIQhAB&usg=AOvVaw1yL0E92TAyv_eFjg9VYrK5

Redigerat:
  • Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
El-Mats skrev:
(det finns ingen dokumentation om produkten förutom märkningen du ser på dosan)
Då är det slutpratat. Sådant sätter jag inte upp. Det vore fullständigt befängt att ens komma på iden för att spara kanske 10 kronor. Vi kommer få att få en omöjlig diskussion kring säkerhet om vi ska beakta sådan elmateriel med helt okända egenskaper. Man mäter inte kvaliteten i antal nedbrunna hus...

• Gilla
Roger Fundin och 7 till
  • Laddar…
Vem räknas som importör, TS eller Temu?
Vem av dem kan leverera produktens "declaration of conformity" för CE-märkningen?
Samt testrapporter.

• Gilla
Dowser4711 och 3 till
  • Laddar…
A
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Då är det slutpratat. Sådant sätter jag inte upp. Det vore fullständigt befängt att ens komma på iden för att spara kanske 10 kronor. Vi kommer få att få en omöjlig diskussion kring säkerhet om vi ska beakta sådan elmateriel med helt okända egenskaper. Man mäter inte kvaliteten i antal nedbrunna hus...
Ok tack för svaret - önskar dig en trevlig helg.

A
13th Marine 13th Marine skrev:
Vem räknas som importör, TS eller Temu?
Vem av dem kan leverera produktens "declaration of conformity" för CE-märkningen?
Samt testrapporter.
Vet ej, det är därför jag ställer frågan här.

A
J J-banan skrev:
Jag kan länka det igen så slipper du scrolla i chatten, om Kemikalieinspektionen, Elsäkerhetsverket och Konsumentverket avråder så ska man som fackmässig lyssna tycker jag

[länk]

Här är test av produkter köpta från wish, Amazon och Aliexpress, Temu är samma kinesiska billiga prylar

[länk]
Ok tack för länkarna.

A
Ok gubbar, då är det dags att ta helgen... Tack för alla informativa svar

ps, skulle någon mot förmodan hitta klara bevis istället för hörsägen och rekommendationer, lägg gärna upp dessa här.
Trevlig helg!

El-Mats skrev:
Sorry när det gäller TV4 har mitt förtroende avtagit. Jag söker riktig fakta. Det borde finnas någon branchorgan som verkligen utrett frågan. Det handlar ju om liv och död i slutändan.
Det är inte TV4 som har gjort dokumentären utan det är brittiska Channel 4, TV4 har bara köpt in rättigheter till att sända den,
https://www.channel4.com/press/news/truth-about-temu-dispatches-thursday-30-may-8pm-channel-4
Kvinna med telefon, texten "Sanningen bakom Temu" över henne, dokumentärinfo på TV4 Play om appens popularitet och produktkvalitet.

Även denna dokumentär är producerad i Storbritannien,
TV4 Play: Shein - sanningen bakom modejätten https://www.tv4play.se/program/463889f1a3058b08bfbb
Två personer står framför en glittrig bakgrund med en sedelmaskin, associerat med dokumentären "Shein - sanningen bakom modejätten".

• Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
A
Tackar och bugar.

A
pacman42 pacman42 skrev:
De dokumentärerna fick mig att tänka på denna från SNL...

[länk]
Hmmm jag fastnade på youtube... oki ska titta på den.

El-Mats skrev:
Hmmm jag fastnade på youtube... oki ska titta på den.
Gör det, klockren. Den sammarfattar klockrent de två andra dokumentärerna på bara några minuter.

A
pacman42 pacman42 skrev:
Gör det, klockren. Den sammarfattar klockrent de två andra dokumentärerna på bara några minuter.
Haha jag märker det... Jag har inte kommit hem än pga youtube :-) Ha're så gött och stort tack igen för att du tog dig tiden.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.