17 185 läst ·
128 svar
17k läst
128 svar
Billig kopplingsbox från TEMU
pacman42 skrev:
Ok tack för info, så måste det vara...H HenrikHuslöse skrev:
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 131 inlägg
Det finns fler saker att beakta än IP-klass. Se del 5 i reglerna.El-Mats skrev:
Vissa saker vill man inte leda i bevis genom att elda upp ett hus.El-Mats skrev:
Är du yrkesverksam och tänker prångla ut billig elmateriel bland kunder i Sverige? Jag råder dig att tänka om. Du vill nog inte riskera att din försäkring inte gäller, och konsekvenserna för kunder kan blir svåra. Innan man öht börjar snacka så bör man studera spec och CE-försäkran. De kunde åtminstone ha målat dit ett CE-märke med de rätta proportionerna.El-Mats skrev:
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 1 961 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 1 961 inlägg
Fast det är ju ingen CE-märkning, det är ju märkningen för ”China export”! Kineserna skulle väl aldrig skriva saker på produkterna som inte stämmerBo.Siltberg skrev:
Det finns fler saker att beakta än IP-klass. Se del 5 i reglerna.
Vissa saker vill man inte leda i bevis genom att elda upp ett hus.
Är du yrkesverksam och tänker prångla ut billig elmateriel bland kunder i Sverige? Jag råder dig att tänka om. Du vill nog inte riskera att din försäkring inte gäller, och konsekvenserna för kunder kan blir svåra. Innan man öht börjar snacka så bör man studera spec och CE-försäkran. De kunde åtminstone ha målat dit ett CE-märke med de rätta proportionerna.
[bild]
Kan bara hålla med.J Johan_jo skrev:
TV4 Play: Sanningen bakom Temu https://www.tv4play.se/program/dbaf24b1f69824355f48
Jag hade räknat med vilda protester på mitt inlägg, därför denna provocerande rubrik. Hur skulle svaren sett ut om jag inte nämnt TEMU? Frågan är vart personerna som svarar här fått sin information om att kinesiska hus brinner upp oftare än europeiska. Jag har inte hittat någon fakta om det. Är det lobbing och "påhittade sanningar" skapade för att begränsa nya aktörer. Eller är det så enkelt att kinesiska hus oftare brinner ner än motsvarande europeiska?Bo.Siltberg skrev:
Det finns fler saker att beakta än IP-klass. Se del 5 i reglerna.
Vissa saker vill man inte leda i bevis genom att elda upp ett hus.
Är du yrkesverksam och tänker prångla ut billig elmateriel bland kunder i Sverige? Jag råder dig att tänka om. Du vill nog inte riskera att din försäkring inte gäller, och konsekvenserna för kunder kan blir svåra. Innan man öht börjar snacka så bör man studera spec och CE-försäkran. De kunde åtminstone ha målat dit ett CE-märke med de rätta proportionerna.
[bild]
Detta är en myt, Läs delen om China Export här:Rickard. skrev:
- https://sv.wikipedia.org/wiki/CE-märkning
Det är billigt eftersom det tillverkas av billiga miljöfarliga giftiga plaster som avger giftiga gaser vid brandEl-Mats skrev:Jag hade räknat med vilda protester på mitt inlägg, därför denna provocerande rubrik. Hur skulle svaren sett ut om jag inte nämnt TEMU? Frågan är vart personerna som svarar här fått sin information om att kinesiska hus brinner upp oftare än europeiska. Jag har inte hittat någon fakta om det. Är det lobbing och "påhittade sanningar" skapade för att begränsa nya aktörer. Eller är det så enkelt att kinesiska hus oftare brinner ner än motsvarande europeiska?
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 131 inlägg
Varför citerar du mig när du inte har något att säga om mitt inlägg?El-Mats skrev:Jag hade räknat med vilda protester på mitt inlägg, därför denna provocerande rubrik. Hur skulle svaren sett ut om jag inte nämnt TEMU? Frågan är vart personerna som svarar här fått sin information om att kinesiska hus brinner upp oftare än europeiska. Jag har inte hittat någon fakta om det. Är det lobbing och "påhittade sanningar" skapade för att begränsa nya aktörer. Eller är det så enkelt att kinesiska hus oftare brinner ner än motsvarande europeiska?
Plocka fram dokumentation för denna produkt istället.
För att du är hobbyelektriker och de brukar inte vara rädda för att tänka utanför ramarna.Bo.Siltberg skrev:
(det finns ingen dokumentation om produkten förutom märkningen du ser på dosan)