Radio, SR ? Näe, det kom en svensk "uppfinning" utan reklam som är värt 99kr/månad som börjar på S...... ;)
 
Klart att man lyssnar på radio (SR P1) när man är ute och åker. Dom övriga radiokanalerna avstår jag gärna från, samma låtar gång på gång och medarbetare som tycker att dom är spirituella och sitter och skrattar åt sina egna mindre lyckade skämt, usch jag får rysningar.
 
S
och?
finns många som väljer att lyssna på radio ändå
 
KnockOnWood skrev:
Då kan väl du som ser berätta för oss blinda hur det är i verkligheten :cool:
14,5 milj människor på flykt från krig, det största kriget i historien förutom första & andra världskriget pågår i Kongo. Någon miljard människor lever under den absoluta fattigdomsgränsen. Räcker det?
 
lat skrev:
14,5 milj människor på flykt från krig, det största kriget i historien förutom första & andra världskriget pågår i Kongo. Någon miljard människor lever under den absoluta fattigdomsgränsen. Räcker det?
Vad har detta med SR/SVT att göra?
De kör ju mest snyfthistorier om t.ex rumänska 16-åriga lycksökare som beklagar sig att de inte får gratis förlossningsvård i Sverige.

Men visst är det 60 miljoner flyktingar från krigen nu?
Tredje världskriget rasar för fullt, men ingen i SR/SVT törs tala om orsakerna.
 
Men det gör dom i reklam/betal kanalerna?
 
Nej man får inte ha nyheter om flyktingar eller miljön för då är det en kommunist/miljömupp kanal
 
  • Gilla
vespaman
  • Laddar…
SBH skrev:
sen heter det ju egentligen radio och tv avgift.
så hur många av lyssnar på radio?
Inte heller radio lyssnar jag på. Spotify på jobbet, spotify i bilen, spotify på tunnelbanan, spotify hemma, och så lite svt play nyheter. Har dock en gammal rörradio (Grundig) hemma som prydnad. Har funderat på att montera in en sonos connect i den, så man kan lyssna på ... Spotify. :)
 
elmont skrev:
Men det gör dom i reklam/betal kanalerna?
Jag har ju sagt/skrivit att jag inte alls tittar på TV.
Så om allt är skräp är det väl ändå bättre att välja skräp som är gratis?
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
Vad har detta med SR/SVT att göra?
Ungefär lika mycket som detta
"Det där är ju inget som man väljer själv.
Man kan bli sjuk, man kan råka ut för en olycka osv.
Det finns något som heter vägskatt, som endast fordonsägare måste betala.
Och barnen måste gå i skolan, vi har ju skolplikt." Skrivet av dig.

Sen är det fascinerande att de som aldrig tittar på SVT har bäst koll på vad som sänds där😂
 
  • Gilla
twoody
  • Laddar…
Mikael_L
lat skrev:
Sen är det fascinerande att de som aldrig tittar på SVT har bäst koll på vad som sänds där😂
:D :thumbup:
 
lat skrev:
...
Sen är det fascinerande att de som aldrig tittar på SVT har bäst koll på vad som sänds där😂
Jag har varken varit i Kiruna, Karlskrona eller Karlstad. Men vet ändå en del om dessa städer.
Men det finns naturligtvis andra som har "bättre koll" det betvivlar jag inte ett ögonblick.

Det finns ju lyckligtvis andra informationskällor än SVT numera.
 
KnockOnWood, hur kan du påstå att dom övriga kanalerna är gratis???? Du kan vara helt säker på att du betalar för dom OAVSETT om du tittar på TV eller ej.
 
elmont skrev:
KnockOnWood, hur kan du påstå att dom övriga kanalerna är gratis???? Du kan vara helt säker på att du betalar för dom OAVSETT om du tittar på TV eller ej.


Dessa betalas med reklam om jag inte har fel? Dvs indirekt av mig och inte via en faktura. (Betalar ej avgift)

Med vänlig hälsning, fremax
 
fremax skrev:
Dessa betalas med reklam om jag inte har fel? Dvs indirekt av mig och inte via en faktura. (Betalar ej avgift)

Med vänlig hälsning, fremax
Och tittar jag inte på reklamen och sömngångaraktigt går och köper Hennes kläder, ICAs flintastek och Hästens sängar så kommer jag undan. Springnota med andra ord :)

Men nu tittar jag ju varken på programmen eller reklamen.
Känner mig ibland som en osolidarisk smitare alltså :p
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.