19 083 läst ·
187 svar
19k läst
187 svar
Betalar ni tv avgift?
Renoverare
· Stockholm
· 20 265 inlägg
Sitter man på 120" så tycker man ju såklart 50 är litet det är ju inte ens hälften. Och det är först då 4k börjar spela roll (Självklart beroende på FOV)
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 7 158 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 7 158 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 265 inlägg
Eh? En fjärdedel av 120 är 30
Renoverare
· Stockholm
· 20 265 inlägg
Du tänker så
Kolla tabellen en bit ner på sidan
http://www.elgiganten.se/cms/projektorduk-vilken-ska-man-valja/projektorduk-vilken-ska-man-valja/
90" = 1120*1989mm
180" = 2240*3978mm
Hur många gånger större är 2240*3978 än 1120*1989? Jo fyra gånger! Alltså vid dubblerad skärmdiagonal så blir bildytan fyra gånger större!
http://www.elgiganten.se/cms/projektorduk-vilken-ska-man-valja/projektorduk-vilken-ska-man-valja/
90" = 1120*1989mm
180" = 2240*3978mm
Hur många gånger större är 2240*3978 än 1120*1989? Jo fyra gånger! Alltså vid dubblerad skärmdiagonal så blir bildytan fyra gånger större!
Renoverare
· Stockholm
· 20 265 inlägg
Jo men jag pratade diagonal bildstorlek inte bildyta
edit: Det där förutsätter ju dessutom 16/9 jag har 2.35:1
edit: Det där förutsätter ju dessutom 16/9 jag har 2.35:1
Redigerat:
Administrator
· Skåne
· 8 668 inlägg
Har raderat urspårade inlägg.
Renoverare
· Stockholm
· 20 265 inlägg
Hehe, hela tråden är rätt urspårad 
