F -Figo skrev:
[bild][bild]
Offerten
Det står i klartext "Pumpbrunn INKL. INSTALLATION", Det borde betyda att installation ÄR arbetskostnad, eller?

• Gilla
Sir Duke
  • Laddar…
F -Figo skrev:
Första gången jag anlitar firma för "större jobb" så kan väl erkänna att jag inte läst på så mycket innan. Denna offert var billigare än den andra jag tog in, valde därför denna och reagerade inte på priset egentligen. Min fråga var egentligen om det här med att betala dubbelt för arbetskostnaden eftersom de gjorde det snabbare än vad det var tänkt. Men att döma av kommentarerna hittills verkar de ha rätt att göra så.
Hej
Vad jag kan se så anger de inte hur många dagar de kommer att vara på plats att arbeta i offerten. Vidare anger de även att ”administrativ hjälp” är inkluderad i det fasta priset. Det tar ju också tid och du erhåller sakkunskap som du kanske inte har själv.
Det enda du kan klaga på är väl pumpbrunnen som de vill ha 38 tkr istället för offererade 29,9

F -Figo skrev:
Första gången jag anlitar firma för "större jobb" så kan väl erkänna att jag inte läst på så mycket innan. Denna offert var billigare än den andra jag tog in, valde därför denna och reagerade inte på priset egentligen. Min fråga var egentligen om det här med att betala dubbelt för arbetskostnaden eftersom de gjorde det snabbare än vad det var tänkt. Men att döma av kommentarerna hittills verkar de ha rätt att göra så.
Sorry, kanske känns som mycket mothugg i tråden.

Men om du inte reagerade på priset innan, och projektet är klart och resultatet blev som du ville och ni hade avtalat, varför reagerar du på priset i efterhand? De hade ju till och med specat tilläggsarbetet med pumpen i förväg.

Det enda jag undrar är varför de grävde avloppet så djupt att det krävs pump, och om den anpassningen i så fall ska vara din huvudvärk, men det kanske finns en praktisk-teknisk förklaring som jag bara inte fattar omedelbart.

Inte menat att vara skadeglad men men.

• Gilla
adron
  • Laddar…
S Sir Duke skrev:
Sorry, kanske känns som mycket mothugg i tråden.

Men om du inte reagerade på priset innan, och projektet är klart och resultatet blev som du ville och ni hade avtalat, varför reagerar du på priset i efterhand? De hade ju till och med specat tilläggsarbetet med pumpen i förväg.

Det enda jag undrar är varför de grävde avloppet så djupt att det krävs pump, och om den anpassningen i så fall ska vara din huvudvärk, men det kanske finns en praktisk-teknisk förklaring som jag bara inte fattar omedelbart.

Inte menat att vara skadeglad men men.
Om man ansluter mot ett befintligt avlopp som ligger för djupt gentemot slamavskiljaren så behövs pumpen. En tank från Fann får ligga max 1 meter under markytan.

• Gilla
Jansson69
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.