B Bästerortarn skrev:
140 lök för ett endagsjobb för två gubbar är inte ocker?
Nej, en avlopps entprenör offererar rimligtvis inget som kan bedömas vara ocker då han isåfall skulle riskera en domstolsprocess.

F fribygg skrev:
Nej, en avlopps entprenör offererar rimligtvis inget som kan bedömas vara ocker då han isåfall skulle riskera en domstolsprocess.
Det där var lika logiskt som att säga att det inte existerar brottslingar för att de skulle riskera att straffas. 😉

• Haha
Jansson69
  • Laddar…
B Bästerortarn skrev:
140 lök för ett endagsjobb för två gubbar är inte ocker?
Nja. Kollar vi på priserna så är verkar materialet prissatt till inköpspris (billigaste priser jag hittar för bara avskiljaren är 24 tkr och sen tillkommer fler delar och jag antar sand/grus).

Sen har de lagt allt arbete utanför fastigheten, resor, och maskinkostnad osv. inbakat i arbetskostnad. Fusk med rot, tom. kanske skattebrott. men till nytta för TS.

Och till slut satt ett saftigt fastpris. Där de så klart alltid kan skylla ifrån sig för anklagelser om ocker att det kan bli så dyrt om det är dåliga förhållanden under mark.

Men jag ska hålla med om att det nog ligger nära gränsen. Men så har vi så klart inte exakt alla detaljer om förutsättningarna och huruvida det var åttatimmarsdagar eller om de var där längre.

Gissar att TS inte tog in fler offerter men inte heller är jätteintresserad av att anmäla fakturan till skatteverket. Men TS bör så klart vara medveten om att den kanske inte godkänns för ROT pga hur mycket som ligger som arbetskostnad och bör då absolut inte betala mer till företaget, de har tjänat tillräckligt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.