1 863 läst ·
32 svar
2k läst
32 svar
Betala för arbetskostnad två gånger? Hur göra med faktura?
Nja. Kollar vi på priserna så är verkar materialet prissatt till inköpspris (billigaste priser jag hittar för bara avskiljaren är 24 tkr och sen tillkommer fler delar och jag antar sand/grus).B Bästerortarn skrev:
Sen har de lagt allt arbete utanför fastigheten, resor, och maskinkostnad osv. inbakat i arbetskostnad. Fusk med rot, tom. kanske skattebrott. men till nytta för TS.
Och till slut satt ett saftigt fastpris. Där de så klart alltid kan skylla ifrån sig för anklagelser om ocker att det kan bli så dyrt om det är dåliga förhållanden under mark.
Men jag ska hålla med om att det nog ligger nära gränsen. Men så har vi så klart inte exakt alla detaljer om förutsättningarna och huruvida det var åttatimmarsdagar eller om de var där längre.
Gissar att TS inte tog in fler offerter men inte heller är jätteintresserad av att anmäla fakturan till skatteverket. Men TS bör så klart vara medveten om att den kanske inte godkänns för ROT pga hur mycket som ligger som arbetskostnad och bör då absolut inte betala mer till företaget, de har tjänat tillräckligt.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Vem borde betala för utbyggnaden av elnätet?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Ska/Kan vi betala för den del av fakturans arbete som är ok?
Juridik -
Argument för att slippa betala nedtagning av ledning.
Juridik -
Vem betalar för enskild väg som lantmäteriet beslutat om?
Juridik -
vad betalade ni för Bergvärmesystemet??
Värmepumpar