94 200 läst ·
367 svar
94k läst
367 svar
Bedragare på Blocket har skrivit sig på vår adress!
Allvetare
· Stockholm
· 3 063 inlägg
Så byggdjuret och alfredo's rekommendation är att man ska ha någon halvkriminell som är skriven på ens adress så man får lite kvalitetstid vid brevlådan varje dag samt trevliga besök av polisens delgivningsmän med jämna mellanrum?
Ni måste ha tråkiga liv!
Själv kan jag vara utan detta!
Ni måste ha tråkiga liv!
Själv kan jag vara utan detta!
Var har jag skrivit något som ens är i närheten av någon slags rekommendation om det?P pilen skrev:
Jag tror mest att det har påpekats att det inte är direkt livsfarligt, eller måste innebära några allvarliga problem.P pilen skrev:
Att det är typ, ett problem, men inte nödvändigtvis allvarligt sådant.
Då det såhär i bostadsbristens Sverige finns många som är "bostadslösa", dvs inte har någon fast varaktig adress de kan ange. De kanske flyttar runt lite bland kompisar och/eller släktingar, de kanske bor i husvagn, de kanske bor på sin arbetsplats och arbetsgivaren vägrar (av förståeliga skäl) att man är skriven där.
Och sen när väldigt mycket i Sverige är bundet till att man är skriven till en adress, så blir det nog ganska vanligt att folk skriver sig lite här och var.
Vissa riktiga problem kan uppstå. Har man t.ex. bostadsbidrag och försäkringskassan upptäcker att det bor en till där (dvs är skriven) så kan det dras in och återbetalningsskyldighet komma.
Men vill man kapa någon identitet så skriver man alltså inte sig själv på dennes adress, utan man försöker naturligtvis hellre få den kapades post till sig själv.
Tvivlar jag starkt på om det faktiskt inte bor någon ytterligare hos mig. Som väl denna tråd påvisat är var man är skriven och var man faktiskt bor inte nödvändigtvis samma sak.Mikael_L skrev:
Skulle jag ha bostadsbidrag och Försäkringskassan försöka sig på någon indragning eller återbetalningsskyldighet enbart på grund av att någon skrivit sig "ihop" med mig skulle de nog få det rätt svårt.
Administrator
· Skåne
· 8 676 inlägg
Hade det gjort någon skillnad om TS hade spärrat sin egen adressändring via skatteverket som någon länkat om innan i tråden och om TS spärrat sig via adressändring.se? Fast det hade väl inte gjort någon skillnad utan någon hade fortfarande kunnat skriva sig på TS adress.
Allvetare
· Stockholm
· 3 063 inlägg
Tja... Troligtvis av den anledning jag nämnt tidigare. Arbetstillstånd gissar jag på.Alfredo skrev:
Och ska man ha lite fördomar igen, så var samtliga av utländskt påbrå. Enbart baserat på deras namn och mina fördomar
Säljarna hade hyrt ut huset innan vi köpte det. Om säljarna tjänade på det hela eller de som hyrde huset tjänade låter jag vara osagt
Allvetare
· Stockholm
· 3 063 inlägg
Tja... Trevligt med lite annorlunda tolkning av det jag skrivit! Det livar alltid upp! Men om jag ska vara tråkig så kan du väl tolka som många andra gör istället...P pilen skrev:
Blocket kan man nå på : ovrigt@blocket.se
Om inte nån skrivit detta tidigare.
Om inte nån skrivit detta tidigare.
Administrator
· Skåne
· 6 813 inlägg
Tack alla för länkarna till blocket. Men de vi har varit i kontakt med på blocket säger att de inte kan söka på namn. Hur det kan vara så övergår mitt förstånd.
Administrator
· Skåne
· 6 813 inlägg
Vet ej, något telefonnummer till bedragaren har vi inte.