Vi målade om vårt bajsrandiga gjutmarmorhörnbadkar till vitt med International färg för snart 10 år sedan.
Och det är fortfarande väldigt blankt och fint.
Undrar om det färgen eller karet som är problemet i ditt fall.
Och det är fortfarande väldigt blankt och fint.
Undrar om det färgen eller karet som är problemet i ditt fall.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej 4 år senare. Jag tänkte nu måla mitt badkar med den färgen ni använde (international perfection) och undrar lite hur man gör. Vi tänkte inte använda någon primer. På burken står ingen information om hur man gör och även databladet är dåligt på att ge konkreta svar. Stryker man på den på något speciellt sätt? När kan vi bada igen?
Hej! Badkaret måste vara superrent innan ni målar. Jag använde inte heller primer men har för mig att jag ruggade ytan med fint sandpapper innan. Se till att skaffa klibbduk så inget damm blir kvar. Jag målade med pensel, för mig iaf gick det inte att få det jämnt som ett emaljerat badkar och det blev lite rinn, men det gjorde inte mig så mycket. Efter en omgång sandpapprar man ingen och målar en omgång till. Det tar ca en vecka innan man kan ha vatten på det.
Klicka här för att svara