Den nuvarande bottenventilen har gått sönder vilket gör att den inte går att stänga till ordentligt. Fjädern har lossnat, och jag kan inte få till detta, så jag köpte en ny. Försökte skruva ur bottenventilen men det gick inte att göra manuellt så jag fick till slut använda 3 skruvmejslar, ja, det går att skruva runt, men det händer inget, den kommer inte ur alls, utan snurrar bara runt och runt. Efter mycket skruvande så kommer det bara en massa skräp, troligtvis silikon, men jag vet inte. Är det kört? Blir det att köpa nytt badkar?

Bottenventil i ett badkar med slitage runt kanterna och smuts synligt. Ventilen verkar trasig och svår att skruva ur.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trasig bottenventil i badkar med rostfläckar och ansamlat skräp runt kanterna, fjädern saknas vilket orsakar problem med att stänga ventilen.
Skapa konto
Rostig och trasig bottenventil i ett badkar som inte går att skruva loss, omgiven av silikonrester och smuts.
Skapa konto

Purre
Om jag inte minns helt galet är den inte fastskruvad utan ska bara täta med gummi. Det bör alltså bara vara att slå upp den.

om du håller emot muttern under samtidigt som du skruvar själva ventilen uppifrån så funkar det, men kan krävas ett par extra armar 😅

• Gilla
InsidersUnited
  • Laddar…
Hela allt sitter ihop, så att hålla emot muttern spelar nog mindre roll, utan det kan vara så att den ska slås ut, får hämta ett brännbollsracket.

Tack!

Nej, den ska inte slås ut. Muttern på undersidan ska skruvas av.
Tro mig.

• Gilla
InsidersUnited och 1 till
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
Muttern på undersidan ska skruvas av.
Är inte den där bara för att det ska vara fint ? ? 😅

Fotografen Fotografen skrev:
Nej, den ska inte slås ut. Muttern på undersidan ska skruvas av.
Tro mig.
Stort tack!! Efter lång tid att söka rätt verktyg så fick jag låna av en granne, så nu är den äntligen borttagen och den nya bottenventilen installerad.

• Gilla
Fotografen
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.