Jag har köpt en ny blandare till mitt badrum men anslutningen passar inte till det befintliga fästet. Det är rätt cc-mått (150) men anslutningen på blandaren går inte in i hålet i fästet. Är det någon som vet om det går att lösa problemet utan att behöva köpa en annan blandare och isf hur? 🤔

• Bild av en metallbeslag för röranslutningar i ett badrum, med två fästpunkter och synliga röranslutningar, monterad på en vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Svart badrumsblandare med cc-mått 150 mm och gängade anslutningar; problem med att passa befintligt fäste.
    Skapa konto
  • Svart badrumsblandare på bord, med två anslutningar för rörkoppling.
Vilken del är det du menar? Jag har alla delar som finns med i beskrivningen, men det går inte att få den på plats iom att de mässingsfärgade anslutningarna inte får plats i hålen i fästet på väggen.

• Monteringsanvisning för badkarsblandare, visar steg för installation av kopplingar, placering av anslutningar på väggen och montering av duschstång.
    Skapa konto
Purre
I den tekniska ritningen så är det en till del mot dina bilder skulle jag säga eller är det bara som det ser ut? Eller är de större runda svarta inte en del av blandaren? Är det ens rätt gänga på den delen du visar mot blandarfästet?

Teknisk ritning av en blandare med mått, inklusive gängstorlek och placering av delar.
Skapa konto

Det större runda svarta är för att täcka över, de har inga gängor. Jag har alltså alla delar som syns på den senaste bilden jag delade från instruktionsboken. Men alla var inte med på mitt foto. Ingen av delarna passar mot fästet som är monterat i väggen.

Det svarta som ska skruvas fast på fästena i väggen passar, men den mässingsfärgade delen går inte in i hålet och då kommer inte den delen som ska skruvas på fram till gängorna.

• Svart duschblandare med mässingsfärgad del som inte passar i hålet, vilket gör att blandaren inte kan skruvas fast ordentligt.
    Skapa konto
Krilleman
S Sara Jenderklint skrev:
Det svarta som ska skruvas fast på fästena i väggen passar, men den mässingsfärgade delen går inte in i hålet och då kommer inte den delen som ska skruvas på fram till gängorna.
Går det att köpa ett blandarfäste från samma tillverkare som blandaren?

En "vanlig" blandare 150cc har inte dom mässingsfärgade utstickande delarna.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.