Hej, jag har ett litet dilemma som jag tänkte rådfråga om. Jag håller på med ett hus som jag då tänkt placera en massagebadkar i med dubbla platser. Nu skall jag rita avlopp så entreprenöran vet var vi skall ha uppstick genom plattan. Tittar jag då på barkarstillverkaren var det avloppet sitter då det är 100cm brett, så vet jag inte om jag blir bekväm med att sätta det så långt ut från vägg. Jag tänker utifall man ändrar sig senare och ej vill ha badkar, eller ett vanligt smalare så får man plötsligt ett avlopp "utanför". Samtidigt får ju inte avloppet hamna för långt in under heller för att vara möjligt för rengöring. Så frågan är då om man skall placera den längre in, men så långt ut som möjligt, så det även täcks av ett vanligt badkar om så skulle vara.
Sätter man där tillverkaren placerar avloppet så hmanar den ju typ 780mm ut ifrån vägg. Så jag tänker att man kanske kan förskjuta den till 630 så borde även ett vanligt täcka. Sen sätta en flexibel slang möjligen som utlopp till avloppet, (eller fasta rör). Vad anser expertisen?
Sätter man där tillverkaren placerar avloppet så hmanar den ju typ 780mm ut ifrån vägg. Så jag tänker att man kanske kan förskjuta den till 630 så borde även ett vanligt täcka. Sen sätta en flexibel slang möjligen som utlopp till avloppet, (eller fasta rör). Vad anser expertisen?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara