MathiasS skrev:
Inte hygglo. MUGGLO.  ;)
;D ;D ;D

Hammarn, eftersom du har bräckjärn som ditt bästa verktyg undrar jag vad du har för yrke ? :)
Är det så att du alltid jobbar nattskift och med huva på dej ?

Nej vars, skämt åsido. Jag har med saknat ett bräckjärn i min låda.
ÄR den så bra så blir det ledigt och lätt en sådan.

Tyvärr är det väl så att alla mina verktyg är mina personliga favoriter. Det verkar som att oavsett omfattningen på ingreppet som skall göras, så krävs minimum 75% av verktygsparken. Helt otroligt.

Det där är något fenomen jag också råkar ut för att merparten av verktygsparken behövs eller främst skulle behövts när ett mindre ingrepp skall göras. Helst även på ett svåråtkomligt ställe.

Den lila röda klumpen med alla bladen i.

Jag har hittils slitit ut två stycken champs, men då har de varit med i dagligt arbete under 10 år också...

Allt från stickor i fingrar till försvarets artilleripjäser har åtgärdats med denna lilla vän

Bästa (hittils) är nog motorsågen! Å andra sidan är det enda vi gjort än så länge att börja såga ner träden på tomten! ;D
Vi har varit i skogshuggartagen hela dagen idag!

Med andra ord det enda verktyg vi använt hittills i bygget! :P

(Kap & Ger-sågen från JULA har jag inte skruvat ihop ännu, men jag kommer nog ihåg vem det var som rekomenderade den, om den visar sig vara dålig! 8) )

Jesca_j skrev:
(Kap & Ger-sågen från JULA har jag inte skruvat ihop ännu, men jag kommer nog ihåg vem det var som rekomenderade den, om den visar sig vara dålig!  8) )
Stackars kalle......... ;D

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.