8 246 läst ·
36 svar
8k läst
36 svar
Bästa verktygsköpet!
Sida 1 av 3
Det är inte lätt att sålla ut ett enda... Många är bra, vissa använder man hemskt ofta. Andra trodde man inte att man behövde, men sen klarar man sig inte utan.
Mitt val faller nog på Biltemas stora verktygssats med 10 års garanti innehållandes hylsor, blocknycklar, lednycklar mm. Den använder jag mycket ofta och har haft stor glädje av. 1/4"-spärrskaftet har gått sönder och 1/2"-leden var stel vid köpet, men annars har allt funkat.
Mitt val faller nog på Biltemas stora verktygssats med 10 års garanti innehållandes hylsor, blocknycklar, lednycklar mm. Den använder jag mycket ofta och har haft stor glädje av. 1/4"-spärrskaftet har gått sönder och 1/2"-leden var stel vid köpet, men annars har allt funkat.
Bräckjärnet som Hammarn nämnde är en riktig högoddsare. Den är riktigt fin.
Jag kan kontra med två produkter jag lyckligtvis fått låna:
När man sätter gipsskivor och vill borra hål för eldosor så är en "hole-in-one" (http://www.elbutik.se/group.htm?category_id=2932)helt underbar!
En skivhållare är också grym, men kostar säkert oskäligt mycket. Bra att ha när man skruvar skivor på väggen. Med skivhållaren så trycker man upp skivans kortkant mot taket: (http://www.gyproc.se/gyproc/product...3E6C2256D7C00368AD2?OpenDocument&m=mmmgmb)
Jag kan kontra med två produkter jag lyckligtvis fått låna:
När man sätter gipsskivor och vill borra hål för eldosor så är en "hole-in-one" (http://www.elbutik.se/group.htm?category_id=2932)helt underbar!
En skivhållare är också grym, men kostar säkert oskäligt mycket. Bra att ha när man skruvar skivor på väggen. Med skivhållaren så trycker man upp skivans kortkant mot taket: (http://www.gyproc.se/gyproc/product...3E6C2256D7C00368AD2?OpenDocument&m=mmmgmb)
Produkter som diskuteras: "hole-in-one"
Hole-in-One
Hole In One underlättar arbetet med att montera plattor och paneler över el- och VVS-dosor genom sitt patenterade magnetsöksystem. Systemet är designat för att göra det enklare att hitta och montera dolda el- och VVS-dosor, och är särskilt
Läs mer
efter att snart gipsat om en hel barre så måste jag sålla mig till hole-in-one ligan...
sparat mig FLERTAL timmar och svordomar... (borde stå på köpa listan för alla som ska renovera om)
kompressorn är dock den jag själv tar upp som min favvo
sparat mig FLERTAL timmar och svordomar... (borde stå på köpa listan för alla som ska renovera om)
kompressorn är dock den jag själv tar upp som min favvo
Hammarn, lädermannen är en fin apparat med jävligt tjusig konstruktion och bra finnish. Men vad jag erfarar så håller Gerber betydligt högre kvalité, lättare att byta ut eventuellt trasiga delar samt en listigare konstruktion ifall du använder tången mycket.
Har även en Läderman PST2 och har använt båda i flera års tid.
Erik_D, dom är helt suveräna! Funderar dock på att byta till en nyare variant av samma märke. Känns som välinvesterade pengar.
Har även en Läderman PST2 och har använt båda i flera års tid.
Erik_D, dom är helt suveräna! Funderar dock på att byta till en nyare variant av samma märke. Känns som välinvesterade pengar.
Torde vara svarven:

eller fräsen:

eller fräsen:
Skaplig snurra, Kalle. Får nog hålla med- svarven är utan tvivel den apparat som man fått ut mest av. Eller kanske metallbandsågen. Den har besåparat många liter svett, jämfört med bågfil!
Det som sitter i svarven är vevaxeln till en motor jag byggt... (om nu någon inte såg det...)
115cm3 rak fyrcylindrig - i princip varenda del handgjord...
8)
8)
