74 851 läst ·
210 svar
75k läst
210 svar
Bästa slinglösa robotgräsklipparen 2025
Ser att du är från Östergötland. Det finns ÅF på Mammotion i närområdet för dig. Tobzter la en order därifrånengs skrev:
Var nära beställa Luba 3000 på Datanova, kanske drygt tusenlappen dyrare än om man köper direkt eller hos annan shop, men tänkte det är bra beställa hos en svensk återförsäljare. Men när man klickas sig vidare tar de 1000:- i frakt också. Då börjar det kännas lite väl.
Är det värt det? Min nuvarande HQ har jag aldrig lämnat in för service.
Över 700kvm på under fem timmar inklusive laddning. Jag är så imponerad av denna klippare! Denna zonen har jag inställd på klipphastigheten 0.35m/s (valbart spann är 0.20-0.60m/s).M Mäcen skrev:
Och jag undrar hur Segway Navimow i105E står sig 2025.
Vill köpa en ny robotklippare så snart som möjligt. Helst redan igår för ett pris runt 10.000kr om möjligt. Har knappt 300m2 relativt platt gräsmatta med studsmatta som svåraste hinder och hund som inte behöver vara på gräsmattan när det klipps. Köper man en Segway Navimow i105E innan helgen är slut så medföljer ett garage/tak.
Min nu 11 år gamla och ihoplappade Bosch indigo 10 består av två trasiga indys som har byggts ihop till en. Ingen nätdel fungerar så jag har ett labbaggregat inställt på 42v istället som strömkälla. Begränsningstråden är lagad på flera ställen och saknas bitvis helt efter vintern pga en fyrfotings grävande. Dessutom så är trädgårdens layout ändrad till viss del sedan förra säsongen och kommer ändras ytterligare i år. Dags för något otrådat med andra ord.
Vill köpa en ny robotklippare så snart som möjligt. Helst redan igår för ett pris runt 10.000kr om möjligt. Har knappt 300m2 relativt platt gräsmatta med studsmatta som svåraste hinder och hund som inte behöver vara på gräsmattan när det klipps. Köper man en Segway Navimow i105E innan helgen är slut så medföljer ett garage/tak.
Min nu 11 år gamla och ihoplappade Bosch indigo 10 består av två trasiga indys som har byggts ihop till en. Ingen nätdel fungerar så jag har ett labbaggregat inställt på 42v istället som strömkälla. Begränsningstråden är lagad på flera ställen och saknas bitvis helt efter vintern pga en fyrfotings grävande. Dessutom så är trädgårdens layout ändrad till viss del sedan förra säsongen och kommer ändras ytterligare i år. Dags för något otrådat med andra ord.
Vi köpte Husqvarna 430X Nera med referensstation R1 förra sommaren.
Vi har ca 3500kvm tomt där man vill klippa och minus lite uthus och odlingsytor blir det en 2500 kvm kanske.
Genrellt sett funkade den toppen och vi kör den i en ganska kuperad tomt med en del smala gångar och passager, odlingsytor, bärbuskar, äppelträd etc. Vid något enstaka tillfälle verkade den ha tappat kontakt och stog still ett tag, hände nära väggen till bostadshuset - då vi fick hjälpa den ut nån meter sen var den igång igen.
Ni som har kameror på gräsklipparna - jag undrar hur det här med kameror funkar i verkligheten? Gräsklipparen blir väldigt dammig när det är pollensäsong eller torrt ute, tänker att det borde blockera synfältet för den?
Vår husqvarna kör radar som verkar vara opåverkad av det.
Vi har ca 3500kvm tomt där man vill klippa och minus lite uthus och odlingsytor blir det en 2500 kvm kanske.
Genrellt sett funkade den toppen och vi kör den i en ganska kuperad tomt med en del smala gångar och passager, odlingsytor, bärbuskar, äppelträd etc. Vid något enstaka tillfälle verkade den ha tappat kontakt och stog still ett tag, hände nära väggen till bostadshuset - då vi fick hjälpa den ut nån meter sen var den igång igen.
Ni som har kameror på gräsklipparna - jag undrar hur det här med kameror funkar i verkligheten? Gräsklipparen blir väldigt dammig när det är pollensäsong eller torrt ute, tänker att det borde blockera synfältet för den?
Vår husqvarna kör radar som verkar vara opåverkad av det.
Är det någon som har erfarenhet av Stiga A1000?
Jag har den och inne på andra året med den. Har ingen att jämföra med då den är min fösta GPS styrda. Jämfört med min trådade robot så är det som natt och dag. Fungerar ypperligt.C Cpunk skrev:
Appen är verkligen toppen, lätt att förstå.
I det stora hela för mina 500kvm så är jag mer än nöjd.
Några frågor så fråga på 😁
Hur har du gjort med GPS "pucken" som ska installeras fritt?G Ganescha skrev:Jag har den och inne på andra året med den. Har ingen att jämföra med då den är min fösta GPS styrda. Jämfört med min trådade robot så är det som natt och dag. Fungerar ypperligt.
Appen är verkligen toppen, lätt att förstå.
I det stora hela för mina 500kvm så är jag mer än nöjd.
Några frågor så fråga på 😁
Redigerat:
Jag har den på den medföljande spettet på ena sidan av altanen, och kabeln följer kanten på altanen, nu har jag lite blomlådor osv. Och kabeln i mellan dem. Hade jag ej haft dem så hade jag hängt upp kabeln med kabelhållare; https://www.clasohlson.com/se/Kabel...Gze4IymkARx4iQrcW578mTvIsSNF6J0MaAogkEALw_wcBE erian523 skrev:
Dessa tycker jag fungerar bra. Har ett par till strömkontakten. Enkelt att ta bort kabeln inför vinterförvaringen.
Hej
Jag är grymt nöjd med min nya Yuka mini 800 kvm som inköptes för 2 veckor sedan! Har studsmatta och hund samt andra hinder på trädgården som den klarat galant hittills och så skönt att den klipper under studsmattan. Värt och notera är att man måste hålla rent vid studsmattans ben så att gräset ej växer över och täcker benen för då kan den vilja köra över och klippa, hänt 3 ggr. Aldrig haft robotgräsklippare tidigare och detta är ett utav mina bästa köp som konsument! Har Wifi, blåtand och 4 g som man kan betala en slant för om man vill. Som sagt är nybliven med robotgräsklippare så har inget och jämföra med men denna utan slinga e grymt bra!
Jag är grymt nöjd med min nya Yuka mini 800 kvm som inköptes för 2 veckor sedan! Har studsmatta och hund samt andra hinder på trädgården som den klarat galant hittills och så skönt att den klipper under studsmattan. Värt och notera är att man måste hålla rent vid studsmattans ben så att gräset ej växer över och täcker benen för då kan den vilja köra över och klippa, hänt 3 ggr. Aldrig haft robotgräsklippare tidigare och detta är ett utav mina bästa köp som konsument! Har Wifi, blåtand och 4 g som man kan betala en slant för om man vill. Som sagt är nybliven med robotgräsklippare så har inget och jämföra med men denna utan slinga e grymt bra!