84 923 läst ·
233 svar
85k läst
233 svar
Bästa slinglösa robotgräsklipparen 2025
Någon som har testat Kress RTK?
Fick till mig att man som privatperson inte kan mappa ytan själv utan måste göras av återförsäljare. Inte hellre ändra ”klippkartan”.
Hur upplever ni tex LUBA mini 800. Service? Bauhaus verkar sälja den.
Har en kuperad tomt med några smala passager (70cm) i 25graders backe. Undrar vilken klippare som skulle passa.
Fick till mig att man som privatperson inte kan mappa ytan själv utan måste göras av återförsäljare. Inte hellre ändra ”klippkartan”.
Har en kuperad tomt med några smala passager (70cm) i 25graders backe. Undrar vilken klippare som skulle passa.
Kolla in Yuka mini 800 den e riktigt grym enligt migA A.G skrev:Någon som har testat Kress RTK?
Beställt via kickstarter.A A.G skrev:
Än så länge inga åf utan snart kan man köpa den i deras webshop.
Men än så länge sparar du $1000 om du förbeställer.
Garantiärenden kommer att skötas via en serviceverkstad i Tyskland.
A A.G skrev:
Om du har kikat på LUBA mini 800 så kan jag säga att du har hittat helt rätt. Makalös maskin. Jag demonstrerade den på en marknad för ett par helger sen. Det fanns en brant släng som kommunen inte klarar av att klippa. Mätte upp den till 40 graders lutning med 30cm högt gräs. LUBA mini tuggade sig fram och klippte helt slänten. Lätt att installera och väldigt bra täckning med RTK antennen och gps.A A.G skrev:Någon som har testat Kress RTK?
Toppen tack. Man hade önskat att den klippte närmare kanten eller hade två klippdiskar. Har sett en klippare som kan flytta sin klippdisk i sidledes.Allert skrev:
Om du har kikat på LUBA mini 800 så kan jag säga att du har hittat helt rätt. Makalös maskin. Jag demonstrerade den på en marknad för ett par helger sen. Det fanns en brant släng som kommunen inte klarar av att klippa. Mätte upp den till 40 graders lutning med 30cm högt gräs. LUBA mini tuggade sig fram och klippte helt slänten. Lätt att installera och väldigt bra täckning med RTK antennen och gps.
Har LUBA 2 3000x till 1800kvm. Besvärligt tomt med flera byggnader men mappade upp allt på 1.5 tim. Ska börja göra justeringar på kartan där den missat lite vilket verkar vara lätt. Har kört fast 2 ggr, på en större sten och en cementplatå till ett förråd. Satt upp antennen på garagenocken med Julas kabelskyddsklammer.Allert skrev:
Riktigt nöjd och LUBA mini är säkert ett bra val. Bauhaus har 5 år garanti.
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 266 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 266 inlägg
Bauhaus säljer vell inte Luba 2 🤔J JohnnyEkan skrev:Har LUBA 2 3000x till 1800kvm. Besvärligt tomt med flera byggnader men mappade upp allt på 1.5 tim. Ska börja göra justeringar på kartan där den missat lite vilket verkar vara lätt. Har kört fast 2 ggr, på en större sten och en cementplatå till ett förråd. Satt upp antennen på garagenocken med Julas kabelskyddsklammer.
Jag har två smala passager som är ca 70cm breda med 2-3m långa var av en är lätt c-formad.J JohnnyEkan skrev:Har LUBA 2 3000x till 1800kvm. Besvärligt tomt med flera byggnader men mappade upp allt på 1.5 tim. Ska börja göra justeringar på kartan där den missat lite vilket verkar vara lätt. Har kört fast 2 ggr, på en större sten och en cementplatå till ett förråd. Satt upp antennen på garagenocken med Julas kabelskyddsklammer.
Tror LUBA 2 är för bred. Är inne på Mini i så fall.