84 939 läst ·
233 svar
85k läst
233 svar
Bästa slinglösa robotgräsklipparen 2025
Medlem
· östergötland
· 213 inlägg
Tänkte dela med mej av vad jag tycker om min kabelfria robotgräsklippare! =D
Jag har en Yuka Mini 600 som får jobba på en gräsmatta på 497m².
Den blir klar på 8,5timmar. Då kör den även kantvarv på nogozone, samt kantvarv runt hela gräsmattan.
+ Kabelfri
+ 4G gratis hela 2025
+ Lätt installation
+ Extrem tyst gående
+ Jävligt bra pris
+ Kan köras nattid (har kamera, lampa och speciellt körläge för nattetid)
+ Smart och vet var den har klippt innan
+ Säker för husdjur, småbarn, leksaker osv
Just nu har dom kampanj på Yuka mini 600 eller 800 där du får ett garage på köpet värde 199€.
Du kan även signa upp på deras nyhetsbrev
Betyg 9,5/10
Den blir klar på 8,5timmar. Då kör den även kantvarv på nogozone, samt kantvarv runt hela gräsmattan.
+ Kabelfri
+ 4G gratis hela 2025
+ Lätt installation
+ Extrem tyst gående
+ Jävligt bra pris
Just nu har dom kampanj på Yuka mini 600 eller 800 där du får ett garage på köpet värde 199€.
Du kan även signa upp på deras nyhetsbrev
Betyg 9,5/10
Redigerat av moderator:
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 837 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 837 inlägg
Inte direkt förtroendeingivande med betyg/recension som avslutas med en länk där du vill tjäna pengar på ifall någon köper via den. Den känns ju lite köpt då... 👎🏼F Fredrikkarlsson1992 skrev:Tänkte dela med mej av vad jag tycker om min kabelfria robotgräsklippare! =D
+ Kabelfri
+ 4G gratis hela 2025
+ Lätt installation
+ Extrem tyst gående
+ Jävligt bra pris
Du kan även signa upp på deras nyhetsbrev och få rabattkod på 50€.
Inte nog med det, registrerar du dig först här på min länk [länk] ju får du 1000 extra poäng ✓
1000 poäng = ungefär 10€
Regga dig och kolla runt på deras sida och videos, du kommer bli såld 👍🏼😍🔥
Betyg 9,5/10
Nu är jag också återförsäljare. Sveriges största privata efter DataNova. Utsedda till årets Robotåterförsäljare 2024.J JohnnyEkan skrev:
Men man får inte göra reklam så jag säger inte mer än så 😂. Vi får hem 200st klippare den här veckan.
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 267 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 267 inlägg
Köper du från Mammotion så är det garanti åtaganden du ställer mot de .A A.G skrev:
Ang tak så borde det framgå för respektive modell på deras säljsida .
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 267 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 267 inlägg
Service finns i Sverige .A A.G skrev:
DataNova är huvudleverantör i Sverige + de har adresser till övriga i landet .
Är det någon som har erfarenhet av att använda tex Mammotion Luba Mini AWD 800 på en större än specificerad gräsmatta?
Vi har kanske 1300-1500 som ska klippas. Vår Husqvaran 315X som är specad för 1500 klarade av det fint men vi har grävt om lite och orkar inte greja iordning kabel igen. Plus att tomten är rätt kuperad så är väldigt sugen på fyrhjulsdriften på mammotion.
Iaf, min tanke är att eftersom den dumma husqvarnan som kör runt slumpmässigt klarade av det så borde ju den här hinna med att klippa överallt var tredje dag eller så utan problem. Oftare än så tänker jag inte behövs?
Är jag dumsnål och gör bort mig?
Vi har kanske 1300-1500 som ska klippas. Vår Husqvaran 315X som är specad för 1500 klarade av det fint men vi har grävt om lite och orkar inte greja iordning kabel igen. Plus att tomten är rätt kuperad så är väldigt sugen på fyrhjulsdriften på mammotion.
Iaf, min tanke är att eftersom den dumma husqvarnan som kör runt slumpmässigt klarade av det så borde ju den här hinna med att klippa överallt var tredje dag eller så utan problem. Oftare än så tänker jag inte behövs?
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 267 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 267 inlägg
Du kan inte köpa en klippare som är spesad för 800 kvm till en klippyta som är 2 ggr så stor .Joel Lundell skrev:
Är det någon som har erfarenhet av att använda tex Mammotion Luba Mini AWD 800 på en större än specificerad gräsmatta?
Mammotions klippare har ett minne för kartan man skapar för ens gräsmatta .
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 2 804 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 2 804 inlägg
Den är begränsad mjukvarumässigt så du kan inte ange ett klippområde/karta större än spec.Joel Lundell skrev:
Är Husqvarnas slinglösa också begränsade i hur många kvadratmeter man kan låta den gå på?
Gamla hederliga klippare med begränsningstråd kan man ju köra på valfritt antal kvadratmeter, dom är ju bara begränsade i hur lång tid dom klipper, om dom överhuvudtaget är begränsade.
Det ända som händer om man låter en klippare gå på större yta än specifikationerna är ju att det blir enstaka tussar som syns. Men nu har ju tillverkarna möjligheten att snuva oss på den friheten i och med dom slinglösa. Hoppas Husqvarna inte gjort så?
Gamla hederliga klippare med begränsningstråd kan man ju köra på valfritt antal kvadratmeter, dom är ju bara begränsade i hur lång tid dom klipper, om dom överhuvudtaget är begränsade.
Det ända som händer om man låter en klippare gå på större yta än specifikationerna är ju att det blir enstaka tussar som syns. Men nu har ju tillverkarna möjligheten att snuva oss på den friheten i och med dom slinglösa. Hoppas Husqvarna inte gjort så?
Vilken tur att jag frågade, det är ju lite av en besvikelse med den typen av helt artificiella begränsningar. Trodde det var som med husqvarnan att det mer är en rekommendation för att den ska orka hålla efter gräsmattan effektivt. Tack för info 
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 267 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 267 inlägg
Husqvarna Automower® 310E NERA med slinglös teknik .G Gustav E skrev:Är Husqvarnas slinglösa också begränsade i hur många kvadratmeter man kan låta den gå på?
Kollar man så har den en rekommenderad yta på 1500 kvm
Obs , ytkapacitet - oregelbunden yta 1000 kvm .
Ett förslag är att du läser på ang deras slinglösa teknik .
Motsvarande Luba mini 1500 kostar enbart 1999 Euro
Automower® 310E 24500:- Sek
Automower® 320E 35190:- Sek
Är gräsmattan / tomten ojämn / har backar så blir ju en Luba mini mycket bättre .
Redigerat: