Farstatjej90
För två år sen fanns bara Luba utan slinga och nu har alla utan... Utvecklingen har gått fort! Nya Luba har ingen RTK heller.
Undrade varför dammsugare var så långt före gräsklipparna men nu börjar dom komma ikapp!

B
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
För två år sen fanns bara Luba utan slinga och nu har alla utan... Utvecklingen har gått fort! Nya Luba har ingen RTK heller.
Undrade varför dammsugare var så långt före gräsklipparna men nu börjar dom komma ikapp!
Nåja. Segway var långt före luban..

Tomture61
B Bus1t skrev:
Maj 2023 levererades min Luba 1 🤔

B
Tomture61 Tomture61 skrev:
Maj 2023 levererades min Luba 1 🤔
Beta för navimow tror jag var 2021.

Farstatjej90
B Bus1t skrev:
Vad kostade den? När jag kollade för två år sen va det Luba som var enda realistiska alternativet. Tror Husqvarna hade en för 60 000 kr eller nåt också.

B
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Vad kostade den? När jag kollade för två år sen va det Luba som var enda realistiska alternativet. Tror Husqvarna hade en för 60 000 kr eller nåt också.
Gav 18k för navimow 2023..

Farstatjej90
B Bus1t skrev:
Gav 18k för navimow 2023..
Vilken modell? Var köpte du den? När mer exakt 2023?

B
H-serien. Den finns fortfarande så du kan googla själv. Skulle jag köpa ny idag (har idag ingen) skulle jag snegla på X serien.

e_kjellgren e_kjellgren skrev:
Kört min Lymow nu i ett par veckor, det är helt grym!
Tar sig fram överallt, som en verklig liten bandvagn.
Riktiga knivar är ju inte fel heller.
Installation var enkel och det är även smidigt att gå runt och fjärrstyra den att klippa manuellt efter kanterna då och då.
Vad fick du betala totallt? Köpte du direkt från dem själva?
Är också sugen men det är mycket pengar och spela för..

3 3KGT skrev:
Vad fick du betala totallt? Köpte du direkt från dem själva?
Är också sugen men det är mycket pengar och spela för..
Jag köpte den via Kickstarter, betalade 19.900kr
Fortfarande bra pris, 23500kr, via EU-sidan, https://eu.lymow.com/products/lymow-one

• Gilla
3KGT
  • Laddar…
Jag köpte den via Kickstarter, betalade 19.900kr
Fortfarande bra pris, 23500kr, via EU-sidan, [länk]
Är tyvärr inte lika modig än så länge så vågar ej betala de priset utan svensk butik, garantier m.m
Men håll oss gärna uppdaterade om hur den funkar och vad du tycker.. Flesta reviews är tyvärr betalda sådant numera och svårt att lita på.
Har en tomt på 2000 och en hel del slänter och lutningar att klippa. så denna och luba 4wd är dem intressanta. Tror att din är betydligt tuffare och bättre. Men måste se vad som sker med den med tiden sett till att det är en hel del pengar ändå med 23500 att investera.

3 3KGT skrev:
Är tyvärr inte lika modig än så länge så vågar ej betala de priset utan svensk butik, garantier m.m
Men håll oss gärna uppdaterade om hur den funkar och vad du tycker.. Flesta reviews är tyvärr betalda sådant numera och svårt att lita på.
Har en tomt på 2000 och en hel del slänter och lutningar att klippa. så denna och luba 4wd är dem intressanta. Tror att din är betydligt tuffare och bättre. Men måste se vad som sker med den med tiden sett till att det är en hel del pengar ändå med 23500 att investera.
Tycker det priset är lågt för denna klippare!

Tomture61
2299 Euro (25135 Sek) för Luba 2 3000 X , detta från Mammotion , fri frakt .
Upphör 3 Nov .

Själv beställde jag en Lymow efter att ha följt utvecklingen av dessa i ett par år.
Hur är din upplevelse så här en säsong senare?
Klart intressant maskin verkar det som

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.