10 776 läst ·
20 svar
11k läst
20 svar
Bäst lösning, stickpropp till gammal symaskin?
Var rädd om den maskinen, den här var inne på service förra året. Två nya remmar och "rundsmörjning".
Tidigt 50-tal och han som servade hade aldrig sett en med vita rattar, vilket de på Husqvarnas museum inte visste att det fanns när jag av nyfikenhet kollade med dem.. De har svarta rattar annars.
Tidigt 50-tal och han som servade hade aldrig sett en med vita rattar, vilket de på Husqvarnas museum inte visste att det fanns när jag av nyfikenhet kollade med dem.. De har svarta rattar annars.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Min är likadan... fast med svarta rattarA AndersS skrev:Var rädd om den maskinen, den här var inne på service förra året. Två nya remmar och "rundsmörjning".
[bild]
Minnie
Tack för alla svar! Blev att jag köpte en eurokontakt på elbutik.se. Som någon sa så vill man inte gärna göra sig av med original kabeln på maskinen.
Jag har gått igenom hela maskinen mekaniskt och bytt remmar på den. Otroligt vad härligt den är med sådana här maskiner med minimalt av plast (bakelit i detta fall). Sedan finns det väldigt utförliga manualer på service och inställningar till maskinen.
Jag har gått igenom hela maskinen mekaniskt och bytt remmar på den. Otroligt vad härligt den är med sådana här maskiner med minimalt av plast (bakelit i detta fall). Sedan finns det väldigt utförliga manualer på service och inställningar till maskinen.
Framförallt den järnomslagna drivremmen.F FRS05 skrev:Tack för alla svar! Blev att jag köpte en eurokontakt på elbutik.se. Som någon sa så vill man inte gärna göra sig av med original kabeln på maskinen.
Minnie
Har en nästan likadan, men den heter "Automatic". Den har just slutat sy. Lampan tänds inte och pedalen gör ingen verkan. Sladdar och anslutning kontrollerade. Jag har sökt efter säkring i maskinen men inte hittat någon. Tips?A AndersS skrev:Var rädd om den maskinen, den här var inne på service förra året. Två nya remmar och "rundsmörjning".
[bild]
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Underhåll av äldre brunn med pump - vad är bästa lösningen?
Vatten & Avlopp -
Kalkad tegelfasad äldre ladugård i Ångermanland - bästa lösningen?
Fasad -
Vilken lösning bäst för förlängd skorsten?
Ved, Pellets, Flis -
Bästa lösning för underlagstak med bärreglar på takstolar.
Tak & Vind -
Hjälp mig välja bästa lösningen för att bredda befintlig krypgrund
Grund & Markarbeten