Var rädd om den maskinen, den här var inne på service förra året. Två nya remmar och "rundsmörjning".
Tidigt 50-tal och han som servade hade aldrig sett en med vita rattar, vilket de på Husqvarnas museum inte visste att det fanns när jag av nyfikenhet kollade med dem.. De har svarta rattar annars.
Grön Husqvarna Zig-Zag symaskin i öppet rött fodral med rutigt tyg. Vintage sömnadstillbehör, retro design.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
yonna och 4 till
  • Laddar…
Minnie Mesola
A AndersS skrev:
Var rädd om den maskinen, den här var inne på service förra året. Två nya remmar och "rundsmörjning".
Tidigt 50-tal och han som servade hade aldrig sett en med vita rattar, vilket de på Husqvarnas museum inte visste att det fanns när jag av nyfikenhet kollade med dem.. De har svarta rattar annars.
[bild]
Min är likadan... fast med svarta rattar:sweat: samt med grön insida såväl som utsida på väskan.

Minnie

• Gilla
AndersS
  • Laddar…
Min dotter fick morsans symaskin.Likadan.

Tack för alla svar! Blev att jag köpte en eurokontakt på elbutik.se. Som någon sa så vill man inte gärna göra sig av med original kabeln på maskinen.

Jag har gått igenom hela maskinen mekaniskt och bytt remmar på den. Otroligt vad härligt den är med sådana här maskiner med minimalt av plast (bakelit i detta fall). Sedan finns det väldigt utförliga manualer på service och inställningar till maskinen.

• Gilla
Dan1891 och 1 till
  • Laddar…
Minnie Mesola
F FRS05 skrev:
Tack för alla svar! Blev att jag köpte en eurokontakt på elbutik.se. Som någon sa så vill man inte gärna göra sig av med original kabeln på maskinen.

Jag har gått igenom hela maskinen mekaniskt och bytt remmar på den. Otroligt vad härligt den är med sådana här maskiner med minimalt av plast (bakelit i detta fall). Sedan finns det väldigt utförliga manualer på service och inställningar till maskinen.
Framförallt den järnomslagna drivremmen.

Minnie

A AndersS skrev:
[bild]
Har en nästan likadan, men den heter "Automatic". Den har just slutat sy. Lampan tänds inte och pedalen gör ingen verkan. Sladdar och anslutning kontrollerade. Jag har sökt efter säkring i maskinen men inte hittat någon. Tips?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.