G GöstaLS skrev:
Hej!

Det börjar bli dags att barnsäkra lägenheten snart och jag har ett intressant eluttag i hallen som jag inte riktigt vet hur jag ska gå till väga med som jag gärna skulle motta goda råd om. Internet kommer även in precis bredvid. Målet är att det inte ska bli för klumpigt då hallen är ganska liten, och en barnsäker & diskret lösning vore toppen.

Jag har funderat på någon form av smalt/platt väggskåp (med glasvägg? kanske ser fult ut) för att få undan routern, och isf kanske köra någon kåpa över vägguttaget? Är det någon som har tips på en säker & bra lösning?

Allt gott!
Om uttageuär någorlunda nytt, så är det petskyddat, om inte så byt uttaget till ett nytt.

• Gilla
Ingemar O
  • Laddar…
TRJBerg
Ska du använda skåp så bör det vara låsbart. "Barnsäkert" (vad gäller skåpdörrar etc) är ofta en illusion.
I varje fall om du är ambitiös vad gäller barnsäkerhet. (Om petskydd inte räcker.)

G GöstaLS skrev:
Hej!

Det börjar bli dags att barnsäkra lägenheten snart och jag har ett intressant eluttag i hallen som jag inte riktigt vet hur jag ska gå till väga med som jag gärna skulle motta goda råd om. Internet kommer även in precis bredvid. Målet är att det inte ska bli för klumpigt då hallen är ganska liten, och en barnsäker & diskret lösning vore toppen.

Jag har funderat på någon form av smalt/platt väggskåp (med glasvägg? kanske ser fult ut) för att få undan routern, och isf kanske köra någon kåpa över vägguttaget? Är det någon som har tips på en säker & bra lösning?

Allt gott!
Perfekt plats för en liten sittbänk, kanske med rundat hörn och då samtidigt bygga in kontakterna med låsbar lucka.

• Gilla
knightjocke och 1 till
  • Laddar…
tommib
Exakt min tanke, bygg en liten sittbänk där.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.