Är det OK att ha barnen på förskolan när man är hemma och bygger?

• Ja

1 028 Röster 50,2%
  • Nej

1 018 Röster 49,8%
  • Antal röster
    2 046
Trott på fragila svennebananer som blir deprimerade så fort man säger de inte gör ett bra jobb

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
för några år sedan hade jag sagt att utbrändhet är ännu ett vänsterpåhitt men på senare år så har jag fått omrevidera den synen efter att ha fått barn och byggt ett produktföretag
Det där är ganska nära definitionen av empatilöshet...men det är ju iofs inget nytt under solen.

• Gilla
Jens Kangas och 5 till
  • Laddar…
E
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Så när dina barn är på dagis, går du i princip på bidrag, eftersom jag betalar merparten av kostnaden för dem.
egentligen orkar jag inte argumentera emot dig för du verkligen inte fattar nåt.
Du kan väl för tusan inte påstå att vi som har barn på dagis får bidrag? Vi har dom på dagis pga att vi jobbar och betalar skatt. Dessutom betalar vi en liten extra symbolisk summa per månad, ca 1500:- för detta.

Staffans2000
Fick Googla igen.
Svennebanan = medelsvensson. Det ser ut att vara du själv Anders.

Om ett barn är på lekis två timmar, a hundra kr.h. mer än berättigat per vecka i fyra år, blir det en kostnad för skattebetalarna på ca: 45000kr. Om alla föräldrar på en avdelning, föredrar att spika istället för att vara med sina gullegrisar, kostar det oss 675000kr.
Så det som flera raljerar över att det inte spelar någon roll, blir sammantager rätt mycket pengar som förskingras.
Om man istället slår ut det på 100000 barn kostar spikandet 500000000kr. Låt oss säga att kostnaden bara blir hälvten, är det ändå en kvarts milliard.

• Gilla
erik_83 och 3 till
  • Laddar…
Trott på fragila svennebananer som blir deprimerade så fort man säger de inte gör ett bra jobb
???

E erkka skrev:
egentligen orkar jag inte argumentera emot dig för du verkligen inte fattar nåt.
Du kan väl för tusan inte påstå att vi som har barn på dagis får bidrag? Vi har dom på dagis pga att vi jobbar och betalar skatt. Dessutom betalar vi en liten extra symbolisk summa per månad, ca 1500:- för detta.
Jag tror vi är tillbaka till inlägg #1.
Så länge vi faktiskt jobbar. Inte om vi målar huset eller dricker champagne med kollegorna.

• Gilla
erik_83 och 2 till
  • Laddar…
ARJU ARJU skrev:
Jag tror vi är tillbaka till inlägg #1.
dricker champagne med kollegorna.
Så din sambo/fru ska ta ledigt om du är på teambuilding med jobbet? Helgalet

Så din sambo/fru ska ta ledigt om du är på teambuilding med jobbet? Helgalet
Om du är där med jobbet så är du ju på jobbet. Ergo, du får ha barnen på förskolan.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
S scim skrev:
Om du är där med jobbet så är du ju på jobbet. Ergo, du får ha barnen på förskolan.
Inte enligt han jag citerade

Inte enligt han jag citerade
Du är löjlig när du insinuerar att det är ett rimligt antagande att du dricker alkohol under arbetstid. Jag är inte ens säker på att det skulle vara lagligt i Sverige,m det låter jag vara osagt.

Men visst, även dagistalibaner som mig har åkt på kickoff, seminarium etc. och konsumerat alkohol. Dock ej under arbetstid.

ARJU ARJU skrev:
Du är löjlig när du insinuerar att det är ett rimligt antagande att du dricker alkohol under arbetstid. Jag är inte ens säker på att det skulle vara lagligt i Sverige,m det låter jag vara osagt.
Jag var då på konferens med jobbet i Riga för ungefär ett år sedan, och det serverades nog alkohol till både lunch och middag då. Varför skulle det vara olagligt? Kom in i matchen, tack.

E
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Fick Googla igen.
Svennebanan = medelsvensson. Det ser ut att vara du själv Anders.

Om ett barn är på lekis två timmar, a hundra kr.h. mer än berättigat per vecka i fyra år, blir det en kostnad för skattebetalarna på ca: 45000kr. Om alla föräldrar på en avdelning, föredrar att spika istället för att vara med sina gullegrisar, kostar det oss 675000kr.
Så det som flera raljerar över att det inte spelar någon roll, blir sammantager rätt mycket pengar som förskingras.
Om man istället slår ut det på 100000 barn kostar spikandet 500000000kr. Låt oss säga att kostnaden bara blir hälvten, är det ändå en kvarts milliard.
fast du fattar inte.
Jag har schemalagt att mina barn kan vara på förskola 8:00-17:00. Har aldrig hämtat senare än 16:30. Om jag nån dag flexar 4h för att åka hem o skruva trall, men inte hämta senare än jag skulle gjort om jag inte flexade; vad kostar det?

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
S scim skrev:
Jag var då på konferens med jobbet i Riga för ungefär ett år sedan, och det serverades nog alkohol till både lunch och middag då. Varför skulle det vara olagligt? Kom in i matchen, tack.
Reviderat mitt uttalande till att det är upp till varje arbetsgivare att ange en alkohol och drogpolicy.

Redigerat:
E erkka skrev:
Jag har schemalagt att mina barn kan vara på förskola 8:00-17:00. Har aldrig hämtat senare än 16:30
Om du aldrig hämtar efter schemat så har du schemalagt fel.

• Haha
  • Gilla
Nyfniken och 1 till
  • Laddar…
P
S scim skrev:
Beror på din arbetsgivare och kollektivavtal, och det gäller på arbetsplatsen. Men din arbetsgivare kan kräva att du är nykter när du får betalt. Dvs om du sitter hemma och knapprar på datorn men dricker en öl så kan det kanske kvitta om du är produktiv.
Men om du är i en industri och arbetar med pressar, truckar eller med kamrater så blir du hemskjutsad och erbjuden hjälp för ditt beroende. Tackar du nej till hjälpen så är du antagligen arbetslös istället.
Kan nog garantera att de flesta seriösa byggföretag har nolltolerans idag mot alkohol på arbetsplatserna.

Så det är upp till arbetsgivaren och plats.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.