225 516 läst ·
2 243 svar
226k läst
2,2k svar
Barnen på förskolan när man är hemma och bygger
Renoverare
· Stockholm
· 20 346 inlägg
Trott på fragila svennebananer som blir deprimerade så fort man säger de inte gör ett bra jobb
egentligen orkar jag inte argumentera emot dig för du verkligen inte fattar nåt.Staffan2000 skrev:
Du kan väl för tusan inte påstå att vi som har barn på dagis får bidrag? Vi har dom på dagis pga att vi jobbar och betalar skatt. Dessutom betalar vi en liten extra symbolisk summa per månad, ca 1500:- för detta.
Fick Googla igen.
Svennebanan = medelsvensson. Det ser ut att vara du själv Anders.
Om ett barn är på lekis två timmar, a hundra kr.h. mer än berättigat per vecka i fyra år, blir det en kostnad för skattebetalarna på ca: 45000kr. Om alla föräldrar på en avdelning, föredrar att spika istället för att vara med sina gullegrisar, kostar det oss 675000kr.
Så det som flera raljerar över att det inte spelar någon roll, blir sammantager rätt mycket pengar som förskingras.
Om man istället slår ut det på 100000 barn kostar spikandet 500000000kr. Låt oss säga att kostnaden bara blir hälvten, är det ändå en kvarts milliard.
Om ett barn är på lekis två timmar, a hundra kr.h. mer än berättigat per vecka i fyra år, blir det en kostnad för skattebetalarna på ca: 45000kr. Om alla föräldrar på en avdelning, föredrar att spika istället för att vara med sina gullegrisar, kostar det oss 675000kr.
Så det som flera raljerar över att det inte spelar någon roll, blir sammantager rätt mycket pengar som förskingras.
Om man istället slår ut det på 100000 barn kostar spikandet 500000000kr. Låt oss säga att kostnaden bara blir hälvten, är det ändå en kvarts milliard.
Jag tror vi är tillbaka till inlägg #1.E erkka skrev:
Så länge vi faktiskt jobbar. Inte om vi målar huset eller dricker champagne med kollegorna.
Renoverare
· Stockholm
· 20 346 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 346 inlägg
Du är löjlig när du insinuerar att det är ett rimligt antagande att du dricker alkohol under arbetstid. Jag är inte ens säker på att det skulle vara lagligt i Sverige,m det låter jag vara osagt.AndersMalmgren skrev:
Men visst, även dagistalibaner som mig har åkt på kickoff, seminarium etc. och konsumerat alkohol. Dock ej under arbetstid.
Jag var då på konferens med jobbet i Riga för ungefär ett år sedan, och det serverades nog alkohol till både lunch och middag då. Varför skulle det vara olagligt? Kom in i matchen, tack.ARJU skrev:
fast du fattar inte.Staffan2000 skrev:
Fick Googla igen.
Jag har schemalagt att mina barn kan vara på förskola 8:00-17:00. Har aldrig hämtat senare än 16:30. Om jag nån dag flexar 4h för att åka hem o skruva trall, men inte hämta senare än jag skulle gjort om jag inte flexade; vad kostar det?
Reviderat mitt uttalande till att det är upp till varje arbetsgivare att ange en alkohol och drogpolicy.S scim skrev:
Redigerat:
Beror på din arbetsgivare och kollektivavtal, och det gäller på arbetsplatsen. Men din arbetsgivare kan kräva att du är nykter när du får betalt. Dvs om du sitter hemma och knapprar på datorn men dricker en öl så kan det kanske kvitta om du är produktiv.S scim skrev:
Men om du är i en industri och arbetar med pressar, truckar eller med kamrater så blir du hemskjutsad och erbjuden hjälp för ditt beroende. Tackar du nej till hjälpen så är du antagligen arbetslös istället.
Kan nog garantera att de flesta seriösa byggföretag har nolltolerans idag mot alkohol på arbetsplatserna.
Så det är upp till arbetsgivaren och plats.